$
טיפים ומדריכים

איך להגדיל מכירות באתרי eCommerce

לא רק חברות גדולות הבינו שהלקוחות נמצאים בזירת האינטרנט ולכן צריך להיות שם. גם עסקים קטנים ובינוניים בעלי חנויות פיזיות מבינים שהעתיד נמצא ברשת ולא בקניונים. איך מקימים אתר מכירות ברשת? אלה הכללים הבסיסיים עליהם צריך להקפיד

ניצן גוטמן 14:2107.07.19

היום אין כבר חסמים בנוגע לביצוע רכישות/ קניות באינטרנט, המעצורים של רוכשים פוטנציאליים שהיו קיימים בעבר כמו הפחד להשאיר את פרטי כרטיס האשראי באינטרנט או להזמין נעליים בלי למדוד כבר אינם רלוונטיים. לכן, עוד ועוד חברות בוחרות להעביר או להרחיב את אפשרויות המכירה שלהן לזירה האינטרנטית. חדשות לבקרים אנו פוגשים מתחרים חדשים בשוק עם ערוץ מכירה אינטרנטי בלבד או חברות וותיקות בשוק כמו שופרסל לדוגמא שבוחרות להרחיב את זירות המכירה שלהן. המעבר לזירת eCommerce לא פסח על אף תחום - הלבשה, הנעלה, מזון, ריהוט, מוצרי חשמל וטכנולוגיה.

 

מדוע אנו רואים מעבר כה חד של חברות מכל התחומים לזירת האינטרנט? התשובה הברורה: שם נמצאים הלקוחות, מי שלא ישכיל להבין זאת בזמן יאלץ להתמודד עם חנויות ריקות מקונים. לא רק חברות גדולות מנסות את מזלן בפלטפורמה זו אלא גם עסקים בינוניים וקטנים. לכן, על מנת שכל אחד ואחת מכם יוכלו להקים אתר eCommerce ולהתחיל למכור, גם אם אינכם אנשי מקצוע עתירי ניסיון ריכזתי עבורכם כמה המלצות פשוטות אך חשובות.

 

בנו מודעות למותג על ידי Content Marketing

מודעות למותג מגבירה את האמון, המגדיל את המכירות, רכישות חוזרות ואפילו SEO. על מנת להגדיל את מודעות המותג יש לשים דגש גבוה על איכות גבוה של תוכן מעולם המותג שלכם שיפורסם באתר, בבלוג ובחשבונות ה-Social Media (שחשוב מאוד לא להזניח אותם). תוכן שיווקי יכול להופיע במגוון פורמטים- מאמרים כתובים, וידאו, אינפוגרפיקה . שתפו תוכן על מנת לטרגט קהלי לקוחות רלוונטיים כדי ליצור יותר לידים, לבנות את המותג, לבלוט מעל מתחרים ולהניע יותר לקוחות לאתר שלכם.

 

בנו אמון עם לקוחותיכם

כדי שלקוח יבצע רכישה באתר eCommerce האו צריך לתת אמון באתר. הלקוח צריך לסמוך על כך שבעלי האתר לא ישתמשו לרעה בכרטיס האשראי או המידע שנצבר עליו, שהמוצר אכן יגיע אליו בזמן, שהמוצר אכן איכותי ועוד ועוד. לכן, חשוב מאוד לצבור את אמון לקוחותיכם בכל דרך אפשרית- ציטוט של לקוח מרוצה, פרטי יצירת קשר ברורים, מענה מהיר על פניות ותגובות באתר וברשתות חברתיות. הראו ללקוחות שקיימות דמויות אנושיות המנהלות את המערכת ונגישות לעזור כאשר הוא נתקל בבעיה. לקוח שהרווחתם את אמונו, יבצע רכישות שוב ושוב ואף ימליץ לחברים.  

הכי חשוב - חווית שימוש פשוטה ונגישה הכי חשוב - חווית שימוש פשוטה ונגישה צילום: shutterstock

 

צרו חווית שימוש קלה ופשוטה

האם הלקוחות שלכם מרוצים מחוויית הקנייה שלהם? הצעד הראשון הוא להבטיח שתהליך הרכישה הינו קל ופשוט בכל המכשירים שהלקוח עשוי להשתמש בהם. חשוב מאוד לוודא שאותם התהליכים קלים ופשוטים באותה מידה ברכישה דרך: מחשב נייד, נייח וטלפון סלולרי. לקוחות ש"יסבלו" מחווית משתמש נמוכה יינטשו את הרכישה ולא יחזרו שנית. כדאי תמיד לבדוק את נושא זה מבעוד מועד, אך אם אנו רואים בנתונים שמרבית הגולשים מבקרים באתר מטלפון סלולרי אך לא מבצעים רכישה, ניתן להשתמש במידע זה כרמז לכך שאולי ישנה בעיה בחווית הרכישה הספציפית לסלולר ואולי אפילו רק במכשירי אנדרואיד או אפל. פתרון מצוין לכך הוא לאמץ עיצוב ריספונסיבי שמשתנה אוטומטית בהתאם למכשיר שממנו גולשים ולגודל המסך. בנוסף ניתן ליצור אתר המותאם לטלפונים סלולריים.

 

מכרו חוויה ולא מוצר

באתרים רבים ניתן לרכוש את אותו המוצר בדיוק במחירים שונים. אם כך, מדוע שהגולש יעדיף לבצע רכישה אצלכם ולא במקום אחר שמוכר את אותו המוצר בעלות נמוכה יותר? התשובה על כך היא חווית הקנייה שבאמצעותה תוכלו לבדל את החנות האינטרנטית שלכם מרבות אחרות. גרמו ללקוחותיכם לחזור שוב שוב כי הם נהנים לבצע רכישות דווקא אצלכם: משלוחים חינם, מדיניות החלפת מוצרים שאינה נוקשה, שירות מצוין ועוד. אתם מוזמנים לקבל דוגמאות מהחברה המובילה בחווית הלקוח הלקוח שהיא במקרה גם Zappos -Ecommerce.

 

הציעו תכנית תגמולים

הציעו ללקוחותיכם להשתתף בתכנית תגמולים, בה הם צוברים נקודות על כל רכישה, הציעו אחוזי הנחה מסוימים על הרכישה הבאה, הטבה או כל דבר אחר שיתמרץ לקוחות לחזור ולקנות דווקא אצלכם. תכנית הנחות ותגמולים היא דרך מצוינת להישאר בקשר עם לקוחותיכם שהשאירו פרטי התקשרות או נרשמו לאתר אך לא ביקרו בו זמן רב- להזמין אותם לחזור ולבקר באתר על ידי מתן הטבה או הנחה. אתר I HERB מנהל תכנית תגמולים מצוינת שניתן להתרשם וללמוד ממנה.

 

קבלו החלטות מבוססות נתונים

היתרון הבולט בכך שהל מבוצע און-ליין היא שכל פעולה מתועדת ללא יוצא מן הכלל. הוציאו את כלל הנתונים מהמערכת, הבינו מה יש לשפר ומה יש לשמר וקבלו בהתאם החלטות. ניתוח נתוני הפעילות והמכר הינה הדבר החשוב ביותר שבאמצעותו אתם יכולים להבין אם אתם על הגל או לא ממש בכיוון.

 

*הכותב הוא מייסד וסמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת Voicenter

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x