$
חברה וסביבה

זה לא גברת זה אדון: מיסטרי ופרסון נוספו למיסטר ולמיס

במקום אפשרויות הפנייה המקובלות כמו אדון או גברת, הוסיף בנק HSBC בטפסים שלו אופציות נוספות. עובד הבנק: "השינויים חשובים כדי לאפשר ללקוחותינו מקרב קהילת הטרנסג'נדרים לחוש בנוח"

שירות כלכליסט 14:2904.04.17

בנק HSBC מציב עצמו בחזית הסובלנות המגדרית. מעתה, במקום הפנייה המקובלת של אדון או גברת, מעמיד הבנק בטפסיו הרשמיים ללקוחותיו 10 אפשרויות פנייה מגדרית. בין אלו ניתן למצוא "Ind" ל"individual" (אינדיבידואל); "Mre" ל"mystery" (מסתורין), "Pr" עבור "person" (אדם) ו"Misc" עבור "miscellaneous" (שונות).

 

על אף שהמהלך תואר כשירות לקהילת הטרנס, הרי שעל פי הבנק השינויים "יאפשרו לאלו שלא מזדהים עם סוג מגדר ספציפי או לא רוצים שישייכו אותם למגדר כלשהו, לבחור תואר המתאים להם".

התואר הנבחר יצורף לכל מסמכי ותעודות הלקוח כולל כרטיסי בנק ומסמכי התכתבות.המהלך פותח בידי HSBC Pride, ארגון עובדי הבנק ההומוסקסואלים, הלסביות, הביסקסואלים והטרנסג'נדרים. הקבוצה שיחקה תפקיד חשוב בלהבטיח כי השירות החדש ישקף את "הצרכים הפיננסיים של קהילת הטרנס".

 

מצעד הגאווה בתל אביב (ארכיון) מצעד הגאווה בתל אביב (ארכיון) צילום: יובל חן

 

במסגרת המהלך, עברו עובדי הבנק בסניפים ובשירות הלקוחות הכשרה מתאימה כדי להבטיח את יישומו הנכון. עם זאת, המהלך עורר שאלות רבות, כגון התהייה בדבר היות טופס בקשת משכנתא המקום המתאים להצהיר על זהות מגדרית.

 

אחד מחברי הצוות המשתתף במהלך בבנק, ונציג קבוצת הטרנסג'נדרים של הבנק, סטיוארט בארט, אמר ל"גרדיאן": "ביום שבו נכנסתי לסניף הבנק שלי לשנות את שמי ואת המגדר שלי, הייתי מפוחד מאד. ההיחשפות בפני אנשים קשה גם כך משום שלא ברור כיצד יגיבו. על כן השינויים שאנו עורכים פה חשובים כל כך כדי לאפשר ללקוחותינו מקרב קהילת הטרנסג'נדרים לחוש בנוח. חוויית השירות שלהם תהיה טובה יותר אם יקבלו שירות ממישהו המבין אותם טוב יותר".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x