$
חברה וסביבה

אלון מאסק: "התחלנו עם טסלה כשחברות אחרות חיסלו את הרכב החשמלי שלהן"

מנכ"ל חברת המכוניות החשמליות, שמנייתה רשמה אמש שיא של 370 דולר, צייץ היום בטוויטר: "הרעיון בהקמת החברה לא היה לעשות כסף"

שירות כלכליסט 20:2709.06.17

אלון מאסק, מנכ"ל חברת טסלה, יצרנית המכוניות החשמליות, צייץ היום בטוויטר והסביר מדוע הוא ואחרים בעמק הסיליקון הקימו את החברה. מאסק אמר שהוא היה כמעט בטוח שאיבד את כל השקעתו בטסלה ושהרעיון שבהקמת החברה לא היה "לעשות כסף".

 

 

 

מאסק התייחס בציוציו למכונית של ג'נרל מוטורס שנקראה EV-1, מכונית עם שני מושבים שהונעה על סוללות ויכלה לנסוע 100 מיילים (כ-160 ק"מ) בין טעינה לטעינה. GM ייצרה 1,100 כלי רכב חשמליים באמצע-סוף שנות התשעים והשכירה אותם לנהגים בקליפורניה ובאריזונה. כמעט כל המכוניות הושמדו לאחר כמה שנים, בשנת 2003. עלייתן ונפילתן של מכוניות ה-EV-1 היו נושא הסרט התיעודי משנת 2006 בשם "מי הרג את המכונית החשמלית".

 

מאסק הוא זה שהוביל את הפיתוח בטסלה, מעט לאחר שהחברה נוסדה על ידי מרטין אברהנד ומארק טארפנינג. מאסק הפך למנכ"ל בשנת 2008, שנתיים לפני שהחברה הפכה לציבורית, ולאחר שהשקיע מיליונים מכספו הפרטי כדי להשאירה בחיים.

 

מניית טסלה רשמה שורה של שיאים בחודשים האחרונים. אתמול (ה') היא סגרה בשיא במחיר של 370 דולר, כשברקע החברה מתקרבת לתחילת תהליך ייצור של מודל 3 סדאן בחודש הבא. בחברה מקווים להיות מוכנים למכור 35 אלף מכוניות בדרך ליציאה לשיווק המוני יותר, מאוחר יותר השנה.

 

 

אלון מאסק אלון מאסק צילום: בלומברג

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x