• תפריט
בשולי החדשות

בעקבות המיתון: 5 מותגים בולטים נעלמו מהשוק

החלטות ניהול כושלות, התפתחות הטכנולוגיה והירידה בביקוש הביאה להעלמותם של הרשת הקמעונאית סירקט סיטי, דגם המכונית פונטיאק , הפילם הצבעוני קודאק כרום, מוצר הקוסמטיקה מקס פקטור ואנקרטה של מיקרוסופט

סוכנויות הידיעות 11:4718.12.09

5 מותגים בולטים נעלמו השנה מהשוק האמריקאי בעקבות המיתון - סירקט סיטי, פונטיאק, קודאק כרום, מקס פקטור ו-MSN אנקרטה.

 

סירקט סיטי הייתה לאחת מהקמעונאיות הגדולות שנסגרו השנה, לאחר שרשת האלקטרוניקה בת ה-60 הכריזה על פשיטת רגל בסוף 2008.

 

נפילתה של סירקט

סיטי היתה בעיקר תוצאה של הידוק החגורה בקרב משקי הבית ברחבי אמריקה בעת המיתון. עם זאת, שורשיה של קריסת החברה היו בהחלטות הנהלה לקויות שהתקבלו בשנים האחרונות.

 

מותג נוסף שנעלם השנה הוא פונטיאק. בעקבות פשיטת הרגל, ג'נרל מוטורס החליטה להפסיק את ייצור המותג כחלק מתוכנית הארגון מחדש. פונטיאק, שהייתה ידועה בדגמים כגון GTO ופיירבירד, הייתה מוצר בסיס בסדרת המוצרים של ג'נרל מוטורס מאז שהחלה לייצר מכוניות ב-1926, אך המותג לא שרד כשהחברה יצאה מפשיטת הרגל והחליטה להתמקד במותגי ה"ליבה". באפריל הוכרז על הפסקת ייצור המותג עד סוף 2010.

 

קודאק כרום היה הפילם הצבעוני המסחרי הראשון בעולם, וייצורו החל ב-1935. עם זאת, הביקוש לפילמים ירד בעשור האחרון עם הגידול בזמינות הצילומים הדיגיטליים. כשהמוצר יצא מהשוק ביוני, מכירות קודאק כרום היוו פחות מאחוז מהכנסות תמונות הסטילס של קודאק.

 

פרוקטר & גמבל הודיעה ביוני על תוכניתה להוציא את מוצרי הקוסמטיקה של מקס פקטור מהשוק האמריקאי, לאור הירידה בביקוש. נתח השוק של קו הקוסמטיקה, שעדיין נמכר היטב בשווקים האירופים, הלך והצטמצם ואילו הביקוש למותגים מתחרים כמו קאברגירל עלה. ימי התהילה של מותג מקס פקטור, הנקרא על שם מאפר הוליוודי חלוצי, היו בשנות העשרים והשלושים. פרוקטר & גמבל, שרכשה את המותג ב-1991, הודיעה כי המותג ייעלם בהדרגה מהחנויות בארה"ב בתחילת 2010.

 

מיקרוסופט סגרה בשקט את אנקרטה בתחילת השנה, לאחר שחומרים מקוונים חינמיים האפילו על האנציקלופדיה הדיגיטלית שהייתה פופולרית בעבר. אנקרטה הייתה מוצר מהפכני למדי כשפורסם לראשונה כתקליטור ב-1993. היא כללה מאמרים, תמונות, מפות ומולטימדיה. בהמשך התוכן היה זמין גם באינטרנט בתשלום שנתי למנוי. עם זאת, הפופולאריות של אנקרטה ירדה לאורך העשור עקב עליית ויקיפדיה. למרות הביקורת על אי-דיוקים וחוסר אמינות, ויקיפדיה היא חינמית, ובניגוד לאנקרטה מתעדכנת בזמן אמת.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x