שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
תעשייה ופיננסים

לאחר ששיבח את העובדים, מנכ"ל יונייטד מתנצל על תקרית גרירת הנוסע

אוסקר מונוז: "מתנצל בפני הנוסע שאולץ בכוח לרדת מהטיסה ובפני שאר הנוסעים". עם זאת מוקדם יותר כתב במייל לעובדים כי הוא משבח אותם על עבודתם, וכי הנוסע התנהג באופן פרוע

שירות כלכליסט 23:1911.04.17

מנכ"ל חברת התעופה יונייטד איירליינס, אוסקר מונוז, התנצל על התקרית שבה נוסע הורד באלימות מטיסה של החברה בארה"ב בעקבות אוברבוקינג - מצב בו מספר הכרטיסים שהחברה מוכרת גדול ממספר המושבים במטוס. התקרית, שבמהלכה הנוסע צעק ובכה, תועדה וגררה תגובות זועמות ברשתות החברתיות.

 

לדברי מונוז, "האירוע הנורא גרר תגובות רבות מכולנו - זעם, כעס, אכזבה. אני שותף לכל התחושות האלה. מעל לכל, אני מתנצל על שאירע. אני מאוד מוטרד מהאירוע בטיסה, ומתנצל בפני הנוסע שאולץ בכוח לרדת ממנה ובפני כל הנוסעים. אסור להתייחס כך לאף אדם. אנחנו לוקחים אחריות מלאה על התקרית ונפעל כדי לתקן אותה. אנו נבחן מחדש את תגובת הצוות, את המדיניות שלנו במקרים כאלה, ואת שיתוף הפעולה עם רשויות שדה התעופה. נמסור את תוצאות הבדיקה עד 30 באפריל".

 

עם זאת מוקדם יותר היום, מונוז נשמע אחרת. במייל ששלח לעובדי יונייטד, והודלף לתקשורת, הוא כתב: "כמוכם, גם אני התמלאתי דאגה לאחר ששמעתי וראיתי מה קרה אמש בטיסה מספר 3411 משיקגו ללואיוויל. העובדות ונסיבות המקרה עדיין נבדקות, ולכן אציג בפניכם סיכום של הדיווחים הראשוניים מצד העובדים שלנו.

 

 

"המקרה המצער אירע לאחר שאחד הנוסעים התבקש באופן מנומס לעזוב את המטוס - אך סירב, והיה צורך להזעיק את כוחות הביטחון של שדה התעופה.

 

"העובדים שלנו יישמו את הנהלים הקבועים למקרים כאלה. על אף שאני מאוד מצטער על מקרים כאלה, אני גם עומד מאחורי כולכם, ורוצה לשבח אתכם על עבודתכם. 

עם זאת אני סבור שאנחנו יכולים להפיק לקחים מהאירוע, ובוחנים בקפידה את נסיבות המקרה. אנחנו צריכים לזכור שהדרך המכבדת וההוגנת שבה אנחנו מתייחסים ללקוחות שלנו, וגם לעובדים אחרים בחברה, נמצאת בבסיס המהות שלנו - ולא משנה עד כמה מאתגר האירוע שבו נתקלנו". 

 

הנוסע נגרר החוצה בידי אנשי ביטחון הנוסע נגרר החוצה בידי אנשי ביטחון צילום: youtube

 

אוסקר מונוז אוסקר מונוז צילום: united continental

לאחר מכן מציג המנכ"ל את גרסת החברה לאירועים: "ביום ראשון, לאחר שהמטוס בטיסה 3411 היה מלא, הגיעו כמה חברי צוות שנאמר להם שעליהם לעלות לטיסה. שאלנו אם יש מתנדבים (לרדת מהמטוס) מקרב הנוסעים, ולאחר מכן הפעלנו את נוהל ההורדה מהמטוס (הכולל פיצוי של 1,000 דולר).

 

"כשניגשנו לאחר הנוסעים כדי להסביר לו שהוא אמור לרדת מהמטוס, הוא הרים את קולו וסירב לפעול לפי הוראות הצוות. ניגשנו לנוסע הזה עוד כמה פעמים - ובכל פעם הוא סירב והפך להיות יותר ויותר פרוע ותוקפני. לצוות לא נותרה ברירה אלא להזעיק את כוחות הביטחון של שדה התעופה בשיקגו, כדי שיסייעו להוריד את הנוסע מהמטוס. לאחר שהנוסע לא שיתף פעולה עם כוחות הביטחון, הם נאלצו להשתמש בכוח פיסי כדי להוריד אותו מהמטוס. הנוסע המשיך להתנגד ורץ בחזרה למטוס, תוך שהוא פוגע באנשי הצוות ובכוחות הביטחון". 

 

מונוז נכנס לתפקיד המנכ"ל לקראת סוף 2015, לאחר שהמנכ"ל הקודם, ג'ף סמיסק, התפטר על רקע פרשיית שחיתות.

 

 

 

קבלו ניוזלטר יומי המסכם את חדשות היום ישירות למייל שלכם. לחצו להרשמה

בטל שלח
    לכל התגובות
    x