שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
עצמאיות ומצליחות

מתי משקיעים בעסק בדעיכה ומתי כדאי לבצע הסבה לתחום אחר

מדור חדש של כלכליסט - הרווחתי בעצמי - עוסק בשאלות שמטרידות עצמאיות שמנהלות עסקים. והפעם, האם כדאי לשנות מקצוע כשהעסק מקרטע

אתי אפללו 13:1126.10.20

יש לי עסק ותיק לייעוץ זוגי, ולאחרונה אני חשה דעיכה מסוימת. מאמצי השיווק שלי (נטוורקינג, דף פיסבוק עסקי) נשארו אותו דבר, ההיענות פחתה - גם ברמת ההתעניינות הראשונית וגם ברמת סגירת העסקאות. מתלבטת האם ואיך לרענן את העסק, או שאולי זה זמן להמציא את עצמי מחדש בתחום אחר משיק (טיפול במשפחה, גישור לשותפויות עסקיות וכו').

 

תשובה מאת רו"ח סמדר מוזס-קפלן, יועצת עסקית:

 

 

סוגיה מוכרת בתחום הטיפול הוא הקושי כל הזמן להביא עוד לקוחות חדשים לעסק. התהליך של הטיפול מסתיים וכבר חושבים על הזוג הבא, ולא יודעים מה יהיה חודש הבא בעסק. מדובר בתהליך מעייף ומתיש ואני יכולה להבין שיש דעיכה במישור שיווקי מסוים, במיוחד בימי הקורונה בהם מפגשי הנטוורקינג בזום הם שונים לגמרי ממה שהתרגלנו לו עד כה.

 

עסק חדש? עסק חדש? צילום: shutterstock

 

 

אולם, כבעלי עסקים אנחנו חייבים כל הזמן לעבוד במספר מישורים, ולחפש כל הזמן פלטפורמות לצורך קידום העסק שלנו. לפני שאת ממציאה את עצמך מחדש, אני רוצה להציע לך עוד פעולות שאת יכולה לעשות לקידום העסק:

 

דרישת שלום מהעבר:

בעלי עסקים משקיעים הרבה כסף ומשאבים להביא לקוחות חדשים לעסק שלהם, אבל שוכחים ליצור קשר עם לקוחות שהיו להם בעבר. לקוחות שלך מהעבר מכירים אותך מצוין, יש לכם כבר מערכת יחסים איתם. הם מכירים אותך, עברו איתך תהליך, יודעים מהי המקצועיות שלך, ולכן אני ממליצה לברר מה שלומם בתקופת הקורונה המטורפת, אם תהיי במודעות שלהם, הם יוכלו להיות אנשי השיווק שלך.

 

שנת 2020 היא שנת שיתופי הפעולה:

צרי שיתופי פעולה עם מקצועות משלימים למעגל שלך: מגשרים לגירושין, מטפלים בילדים, מאמנים אישיים ועסקיים. שיתוף פעולה מוצלח יכול להביא להרבה הפניות בעסק לאורך כל השנה.

 

משחק מקדים:

לקוח פונה לבעל מקצוע בתהליך שמורכב מ-3 שלבים, דבר זה נכון לכל תחום, אבל מתעצם בתחום הטיפול. התהליך הוא KNOW, LIKE, TRUST. ההיכרות היא שלב ראשוני חובה בדרך הלקוח, ואחת הדרכים שיכירו אותך, ובהתאם - עוד אנשים ויבחרו להתחיל איתך תהליך, היא לפתח מוצר מקדים לשלב פחות מחייב, שיהיה יותר זול וממוקד. למשל: סדנא מיוחדת לשימור הזוגיות לאחר החגים. כך מגוון אנשים יוכלו להכיר אותך, כל אחד לפי צרכיו.

 

שימור לקוחות קיימים:

מומלץ ואפילו חובה לשמור על קשר עם זוגות שסיימו תהליך ולחשוב על מוצר המשך שישמר את ההצלחה של הטיפול. למשל: מפגש פעם ברבעון על אחת על אחד על מנת לראות שתוצאות התהליך נשמרות וההתפתחות בכיוון הנכון. קבוצת תוכן סגורה שמעניקה העשרה ממוקדת לצרכיהם, וכו'.

 

הרווחתי בעצמי הוא מדור חדש של כלכליסט שעוסק בשאלות שמטרידות עצמאיות שמנהלות עסקים. יש לכן שאלות שתרצו שנענה עליהן? כתבו לנו ל-aflalo13@gmail.com

 

x