$
חברה וסביבה

תסריט ב–140 תווים: מנכ"ל טוויטר לשעבר הצטרף לצוות הכותבים של "עמק הסיליקון"

דיק קוסטולו, בעברו סטנדאפיסט, יעזור לכותבים להבטיח את אמינות הסדרה הקומית המצליחה

שירות כלכליסט 07:5308.10.15

דיק קוסטולו, לשעבר מנכ"ל הרשת החברתית טוויטר ובעברו סטנדאפיסט, הצטרף לפני כמה שבועות לצוות הכותבים של הסדרה הקומית "עמק הסיליקון" בהפקת רשת האיכות HBO — שמשדרת סדרות מצליחות כגון "משחקי הכס", "אימפריית הפשע" ו"תרגיע". הסדרה זוכה להצלחה רבה בארה"ב ובישראל, ואף הוגדרה בעבר כ"סדרה הטובה והמשפיעה ביותר ש־HBO עשו זה עידנים".

 

יוצר הסדרה מייק ג'אדג' אמר בראיון לסוכנות בלומברג שהכותבים נעזרים בקוסטולו כדי להבטיח את אמינות העלילה ותיאור היחסים בין העובדים בחברה. "הוא בחור מצחיק, נותן רעיונות נהדרים, וכיף להיעזר בו במצבים שונים ומשונים שאנו רוצים לתאר", ציין ג'אדג'. 

 

מתוך הסדרה עמק הסיליקון מתוך הסדרה עמק הסיליקון צילום: באדיבות yes/HBO

 

התוכנית עוקבת אחר קבוצה של מתכנתים אשר הקימו חברת סטארט־אפ בשם פייד פייפר, שפיתחה אלגוריתם כיווץ ייחודי לקבצים. הסדרה מתארת את מהלך העבודה של החברה על המוצר ואת התמודדותה עם הבעיות הטכניות, התככים והמתחים שבדרך. עם זאת, היא בעיקר שוחטת את הפרה הקדושה של הכלכלה העולמית — עמק הסיליקון בקליפורניה — המאכלס את חברות ההייטק הגדולות בעולם. הסדרה מציגה את ממלכת הטכנולוגיה כגן של ילדים מגודלים, מגוחכים, קטנוניים ואטומים רגשית, שכורעים תחת מפלי כסף ואגו.

 

"יש לו סיפורים נהדרים, כמו הפעם שהוא נסע לסין ובכל פעם קנה טלפון חד־פעמי שזרק לאחר השימוש, מחשש להאזנות סתר של גורמים שונים", סיפר ג'אדג'. חוויותיו העשירות של קוסטולו ישמשו חומר גלם לפרקים עתידיים בעונה הקרובה.

 

תעשיית הטכנולוגיה כבר הספיקה להתאהב בתוכנית, אשר תמשיך לעונה שלישית. בעבר אמר ג'אדג' בראיון ל"כלכליסט" כי "משום מה עד היום לא הסתכלו על העולם הטכנולוגי באופן קומי. השנאות, הנקמות, האגו הגדול וטונות של כסף הם פשוט חומר מצוין לקומדיה". בצוות התוכנית מקווים שעברו הסאטירי והטכנולוגי של קוסטולו יעזור לשילוב המוצלח בין שני העולמות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x