$
תעשייה ופיננסים

לא חייבים דיאטה: אברקרומבי תציע גם בגדים במידות גדולות

בעבר ספג המנכ"ל ביקורת על דבריו כי בגדי החברה נועדו רק ללקוחות "קוליים" ויפים. רשת האופנה עקפה תחזיות הרווח לרבעון השלישי

סוכנויות הידיעות 14:5721.11.13

מותג האופנה השנוי בחלוקת אברקרומבי אנד פיץ' מוכר בעיקר הודות לפרסומות שבו מככבות דוגמניות דקיקות בגיל העשרה הלבושות באופן פרובוקטיבי. אך מוקדם יותר החודש החליטה הרשת לבצע שינוי מהותי בקהל היעד שלה והודיעה כי החל מ-2014 תמכור באתר האינטרנט שלה חלק מהקולקציה גם במידות גדולות.

 

מאז שבראיון ב-2006 אמר מנכ"ל הרשת מייק ג'פריס כי בגדי אברקרומבי אנד פיץ' נועדו ללקוחות "גזעיים" ויפים", סופגת הרשת ביקורת חריפה מצד קהל הצרכנים ומארגונים להגנת ילדים ונוער.

 

דוגמנים לצד חנות אברקרומבי אנד פיץ. שינוי מהותי בקהל היעד דוגמנים לצד חנות אברקרומבי אנד פיץ. שינוי מהותי בקהל היעד

 

נכון להיום הרשת מציעה בגדים עד מידה 10 (40 אירופאי). סמנכ"ל השיווק של הרשת מייקל שיינר סירב לפרט אילו מידות תציע כעת החברה ומתי הם יוצעו ללקוחות. הוא אף סירב לומר אם המידות הגדולות יוצעו גם בחנויות החברה או שניתן יהיה לרוכשן באתר הרשת בלבד.

 

כיום אברקרומבי אנד פיץ' נאלצת לא רק להחזיר אל חיקה לקוחות שבעבר היו נאמנים למותג אלא אף למשוך קונים חדשים. לאחרונה רושמת החברה ירידות במכירות, בהכנסות ובשולי הרווח שלה. מניותיה של החברה ירדו ב-25% מתחילת השנה. היום (ה') תפרסם החברה את תוצאותיה הרבעוניות, אך היא כבר הודיעה כי נראה כי הנתונים לא יהיו מבטיחים.

 

במאי השנה התנצל ג'פריס על דבריו ב-2006. זאת לאחר שהראיון המקורי באתר Salon פורסם שוב ועשה כותרות. אך חלק מלקוחות הרשת עדיין זועמים.

 

ראסל וינר, פרופסור לשיווק מאוניברסיטת ניו יורק אומר כי המהלך עלול לפגוע בקהל הלקוחות הנאמנים של הרשת. "ייתכן שחלק מלקוחותיה הרגילים של הרשת יעברו למותגים מתחרים".

 

הרשת דיווחה היום לפני פתיחת המסחר בוול סטריט על תוצאותיה לרבעון השלישי של השנה; הכנסות החברה הסתכמו ב-1.03 מיליארד דולר, ירידה של 12% לעומת הרבעון המקביל, ומעט מתחת לתחזיות האנליסטים שעמדו על 1.04 מיליארד דולר. בשורה התחתונה דיווחה אברקרומבי על רווח מתואם למניה של 52 סנט - מעל תחזית האנליסטים לרווח של 44 סנט למניה.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x