• תפריט
חברה וסביבה

מומחים מזהירים: בתוך 10 שנים ענף התעופה יסבול ממחסור חמור בטייסים

עד לשנת 2027 הצי הגלובלי של מטוסי נוסעים מסחריים צפוי לצמוח בכ-12 אלף כלי טיס ולעמוד על 37 אלף מטוסים, מה שיצריך 440 אלף טייסים פעילים. על פי הדו"ח אמריקה הצפונית מובילה בשיעור הקברניטים המבוגרים

שירות כלכליסט 13:2920.06.17

מומחים בתחום הכשרת הטייסים המסחריים מתריעים כי בתוך 10 שנים, תעשיית התעופה הגלובלית תתקל במחסור מאסיבי של קברניטים.

 

על פי סקר שנערך בידי חברת CAE הקנדית, ושהוצג לראשונה בתערוכה האווירית בפריז, לתעשייה יהיה צורך ב-255 אלף טייסים חדשים עד ל-2027, כדי לאזן את המחסור שייווצר בשל יציאת קברניטים לפנסיה וצמיחתה של התעשייה.

 

עד לשנת 2027 הצי הגלובלי של מטוסי נוסעים מסחריים צפוי לצמוח בכ-12 אלף כלי טיס ולעמוד על 37 אלף מטוסים, מה שיצריך 440 אלף טייסים פעילים. כך על פי תחזיותיה של CAE.

 

מחסור בטייסים מחסור בטייסים צילום: גטי אימג'

 

 

"הצמיחה החזקה ביותר בביקוש לטייסים תירשם במדינות אסיה של הים השקט, נוכח התחזיות לצמיחה משמעותית בהיקפי צי המטוסים המסחריים שם. מדינות אמריקה ירשמו את שיעור הפרישה לפנסיה הגבוה ביותר של טייסים".

 

"חברות תעופה וגופי ההכשרה המקצועית עמם הן עובדות צריכות להכשיר בממוצע 70 קברניטים מוסמכי דגמים שונים ליום, כדי להצליח לעמוד בקצב השיא של אספקת מטוסים ושל שחיקת טייסים ותיקים", נאמר בדוח.

 

מלבד ה-255 אלף קברניטים חדשים, יהיה צורך לקדם 180 אלף קברניטי משנה לדרגת קברניט ראשי, כשלפחות מחצית מאלו יחליפו את מקומם של קברניטים הפורשים לגמלאות.

 

על פי הדו"ח, אמריקה הצפונית מובילה בשיעור הקברניטים המבוגרים נוכח הירידה בהיקף הכשרת טייסים חדשים בשנות ה-80 וה-90 של המאה שעברה עם מיזוגי הענק בענף התעופה בארה"ב.

 

על פי CAE חברות תעופה בארה"ב כבר עתה חוות מחסור בטייסים לאחר החמרת הרגולציה מצד מנהל התעופה הפדראלי (FDA), המחייב כעת סך של 1,500 שעות טיסה כדי לזכות ברישיון תעופה מסחרי.

 

המצב בחברות האסייתיות קשה אף יותר – על פי CAE כ-85 אלף טייסים פעילים בתחום אולם יהיה צורך להכפיל היקף זה כדי לעמוד בקצב הצמיחה הדרמטי במדינות אלו.

 

 

קבלו ניוזלטר יומי המסכם את חדשות היום ישירות למייל שלכם. לחצו להרשמה

בטל שלח
    לכל התגובות
    x