$
תעשייה ופיננסים

עונת החגים 2017: הטובה ביותר לקמעונאים בארה"ב מ־2005

בסופה של שנה שעמדה בסימן משבר חריף בענף הקמעונאות, מכירות נובמבר ודצמבר עלו על כל התחזיות. קטגוריית חומרי הבניין הובילה את המגמה עם עלייה של 8.1% במכירות לעומת 2016, ואחריה הרהיטים ומוצרי האלקטרוניקה

שירות כלכליסט 18:5814.01.18

תקופת הקניות של סוף השנה שעברה היתה טובה לקמעונאים בארה"ב.

 

"הוושינגטון פוסט" דיווח כי לפי נתונים שפרסמה פדרציית הקמעונאים האמריקאית ביום שישי, הסתכמו המכירות הקמעונאיות בחודשים נובמבר ודצמבר 2017 ב־691.2 מיליארד דולר. מדובר בעלייה של 5.5% לעומת המכירות הקמעונאיות של 2016. הפדרציה העריכה שהעלייה תהיה מתונה יותר, ותנוע בין 3.6% ל־4%.

 

לפי נתונים דומים שפרסם משרד המסחר האמריקאי, המכירות הקמעונאיות בנובמבר ודצמבר 2017 עלו ב־0.4% ו־0.5% בהתאמה. אם כוללים את ענף המזון, הסתכמו הכנסות הקמעונאים בדצמבר ונובמבר אשתקד ב־989 מיליארד דולר, עלייה של 5.7% לעומת 2016.

 

 

קניון בפרוסיה, פנסילבניה. צמיחה בכמעט כל הקטגוריות קניון בפרוסיה, פנסילבניה. צמיחה בכמעט כל הקטגוריות צילום: בלומברג

 

 

"בין שהקניות נערכו בחנויות ובין שהן נערכו באתר אינטרנט, הצרכנים הראו נכונות לבזבז", מסר בהצהרה מנכ"ל פדרציית הקמעונאים מתיו שיי.

 

להערכת אנליסטים, הנתונים שפרסמו פדרציית הקמעונאים ומשרד המסחר האמריקאי מצביעים על כך שעונת החגים של 2017 היתה הטובה ביותר לקמעונאים בארה"ב מאז 2005. "מכירות החגים היו חזקות באופן יוצא דופן. הצמיחה עלתה על הציפיות, אף שהיו שינויי מגמה כמו מעבר של צרכנים רבים יותר לקניות מקוונות", אמר לוושינגטון פוסט כריס כריסטופר, מנהל המחקר בחברת IHS Markit.

 

 

 

המכירות רשמו צמיחה בכל קטגוריה קמעונאית, פרט לביגוד וציוד ספורט. מכירות חומרי הבניין עלו ב־8.1% לעומת 2016, מכירות הריהוט עלו ב־7.5% ומכירות האלקטרוניקה עלו ב־6.7%. צמיחה חלשה יותר נרשמה בקטגוריית ההלבשה והאביזרים, שמכירותיה עלו ב־2.7% לעומת 2016.

 

הנתונים שהתפרסמו בסוף השבוע עלו בקנה אחד עם דיווחי רשתות הקמעונאות הגדולות. כך, למשל, קוהל'ס דיווחה על עלייה של 6.9% במכירות עונת החגים לעומת 2016, בשעה שטארגט וג'יי.סי פני דיווחו על עלייה של 3.4%.

 

הצמיחה המפתיעה לטובה חשובה במיוחד בשנה שבה רבים מהם התמודדו עם התופעה שזכתה לכינוי "אפוקליפסת הקמעונאות". צמיחת במסחר המקוון, בשילוב עודף שטחי מסחר לנפש בארה"ב ושינוי בטעם הצרכנים, הפכה את 2017 לשנה שבה נסגר המספר הרב ביותר של סניפי רשתות מובילות מאז תחילת המאה הנוכחית. קרוב ל־7,000 חנויות נסגרו השנה בארה"ב, וחברות כמו רשת הציוד לתינוקות ג'ימבורי ורשת מוצרי האלקטרוניקה רדיושק אף הגישו בקשות להגנה מפני נושים. בתי כלבו ותיקים כמו מייסי'ס וג'יי.סי פני נאלצו גם הן לסגור מספר חסר תקדים של סניפים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x