$
תעשייה ופיננסים

פיאט תגייס את המזראטי כדי להציל את מפעליה באיטליה

ענקית כלי הרכב האיטלקית תשיק 14 דגמי יוקרה, גם של אלפא רומיאו וג'יפ. מנכ"ל פיאט מקווה כי המהלך ימנע סגירתם של מפעלים וימשוך לקוחות חדשים בסין ובארה"ב. אנליסט: "הסיכונים גבוהים מדי"

סוכנויות הידיעות 22:5221.01.13

חברת פיאט, הצפויה לדווח על הפסד של 700 מיליון יורו באירופה ב־2012, תנסה לאושש את הכנסותיה באמצעות נישת היוקרה - על כך דיווח אתמול ה"פייננשל טיימס" הבריטי. 

מנכ"ל פיאט סרג'יו מרקיונה השיק בשבוע שעבר בתערוכת המכוניות בדטרויט דגם חדש של המזראטי קוואטרופורטה, הראשונה בשורה של מכוניות יוקרה חדשות מתוצרת החברה. לדברי מרקיונה, 14 הדגמים החדשים של המותגים מזראטי, אלפא רומיאו וג'יפ צפויים למנוע את סגירתם של מפעלים באיטליה ולמשוך לקוחות חדשים בסין ובארה"ב. לדברי מנכ"ל מזראטי הראלד ווסטר, הדגם החדש "יגדיר מחדש את עתידה של מזראטי".

 

אלפא רומיאו C4 אלפא רומיאו C4

 

דגם הקוואטרופורטה, שהושק לראשונה ב־1963, נמכר באירופה בטווח מחירים של 100–150 אלף יורו. מחירו בארה"ב טרם נקבע. לשם השוואה, המותג פרארי, היוקרתי ביותר בבעלות פיאט, נמכר בארה"ב במחיר התחלתי של 270 אלף

דולר.

 

אף כי מזראטי נחשב לסמל ליוקרה ולהצלחה האיטלקית, ההערכות הן כי המהלך החדש של מרקיונה טומן בחובו סיכונים לא קטנים. "לתוכנית אמנם יש היגיון אסטרטגי משום שהרווחים נמצאים בנישת היוקרה ופיאט מחזיקה במותגים הנכונים, אך הסיכונים המתלווים לכך גבוהים למדי", כך אמר ל"פייננשל טיימס" אנליסט כלי הרכב מאסימו וקיו, ממדיובנקה, בנק ההשקעות הגדול באיטליה. בפיאט מעוניינים להקפיץ את מכירות המזראטי כמעט פי עשרה, מ־6,800 יחידות ב־2012 ל־50 אלף יחידות ב־2015. כדי לעמוד ביעדים השקיעה פיאט ב־2012 7.5 מיליארד יורו והשנה בכוונתה להשקיע עוד 8.5 מיליארד יורו.

 

 

פיאט אינה חברת המכוניות האירופית היחידה שפונה לשוק היוקרה, בעקבות האטת המכירות ביבשת לשפל של 20 שנה. בניגוד לצניחה במכירות של כלי רכב בשוק הרגיל, הביקושים למכוניות יוקרה נמצאים במגמת עלייה. על פי תחזיות של HIS אוטומוטיב, המשלוחים של דגמי יוקרה ברחבי העולם צפויים לטפס ב־2015 ב־19% ל־3.25 מיליון כלי רכב, בעקבות עליות בביקושים בסין ובארה"ב.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x