$
חברה וסביבה

איל התקשורת רופרט מרדוק: "הפרסום הדיגיטלי גרם נזק אדיר לעיתונות המודפסת"

מרדוק דיבר באסיפה השנתית של ניו קורפ בלוס אנג'לס והודה שכמה מעיתוניו נאבקים על קיומם

שירות כלכליסט 13:1316.11.17

רופרט מרדוק אומר כי ענקית העיתונות שלו אינה מבקשת להרחיב את האימפריה, והודה כי הפרסום הדיגיטלי "גרם נזק אדיר לעיתונות המודפסת", ושכמה מעיתוניו נאבקים על קיומם.

 

 

 

 

רופרט מרדוק רופרט מרדוק צילום: בלומברג

 

 

מרדוק, שאמר את הדברים באסיפה השנתית של "ניוז קורפ" בלוס אנג'לס אתמות (יום ד'), שיבח את מנכ"ל החברה רוברט תומפסון על התמודדותו עם ענקיות דיגיטליות כגון גוגל ופייסבוק בכך שאפשר גישה חופשית לתוכן.

 

"עד כה אני סבור שהצלחנו לא רע בהחלפת ההכנסה האבודה מפרסום בעיתונים המרכזיים שלנו, אולם זו ממשיכה להיות בעיה גדולה ביותר", אמר מרדוק לבעלי המניות של החברה.

 

המפגש ארך פחות מ-30 דקות, להבדיל מהאספות הקודמות של החברה, ומרדוק התבקש לענות רק על שלוש שאלות.

 

בתגובה לשאלה לגבי רכישות פוטנציאליות של עיתונים נוספים, אמר יו"ר החברה בן ה-86: "לא ממש. לא. ידינו די מלאות כבר עתה בניסיון לשמור על כדאיות כלכלית של העיתונים הקיימים".

 

"אני סבור כי שלוש ההצלחות הגדולות שלנו הם שלושת העיתונים הארציים הגדולים שבידינו – הוול סטריט ג'ורנל, הטיימס בלונדון והטיימס באוסטרליה. יתר העיתונים, על אף שהם עדיין כדאיים כלכלית, נאבקים על קיומם".

 

ניו קורפ מוציאה גם עיתונים אוסטרליים כגון ה"דיילי טלגרף", "הראלד סאן" ו"קורייר מייל" וכן את ה"ניו יורק פוסט" ובבריטניה את ה"סאן".

 

לדברי מרדוק, שני בניו לקלאן וג'יימס וחברי הנהלה נוספים בניוז קורפ, המבקשים מינוי חוזר, זוכים ברוב קולות בעלי המניות. אולם התוצאות הסופיות של הצבעות אלו יפורסמו בדוחות לרשות ני"ע האמריקאית.

 

בינתיים, הצעה שהועלתה מצד בעלי המניות לביטול מבנה המניות בדירוג דואלי בחברת "טוונטי פירסט סנטורי פוקס", נדחתה אתמול בידי משפחת מורדוק.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x