$
חברה וסביבה

משתלם להיות חברתית: כמה מרוויחה דוגמנית על הפוסטים שהיא מפרסמת?

אפליקציה חדשה מחשבת כמה מרוויחות הדוגמניות מהמדיה החברתית. היא מצאה כי קנדל ג'נר, ג'יג'י חדיד וקארה דלווין, שלהן עשרות מיליוני עוקבים, מרוויחות את הסכומים הגבוהים ביותר

שירות כלכליסט 14:4320.12.15

המדיה החברתית בכלל והאינסטגרם בפרט מתגלים כפלטפורמה החדשה לפרסום מקיף בתחום האופנה. בלחיצת כפתור הדוגמניות המפורסמות, שלהן מספר עוקבים רב, יכולות להרוויח מאות אלפי דולרים.

 

פרנק ספדפורה, לשעבר מלהק דוגמניות, ייסד את ד'מריה ארכיב (D’Marie Archive) שהשיקה לאחרונה אפליקציה המחשבת את הסכומים שהדוגמניות מרוויחות עבור הפוסטים. האפליקציה מצאה כי שלוש הדוגמניות המרוויחות את הסכומים הגבוהים ביותר עבור הפעילות שלהן באינסטגרם הן קנדל ג'נר, ג'יג'י חדיד וקארה דלווין, שיכולות לגרוף בין 300-125 אלף דולר על פוסט ממומן. במעגל הבא נמצאות דוגמניות ידועות נוספות כמו קרלי קלוס ומירנדה קר, שיכולות להרוויח בין 50-25 אלף דולר על פוסט.

קארה דלווין. בין 300-125 אלף דולר על פוסט
קארה דלווין. בין 300-125 אלף דולר על פוסט צילום: instagram

 

החישובים של ספדפורה מבוססים על אלגוריתם שמשתמש ב-56 מטריצות, כולל מספר עוקבים ותדירות פרסום פוסטים, והמטרה היא לסייע למותגים ולמפרסמים לקבוע את שווי הפוסט שהדוגמנית מפרסמת. לג'נר למשל, יש 44 מיליון עוקבים באינסטגרם, שהופכים אותה לדוגמנית הפופולארית ביותר באפליקציית שיתוף התמונות. דלווין נהנית מ-24 מיליון עוקבים ולחדיד 10 מיליון. לשם השוואה, למגזין האופנה הנחשב ווג יש 7.7 מיליון עוקבים באינסטגרם, ותפוצה של 12 מיליון עותקים, כך שקל להבין את הניראות המתלווה לפוסט אחת של דוגמנית פופולארית.

 

היכולת לגרוף מאות אלפי דולרים מהמדיה החברתית אינה מוגבלת כמובן רק לדוגמניות. על פי הדיווחים, אחותה הגדולה של ג'נר, קים קרדשיאן, גובה 200 אלף דולר עבור ציוץ בטוויטר.

 

 

קנדל ג'נר וג'יג'י חדיד
קנדל ג'נר וג'יג'י חדיד צילום: popbee.com

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x