$
בשולי החדשות

הסינים עוקפים בחזית נוספת: עולים על ארה"ב בצריכת קוניאק

מכירות המשקה היוקרתי צנחו בארה"ב בשנה האחרונה, והמזקקות נשענות יותר ויותר על השוק הסיני

בלומברג 22:3918.06.09

הסינים הופכים ללקוחות משמעותיים עבור שוק משקאות היוקרה, דוגמת הקוניאק, שנחשב ברחבי העולם לסמל סטטוס. המזקקות מסתמכות על הקהל הסיני ככל שכלכלת ארה"ב מצטמקת. חברת פרנוד ריקרד סאס מרטל דיווחה כי צרכנים סינים קנו את כל מלאי הקוניאק מסוג לור במחיר של 3,600 דולר לבקבוק. המתחרה

LVMH, המשווקת את הקוניאק הנסי, דיווחה גם כן כי סין השיגה את ארה"ב והפכה לשוק הגדול ביותר של החברה.

 

"האסיאתים הינם צרכנים בעלי מודעות רבה למעמד וליוקרה" אמר מוריס הנסי, מבעלי החברה. "הם דורשים רק את האיכות הטובה ביותר". לטענתו המכירות בסין יעלו בכ-10% במהלך 2009. לדבריו אסיה רווחית יותר מארה"ב כיוון שתושביה קונים את הבקבוקים היקרים ביותר של המשקה.

 

בארה"ב, בה הקוניאק מוגש לרוב כקוקטייל, ומהול במספר משקאות נוספים, עוברים הלקוחות למשקאות זולים יותר כעת, וההערכות הן כי מכירות הקוניאק לא יחזרו לעלות בהמשך השנה. המכירות של לור לא נפגעו כמו המכירות של המותגים הנסי ורמי מרטן, כיוון שהוא משווק בעיקר לאסיה ואינו מסתמך על ארה"ב כשוק העיקרי. 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x