$
הוועידה לעסקים קטנים ובינוניים 2014
תמונת גג לוועידה לעסקים קטנים ובינוניים

ועידת כלכליסט

יועצת לחברת מאטל: "רוב מוצרינו שהכי נמכרים הגיעו מממציאים חיצוניים"

אליזבת' קריסל, יועצת חדשנות לענקית הצעצועים, סיפרה בוועידה לעסקים קטנים ובינוניים של "כלכליסט", כי החברה השיקה לפני חודשיים אתר אינטרנט של צרכנים ובתוך יומיים קיבלו 1,000 רעיונות חדשים של אמהות

גיל קליאן 13:3812.05.14

"מאטל ניסתה תמיד לייצר את עתיד המשחק, ולצורך כך יש לנו מגוון רחב של תוכניות חדשנות ועידוד יצירתיות, פנימיות בארגון וגם חיצוניות מול ממציאים ואפילו לקוחות". כך אמרה היום (ב') אליזבת' קריסל, יועצת חדשנות גלובלית לענקית הצעצועים מאטל-פישר-פרייס בוועידת עסקים קטנים ובינוניים 2014 של "כלכליסט". 

"בתוכניות החדשנות בפנימיות שלנו אנחנו יוצרים מצב שאם מעצב עובד על קו של מוצרי תינוקות בבאפלו הוא יכול למצוא את עצמו עובד פתאום על מוצרים ששייכים לקו המוצרים של בארבי, כדי לשמור על עניין ועל הרוח היצירתית. יש לנו ועידות חדשנות של כל החברה שמרוכזות סביב נושאים ספציפיים וזאת דרך לשמור את כולם מעודכנים בטרנדים. יש לנו בסיסי נתונים פתוחים לאנשי החברה לגבי כל פטנט או עיצוב חדש, ואנחנו יכולים תמיד לשלוף רעיונות שכבר הומצאו. זה בעצם מנגנון של ניצול יצירתיות מהעבר.

 

"אין תהליך יצירתי בלי סיעור מוחות, ויש לנו תהליכים מוגדרים לזה, יומיומיים ותקופתיים. אחד ממוצרי הדגל שלנו יצא מתהליך כזה. אנחנו מבלים הרבה זמן עם ילדים, רואים איך הם משחקים ומקבלים השראה. יש לנו אירועים שהם תחרויות בתוך החברה עם שופטים שהם מנהלים בכירים ופרסים גדולים, וזאת גם דרך למקד את כולם במטרה אחת.

 

אליזבת' קריסל. "אין תהליך יצירתי בלי סיעור מוחות, ויש לנו תהיכים מוגדרים לזה, יומיומיים ותקופתיים" אליזבת' קריסל. "אין תהליך יצירתי בלי סיעור מוחות, ויש לנו תהיכים מוגדרים לזה, יומיומיים ותקופתיים" צילום: נמרוד גליקמן

 

"בתוכניות החיצוניות אנחנו בודקים את עצמנו מול חברות ענק אחרות ובודקים מה הם עושים. אנחנו עובדים הרבה עם ממציאים, ומגלים שהממציאים מביאים הרבה חדשנות לתוך החברה. הרבה מהפריטים הכי נמכרים שלנו מגיעים ממציאים חיצוניים, כאשר ממציא יכול להציע לנו מוצר באמצעות אתר האינטרנט שלנו ולעקוב אחרי ההצעה שלו בזמן שהיא זזה בתוך הארגון. יש לנו פורטל טכני חדש שהמהנדסים שלנו יכולים להציב אתגרים שהם עומדים מולם ולקבל הצעות לפתרונות מממציאים בכל העולם. יש לנו גם אתר אינטרנט של צרכנים, והצרכנים יכולים פשוט להעביר רעיונות אלינו. השקנו את זה לפני חודשיים וכבר הוצאנו תחרות - בתוך יומיים קיבלנו 1,000 רעיונות חדשים של אמהות".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x