$
תעשייה ופיננסים

חסכו 5 מיליון דולר: בכירי גוגל קנו דלק בזול מהממשל

החברה שמנהלת את צי המטוסים הקנויים והמושכרים של לארי פייג', סרגי ברין ואריק שמידט רכשה שלא לפי התקנות דלק מהממשל האמריקאי בתעריפים הנמוכים מהמקובל בשוק

סוכנויות הידיעות 13:0212.12.13
החברה שמנהלת את צי המטוסים הקנויים והמושכרים של מנהלי גוגל, לארי פייג', סרגי ברין ואריק שמידט, רכשה שלא לפי התקנות דלק מהממשל האמריקאי בתעריפים הנמוכים מהמקובל בשוק. ההתנהלות הזו הובילה לחסכון של 5.3 מיליון דולר, כך נחשף ביום רביעי בדו"ח של המפקח הכללי של נאס"א.

 

על פי הדו"ח, המתפרש על פני עשרה עמודים, רכישות הדלק המוזל נבעו מ"אי הבנה" בין ספקית דלק של משרד ההגנה ומרכז המחקר Ames של נאס"א, שאחראי על שדה התעופה בקליפורניה, שבו חונים מטוס בואינג 767, מטוס צבאי אלפא – ג'ט ועד מספר כלי טייס.

 

מייסדי גוגל סרגיי ברין (מימין) לארי פייג' והיו"ר אריק שמידט ברכב מייסדי גוגל סרגיי ברין (מימין) לארי פייג' והיו"ר אריק שמידט ברכב

 

מהדו"ח עולה כי בסך הכל נאס"א הרוויחה מכך שהשכירה את החלל בגודל 6,500 מ"ר ל- H211, חברה פרטית שאחראית על ניהול מטוסי המנהלים של גוגל. החברה שילמה לנאס"א 1.4 מיליון דולר בשנה, שנחשב למחיר הוגן לפי ערכי השוק. כמו כן, נאס"א ערכה למעלה מ-200 טיסות עם חלק מהמטוסים כדי לאסוף נתוני אקלים, ללא עלות לסוכנות.

 

אך הדו"ח קובע כי בכל הקשור לדלק, H211 קיבלה הטבה מוניטארית שהיא לא הייתה זכאית לה. אף שהסוכנות לא הפסידה כסף על מכירת הדלק, בדו"ח ממליצים ששני הצדדים יחפשו אפשרויות "לתקן" את המצב. "אי ההבנה" המדוברת נובעת מכך שספקית הדלק בשדה התעופה הניחה ש-H211 מבצעת רק טיסות הקשורות לפעילות של נאס"א, ולפיכך מכרה את הדלק בתעריף השמור לחברות העובדות עם משרד ההגנה. הבעיה היא שקרוב לשלוש מכל ארבע טיסות שערכה החברה בין אוגוסט 2012 ויולי 2013, כלל לא היו קשורות לנאס"א. לפי ההערכות הדו"ח, מאז 2007 החברה שילמה בין 3.3-5.3 מיליון דולר פחות עבור דלק מכפי שהייתה אמורה. עם זאת, מהדו"ח לא ברור אם ההנחות הטיבו ישירות עם מנהלי גוגל או החברה.

 

הדו"ח מתפרסם בעוד גוברת הביקורת על גוגל וחברות אינטרנט נוספות בטענה שהן מנצלות את התשתיות והעובדים הציבוריים של העיר ממנה הן פועלות. ביום שני, מפגינים בסן פרנסיסקו חסמו אוטובוס פרטי של גוגל שמסיע את העובדים למטה החברה. המפגינים מחו על כך שהאוטובוסים הפרטיים מעמיסים על תחנות התחבורה הציבורית, ולא משלמות על השימוש בהן.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x