$
תעשייה ופיננסים

שירות אפל TV מפלג את גופי השידור בארה"ב

בעלי רשתות טלוויזיה חוששים מהמחיר שמציעה אפל עבור תוכניות - 99 סנט: "מהווה זילות של התכנים המשודרים"

סוכנויות הידיעות 18:3825.09.10

מנהלים בכירים בחברות מדיה, שנכחו בסוף השבוע בכנס שנערך בניו יורק, הביעו ספקות באשר לשירות שמציעה אפל להשכרה דיגיטלית של תוכניות טלוויזיה ב־99 סנט. הדברים נאמרו על רקע מחלוקת גדולה בתעשייה סביב השאלה האם להצטרף לשירות או לא - כך מדווח "הוול סטריט ג'ורנל".

 

אפל

הכריזה בתחילת החודש על השירות כאשר חשפה את הגרסה החדשה של אפל TV, המכשיר שמעביר שידורים ישירות מהאינטרנט. וולט דיסני, ABC ופוקס הסכימו לאפשר לרכוש את התוכניות שלהן במסגרת השירות, בעוד שגופי שידור אחרים שנמצאים בבעלות NBC יונברסל ו־CBS וכן רשתות כבלים גדולות, בחרו שלא להצטרף. מנכ"ל NBC, ג'ף זאקר, אמר כי 99 סנט "הוא מחיר נמוך מדי שמהווה זילות של התכנים המשודרים".

 

אחד החששות המרכזיים של בעלי רשתות טלוויזיה הוא המחיר שמציעה אפל, 99 סנט. מדובר באותו מחיר שגבתה אפל בחנות המוזיקה המקוונת iTunes, וכך נהפכה לקמעונאית הגדולה ביותר בתחום מכירת המוזיקה ברשת.

 

"99 סנט הוא לא מחיר טוב", אמר מנכ"ל ויאקום פיליפ דאומן בכנס שאירח בנק ההשקעות גולדמן זאקס. לדבריו, חברת ויאקום, שהיא הבעלים של רשתות כבלים כמו קומדי סנטרל וניקולודיאון, משקיעה סכומים גבוהים בהפקת התכנים המשודרים ומתכננת להגדיל את ההשקעות. "יש לנו הערכה רבה לתוכן, אבל אפל עדיין לא קבעה את המחיר הנכון", אמר.

זאקר צידד בדעתו של דאומן ואמר כי הוא סבור שהשירות של אפל מהווה "זילות של התוכן". הוא גם ציין כי ל־NBC מחלוקת ארוכת שנים עם אפל באשר למחירים שהיא גובה על תוכניות טלוויזיה שניתן להוריד באמצעות iTunes.

 

רבים סבורים כי ההחלטה של תאגיד ניוז קורפ להצטרף לשירות משקפת את העניין שמגלה החברה במוצר אחר של אפל, האייפד - אותו מכשיר שמנכ"ל החברה רופרט מרדוק הגדיר כהמצאה ש"משנה את כללי המשחק" בעולם התקשורת.

סוכנויות הידיעות

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x