$
חברה וסביבה

האח הגדול: בהית'רו יעקבו אחרי נוסעים כדי למנוע איחורים בטיסות

שדה התעופה בלונדון משיק כרטיסים חכמים שיאתרו נוסעים מאחרים. העונש: נוסע שיופיע בשער העלייה למטוס פחות מ-30 דקות לפני ההמראה, יישלח בחזרה לדלפק הצ'ק אין

סוכנויות הידיעות 12:0729.07.13

שדות תעופה נאלצים להוציא מיליוני דולרים בשל עיכובים בטיסות כתוצאה מאיחורים של נוסעים, ובייחוד אם עליהם לפרוק את מטענם מהמטוס. שדה התעופה הית'רו בלונדון משיק כרטיסים חכמים שבעזרתם הוא מקווה להביא לסופם את החיפושים הקדחתניים אחר נוסעים מאחרים ולשפר את יכולתו לעמוד בלוחות הזמנים, לפי ה"דיילי טלגרף".

 

נמל התעופה הית'רו בלונדון נמל התעופה הית'רו בלונדון צילום: בלומברג

 

כבר עתה מוטבע ברקוד על כרטיסי העלייה למטוס. הברקוד מכיל את פרטי הנוסע, כולל השער והטרמינל שבהם עליו לעבור כדי לעלות על המטוס. כעת, במקום שצוות הקרקע יסרוק את הכרטיסים, הם ייסרקו באמצעות שער אוטומטי והמידע ישמש למעקב אחר מיקום הנוסעים.

 

אם נוסע מופיע בשער העלייה למטוס פחות מ-30 דקות לפני ההמראה, הוא יישלח בחזרה לדלפק הצ'ק אין. הכרטיס החכם אף יכוון נוסעים לשער הנכון בעת הצורך. אם המערכת תזהה שנוסע עומד לאחר, הוא יקבל התרעה על כך בצגים התלויים בשדה.

 

הכרטיס, שכבר בהרצה בטרמינלים 1 ו-3 של וירג'ן אטלנטיק, זיהה במשך השבוע שחלף מאז נכנס לשימוש כ-44% מהנוסעים שהיו בסכנת איחור. 700 מהם קיבלו התרעה שעליהם להזדרז ואילו 10 נוסעים אחרים נשלחו בחזרה לדלפק הצ'ק אין משום שלא הגיעו מבעוד מועד לבידוק הביטחוני.

 

פריקת מטען של נוסעים מאחרים גורמת למטוסים לאבד את מיקומם בתור ההמראות ולעיכובים. מרגע שמטוס איבד את תורו, הוא ממוקם בסוף התור. הדבר גורם לעיכובים של עד 20 דקות, העולים לתעשיית התעופה המסחרית בבריטניה כ-67 ליש"ט עבור כל דקת איחור, כך על פי מומחים בתעשייה.

 

על פי נתונים של נמל התעופה הית'רו, נוסעים מאחרים גורמים לנמל התעופה כ-50 אלף דקות איחור בשנה בטרמינלים 1,3 ו-4. איחורים אלו מסתכמים בהוצאות של כ-3.5 מיליון ליש"ט.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x