שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
טיפים ומדריכים

הטיפ השבועי: מסחר מקוון - כך תעשו את זה נכון

איך לבחור מוצר למכירה באמזון, איך לנצל את ימטי המכירות המיוחדים, איך לעצב נכון את עמוד המוצר שאתם מוכרים ומהם הכללים שצריך להקפיד עליהם בעת המשלוח ללקוח - כל המדריכים והטיפים מרוכזים בעמוד אחד

שירות כלכליסט 16:1527.11.19

סטנדרט השירות של אמזון

אמזון מכתיבה סטנדרט שירות מוגדר ברחבי העולם, על בסיסו היא מעריכה את התנהלות המוכר. כאשר השילוח ושירות הלקוחות נמצאים באחריות המוכר (כמו בשיטת המכירה של אמזון בישראל), המוכר יימדד על בסיס תפקודו בתחומים הבאים: עמידה בתנאי החזרות וביטולים, עמידה

בזמני משלוח, שיעור פידבקים שליליים, טיפול יעיל בבקשות החזרה ובתלונות על מוצר, זמן מענה ללקוח, ועמידה בתנאי ביטול עסקה.

 

המשמעות של חריגה בדרישות השירות יכולה בשיעור מסוים להביא להשעיית החשבון או אף לסגירתו, ולכן חשוב לוודא עמידה עקבית ככל האפשר בסטדנרטים אלו, לטובת הלקוח ולטובת העסק.

 

התנהלות חשבונאית

כניסתה של אמזון לישראל מחייבת עסקים להידרש לסוגיה שרבים אינה מודעים לה בנוגע להתנהלות חשבונאית ועבודה נכונה מול רשויות המס.

 

ברכישה באתר, הלקוח למעשה משלם עבור המוצר לאמזון, בעוד שזו מעבירה במרוכז את התשלום לבעל העסק אחת לשבועיים בניכוי עמלת המכירה שלה.

 

לאמזון אין ישות עסקית חוקית בישראל ולכן היא לא משלמת את המע"מ שקיבלה מהלקוח. לכן, חובת דיווח המע"מ חלה על בעל העסק למרות שלא קיבל את הכסף באופן מיידי.

 

בנוסף, על בעל העסק להנפיק חשבונית מס ללקוח  בנוסף לקבלה, אותה הוא מקבל ישירות מאמזון בגין התשלום.

 

 

הבדלים בין דף מכירה במחשב לטלפון הנייד

בעולם הדיגיטלי החדש, נדרשת תשומת לב רבה לתצורות השונות של דפי המכירה בדסקטופ (המחשב) לעומת הטלפון הנייד.

 

באמזון למשל, דפי המכירה בפלטפורמות השונות נראים שונים מאד זה מזה, בין היתר בגודל התמונות, כמות התווים בטקסט, מבנה דף המכירה והסדר בו הפריטים הושנים בעמוד מופיעים. לכן, יש ליצור דף מכירה ייעודיהמותאם לפלטפורמה, ולהבין איזה מדיה מביאה לשיעורי המרה גבוהים יותר. לדוגמה - התמונה הראשית במחשב  היא תמונה מלבנית בעוד שבנייד היא ריבועית. במידה ומחליפים את התמונה הראשית, ניתן למדוד את התוצאות לאורך זמן ולראות איפה מתבצעות המרות טובות יותר, היכן יש מספר כניסות גדול יותר וכמובן, מהו היקף המכירות הכללי.

 

משלוחים וזמינות מלאי

הסטנדרט אותו הגדירה אמזון למשלוחים בישראל הוא זמן אספקה של עד 5 ימי עסקים.

 

אמזון שמה את שביעות רצון הלקוח מעל הכל, ולכן הדרישה היא להימנע ממצב בו משלוח מתעכב, או ממצב בו מוצר מופיע בזירה אך אינו זמין במלאי של הספק בפועל. מצב כזה עלול לייצר חווית שירות שלילית ללקוח שתרתיע אותו מלחזור ולרכוש באתר. תקלות בהקשר זה הם אחד הדברים שעלולים במקרים מסוימים להוביל להשעיה או אף לסגירת החשבון, ולכן חשובה מאוד היערכות מיטבית של העסק מבחינת זמינות המוצרים במלאי ושרשרת אספקה יעילה

 

תמונות בדף המכירה

התמונות התמונות הן החלק החשוב ביותר בדף המכירה, אפילו יותר מהמוצר עצמו.
בתהליך בניית האסטרטגיה השיווקית של מוצר מסוים, יש לבחון את הדרך שבה נציג אותו בתמונות וכיצד נוביל את הלקוח להבין שזהו המוצר הטוב ביותר עבורו אשר נותן מענה לכל בעיותיו. תפקידה של התמונה הראשית הוא לגרום ללקוח להיכנס לדף המכירה ולכן היא צריכה להיות בולטת, בהתחשב בסטנדרטים של אמזון אשר דורשים מהתמונה להיות על רקע לבן בלבד. התמונות המשניות תפקידן לספר את סיפור המוצר ולמכור את התועלות של המוצר באמצעות טקסט על התמונה.

 

מדריכים וטיפים נוספים:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x