שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
כתבות אחרונות בעסקים קטנים ובינוניים

מתי וכיצד 'לפטר' לקוח?

בעלי עסקים משקיעים הרבה ממרצם בגיוס ומציאת לקוחות חדשים, אך לעיתים זוהי החלטה עסקית טובה לסיים את היחסים עם לקוח קיים

שירות כלכליסט 15:1623.03.15

בעלי עסקים משקיעים הרבה ממרצם ומזמנם בגיוס ושימור לקוחות. עם זאת, ישנם מקרים בהם דווקא ההחלטה להיפרד מלקוח היא ההחלטה העסקית הנכונה. במגזין טיים פרסמו 11 סיבות ודרכים לסיים קשרים עסקיים:

 

1. כאשר הם גורמים לכם לכאב ראש לא מבוטל

על פי חוק ה-80/20, 20% מלקוחותיכם אחראים ל-80% מכאב הראש שלכם. "פטרו" את הלקוחות ששותים לכם זמן ואנרגיה והשקיעו אותם ב-20% הלקוחות המייצרים 80% מההכנסות שלכם. ישנו שפע של לקוחות מצוינים ואין שום סיבה לדבוק באלו המאמללים אתכם.

 

2. כאשר אין תיאום ציפיות

כאשר מתחיל להיות ברור שישנה אי התאמה בין המוצר או השירות שלכם ללקוח, זוהי הנקודה שבה יש לשחרר אותו. המשך ההתקשרות רק ייצור אווירה שלילית. קורה שהמוצר שלכם לא מתאים ללקוח כזה או אחר אבל הוא או היא יכולים להפנות אתכם למישהו מתאים יותר.

 

3. במקרה של זלזול בעובדים שלכם

אם באופן עקבי לקוח נוהג בזלזול בעובדים שלכם, או שהעובדים מנסים להימנע לענות לטלפונים ממנו, או אם הלקוח שואב מידה לא פרופורציונאלית של זמן בשל חוסר החלטיות או דרישות לא מוצדקות, הגיע הזמן להמשיך הלאה. לקוח לא נעים הוא דרך מובטחת לגרום לאווירה רעילה במשרד.

 

אם הלקוח גוזל אנרגיה ולא משתלם לשמור אותו - זה הזמן לשקול להראות לו את הדרך החוצה אם הלקוח גוזל אנרגיה ולא משתלם לשמור אותו - זה הזמן לשקול להראות לו את הדרך החוצה צילום: שאטרסטוק

 

4. אם לקוח מפר הסכם

חוזה טוב מפרט גם כיצד תסתיים ההתקשרות העסקית. יש לעמוד בתנאים אלו ואם החוזה שלכם לא כולל אותם, יש למצוא עורך דין שיעשה זאת תיכף ומיד.

 

5. כאשר אתם מבינים את ערככם האמיתי

חשוב לדעת כמה שווה הזמן והמאמץ שלכם. ברגע שקבעתם שווי זה, תוכלו להעריך במדויק יותר אילו לקוחות כדאיים עבורכם ואילו לא. כאשר אתם מבינים את ערככם, קל יותר לראות את התמונה הכללית ולהימנע מלהחליט החלטות ממקום של קונפליקט.

 

6. כאשר הם לא שווים את המאמץ

הלקוח אינו תמיד צודק וכל הלקוחות בוודאי לא תמיד מתאימים לעסק שלכם. ברגע שלקוח גורם ליותר טרחה ממה שהוא שווה, שחררו אותם וחפשו שותף מתאים יותר.

 

7. בסוף כל שנה

בסוף כל שנה עברו על רשימת הלקוחות וזהו את ערכו של כל לקוח וכמה זמן השקעתם בהם לעומת כמה הכניסו לכם. נסו להיפטר מה-10%התחתונים מרשימת הלקוחות הגוזלים זמן ומספקים ההחזר נמוך על ההשקעה שלכם. נסו להיות כנים ולהסביר כי ההתקשרות אינה רווחית ועזרו להם למצוא ספק חלופי במהירות.

 

8. כאשר לקוח לא עומד בסטנדרטים שלכם

מובטח לכם כי תזכו להרבה יותר כבוד בקרב הקולגות והעובדים שלכם אם תפטרו לקוחות גסי רוח או שואבי אנרגיה, חרף המחיר הכלכלי שאת עלולים לשלם בשל כך.

 

9. כאשר ישנה ירידת ערך של אחד מהצדדים

יחסי ספק-לקוח הם דבר יקר ערך אולם כאשר ישנה ירידת ערך של צד אחד בעיני השני, הקשר יתפרק מעצמו. עמדו בפיתוי לנסות לשמור על הקשר – ייתכן שתוכלו להפנות זה את זה ללקוחות או לספקים אחרים.

 

10. לפני שהקשר "מחמיץ"

כשלקוח גורם לכן ליותר עבודה, לחץ וכאב ראש ממה שהוא שווה, כדאי לסיים את הקשר לפני שהוא יעבור לטונים שליליים. סיימו את הקשר בצורה הידידותית ביותר שניתן ונסו לא לשרוף גשרים אם אפשר.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x