$
בשולי החדשות

כמה עולה להחזיק יאכטה: על התחביב היקר של האנשים שטובעים בכסף

לאחר המתנה של שנתיים צפוי רומן אברמוביץ' לקבל לידיו את היאכטה הגדולה בעולם, אך כעת מזהירים המומחים - ההוצאות הגדולות רק מתחילות; הוצאות הדלק עומדות על 2,000 יורו לשעה, שכר לעובדים יכול להגיע בחודשי הקיץ ל-100 אלף יורו בחודש, וגם הוצאות העגינה מסתכמות באלפי יורו

סוכנויות הידיעות 22:1412.04.10

לא פשוט להיות איש עשיר. המיליארדר רומן אברמוביץ' נאלץ להמתין שנתיים עד שהיאכטה החדשה שלו, שנחשבת לגדולה ביותר בעולם, תהיה מוכנה. על פי פרסומים בבריטניה, הוא אמור לקבל אותה בשבועות הקרובים, אך בנתיים הוא קיבל בסוף השבוע את היאכטה השנייה שבנה, שאמנם מפוארת פחות, אך אמורה לעבור מרחקים ארוכים יותר ללא צורך בתדלוק. 

 

מי שמתמצא בתחום יודע לומר, כי למעשה, ההוצאות הגדולות של אברמוביץ', שכבר שילם מאות מיליוני דולרים על שתי היאכטות, מתחילות דווקא עכשיו.

 

אחזקת יאכטה, כידוע, היא סיפור יקר מאוד. אם אתם מעוניינים לדעת עד כמה זה יקר, אתם מוזמנים להמשיך לקרוא. לפי מחקר של האתר סופר-יאכטס.קום, אם תניעו יאכטה של 71 מטר ומעלה, כבר אחרי 10 דקות תוציאו 400 יורו (540 דולר) על דלק, אם תשוטו לפורטו סרבו שבסרדיניה ביאכטה של 50 מטר, העגינה במרינה תעלה לכם יותר מ-2,500 יורו ליום, לפי חברת ניהול היאכטות פלוטינג לייף.

 

הבעלות על סופר-יאכטה היא תחביב יקר. מחיר יאכטה נע בין 3.5 מיליון יורו ל-30 מטר, ועד יותר מ-135 מיליון יורו למגה-יאכטה של 71 מטר למעלה. אבל מעטים מבינים עד כמה עלויות התפעול מצטברות. הפעלת יאכטה עולה כ-10% ממחיר הסירה הראשוני מדי שנה, לדברי עורך ה"יאכט ריפורט". החישוב אינו כולל הוצאות בלתי צפויות, תיקונים, עגינה ואביזרים, שעשויים לנפח את העלויות ב-10% נוספים.

 

 

יאכטה שטה. הוצאות דלק של 400 יורו ל-10 דקות שיט יאכטה שטה. הוצאות דלק של 400 יורו ל-10 דקות שיט צילום: בלומברג

 

אז כמה עולה להחזיק יאכטה?

 

דלק:

סירה באורך 71 מטר ויותר צורכת 500 ליטר דיזל בשעה, ורק אם המנוע דולק, אך הסירה אינה זזה. אם תרצו לשוט לאנשהו, תוציאו יותר מ-2,000 יורו לשעה, במהירות שיט של 15-22 קשר.

 

יאכטות קטנות יכולות להכיל כ-5,000 ליטר דלק, ולגדולות יש יכולת קיבול של עד 400 אלף ליטר, כך שעלות מילוי המיכל של היאכטות הגדולות ביותר עשויה להגיע ל-500 אלף יורו, לפי מחירי הדיזל בצרפת.

 

חלק מבעלי היאכטות שטים לתוניס, גיברלטר או מדינה אחרת שמחוץ לאיחוד האירופי כדי להימנע מתשלום המיסים והמע"מ האירופי, אך כמובן, הם שורפים דלק בדרך.

  

צוות:

המשבר הפיננסי הוביל לפיטורים נרחבים בקרב עובדי היאכטות והוריד את המשכורות בענף. עם זאת, הקפטנים הטובים ביותר עדיין גובים 20 אלף יורו לחודש, והשפים המובילים יכולים לדרוש עד 9,000 יורו לחודש. ייתכן שתזדקקו גם לקצין ראשון, מהנדסים ודיילים. היאכטות הגדולות עשויות להכיל 50 עובדים קבועים, כך שהוצאות המשכורת מגיעות ל-100 אלף יורו לחודש בקיץ.

 

 

אהוי, קפטן. עלות השכר של קפטן ביאכטה גדולה עשויה להגיע ל-20 אלף יורו בחודש אהוי, קפטן. עלות השכר של קפטן ביאכטה גדולה עשויה להגיע ל-20 אלף יורו בחודש

 

 

בעלי היאכטות הגדולות זקוקים גם לעובדים קבועים לניהול הצדדים הפיננסיים והטכניים ואת תחזוקת הספינה, מה שעשוי להגיע ל-35 אלף יורו נוספים לחודש לכל השנה.

  

עגינה:

מעט מרינות גדולות מספיק כדי לספק מקום עגינה לסירות שאורכן עולה על 70 מטר. לרוב יאכטות כאלה מאוחסנות במעגנים פרטיים. לאלו שרוצים לראות ולהיראות, עגינה במרינות הזוהרות בעולם אינה זולה בכלל. בפורטו פינו שבאיטליה גובים דמי עגינה יומיים של 2,500 יורו לסירות באורך 70 מטר ו-540 יורו לסירות באורך 30 מטר בעונה החמה. המעגנים מוזמנים חודשים מראש.

 

במונקו המחירים נמוכים ב-50%, אך בעונת הגראנד פרי לא ניתן למצוא מקומות פנויים. בסן טרופה התעריפים דומים למונקו, ולא ניתן לעגון יותר משלושה ימים ברציפות.

  

תוספות:

יש כמובן אמצעי אבטחה ומותרות כמו חדרי ביטחון, צוללות ומגנים מפני פפראצי. כדי להתגונן מפני מתקפות של פירטים סומליים אפשר להתקין לייזרים ברמה צבאית, שמעוורים זמנית את התוקפים, פריט חובה לבעלי יאכטות פרנואידים, גם אם הם לא יתרחקו מהריביירה הצרפתית. עלות המערכת היא 70 אלף יורו, כולל התקנה.

 

 

קשה להשיג נתונים אמינים לגבי עלות המגה-יאכטה של רומן אברמוביץ', שאורכה 170 מטר, אך ההערכות נעות בין 300 מיליון יורו ל-1.2 מיליארד יורו. מה שבטוח הוא שעלויות התחזוקה של היאכטה, שיש בה צוללת, שתי בריכות שחייה, מנחתי מסוקים ותוספות רבות, ירקיעו שחקים. ההערכה היא שעלות אחזקת יאכטה בסדר גודל כזה עולה על 50 מיליון יורו לשנה.

 

אחת היאכטות של רומן אברמוביץ אחת היאכטות של רומן אברמוביץ

  

אלטרנטיבות

 

בעל יאכטה ממוצע משתמש ביאכטה שלו במשך שלושה עד חמישה שבועות בשנה, שבוע בכל פעם. כיוון שהאקלים הכלכלי עדיין לא ברור, בעלי היאכטות מחפשים דרכים אחרות לנצל את הנכסים שלהם עד תום. כ-35%, או 1,800, מהסופר-יאכטות שבעולם עומדות כעת למכירה. חלק מהמוכרים מוכנים לתת הנחות של 25%. בעלי יאכטות אחרים משכירים את הסירות שלהם או מצטרפים לקבוצת בעלות משותפת. בממוצע, 80% מיאכטות היוקרה מגיעות לשוק ההשכרות אחרי ארבע שנים. כפי שהודה בעל יאכטה צרפתי, שסירת ה-30 מטר שלו עוגנת באזור ליסבון, "מנקודת מבט פיננסית גרידא, הבעלות על סופר-יאכטה היא לא השקעה מדהימה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x