• תפריט
מוסף עסקים קטנים מאי 2012

מרפאה פרטית: להצליח לתת יחס אישי גם כשהעומס והאחריות כבדים

פרסמו בעיתונים מקומיים בהתאם לקהל היעד, השקיעו בציוד איכותי מיד שנייה ולא בציוד חדש וזול, הקפידו על עיצוב המרפאה בצבעים בהירים ונהלו את יומן התורים באופן אינטראקטיבי

רעות ברנע 08:0314.05.12

רפואת שיניים היא התחום הנפוץ ביותר ברפואה הקונבנציונלית הפרטית בישראל

300–500 שקל מחיר ממוצע לעקירת שן רגילה במרפאת שיניים. מחיר עקירה כירורגית נע בין 500 ל־1,200 שקל

דיקור הוא הטיפול הפופולרי ביותר בתחום הרפואה המשלימה בישראל, אחריו רפלקסולוגיה ואחריו שיאצו

יותר מ־10,000 ניתוחים פלסטיים נערכים בישראל מדי בשנה, כאשר הפופולרי בהם הוא ניתוח להגדלת חזה

12–8,000 אלף שקל מחיר ממוצע לניתוח אף. מחיר הגדלת חזה נע בין 15 ל־20 אלף שקל

 

למוסף עסקים קטנים

זכרו כי רופא פרטי אינו רופא במרפאה ציבורית

כשפותחים מרפאה פרטית עליכם להביא בחשבון שמטופליכם יזדקקו לטיפול שונה לגמרי ממטופליכם בשירות הציבורי. המטופל משלם יותר ולכן צריך להעניק לו יחס אישי בהרבה. רופא פרטי צריך להיות זמין תמיד בטלפון הנייד או באימייל, גם אחרי שעות הקבלה, ואם אינו זמין עליו לדאוג שמישהו מטעמו יהיה. אם אתם מרגישים שהדברים הללו אינם מתאימים לכם בשלב זה, עדיף כי תישארו בינתיים ברפואה הציבורית.

(ד"ר אילן טל, פסיכיאטר, מנהל הקליניקה לתמיכה רגשית ונפשית)

 

פרסמו בעיתונים מקומיים בהתאם לקהל היעד

הפרסום בעיתון מקומי מעניק חשיפה באזור המרפאה. מומלץ לפרסם אחת לשבוע במשך חודש ולבחון את ההיענות לפרסום כבר בחודש הראשון. גם בחירת העיתון המקומי צריכה להיעשות בחוכמה: יש מקומות שבהם קיים רק עיתון אחד ואז זה פחות בעייתי, אבל אם יש יותר מעיתון אחד כדאי להביא בחשבון את האוכלוסייה שאליה פונה המרפאה, גילה והחתך הסוציו־אקונומי שאליה היא משתייכת.

(ד"ר אריק זרצקי, מומחה לכירורגיה פלסטית ומנהל השירות למיקרוכירורגיה במרכז הרפואי ת"א)

 

השתתפו בכנסים מקצועיים, בארץ ובחו"ל

גם רופא בעל ניסיון שפתח קליניקה פרטית חייב להתעדכן תדיר, להשתתף בכנסים ובוועידות רפואיות, לעבור השתלמויות בארץ ובחו"ל ולהישאר מעודכן. כנסים והשתלמויות בינלאומיים קיימים בכל אחד מתחומי הרפואה, אחת לשנה ואפילו יותר, וחשוב להשתתף בהם כדי ללמוד ולהכיר את ההתפתחויות בעולם. כדי לוודא שהחברות המארגנות את הכנסים ייצרו איתכם קשר, עליכם לבדוק עם קולגות ובאינטרנט מתי והיכן הם מתקיימים. ברגע שתוזמנו פעם אחת - ימשיכו להזמין אתכם בכל שנה. בתחום הפלסטיקה, למשל, מתקיימים כמה כנסים גדולים בעולם מדי שנה, כמו הכנס של The American Society of Plastic Surgery שמתקיים מדי שנה באוקטובר, בכל פעם במקום אחר בארצות הברית, או הכנס של International Society of Aesthetic Plastic Surgery שמתקיים אחת לשנתיים, כל פעם במקום אחר בעולם.

(ד"ר רן טליסמן, מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית)

 

השקיעו בציוד איכותי מיד שנייה ולא בציוד חדש וזול

ההוצאות על פתיחת מרפאת שיניים הן גבוהות יחסית למרפאות אחרות, ועלות ממוצעת של חדר במרפאה כזו עומדת על כ־250 אלף שקל, רובם עבור כיסא הטיפולים. למרות ההוצאה הגבוהה, לא כדאי לחסוך על ציוד חדש וזול. כדי לחסוך, עדיף להשקיע בציוד איכותי מיד שנייה. מרפאות שיניים נסגרות כל הזמן, ותוכלו למצוא מודעות למכירת ציוד במגזינים דנטליים וגם באתר של הסתדרות רופאי השיניים. הסכנה בקניית ציוד חדש של מותגים הנחשבים זולים היא שברגע שיש בעיה ומשהו בכיסא אינו תקין, המרפאה תהיה מושבתת לכמה ימים והכנסותיה יעמדו על אפס. יום או יומיים של השבתה יעלו את אותו סכום שנחסך ברכישת הציוד, ולכן עדיף להשקיע ולא להסתכן בתקלות.

(ד"ר רונן בורדובסקי, רופא שיניים, מנהל מרפאת מאלו קליניק ישראל)

 

ברגע שיש בעיה ומשהו בכיסא אינו תקין, המרפאה מושבתת לכמה ימים ברגע שיש בעיה ומשהו בכיסא אינו תקין, המרפאה מושבתת לכמה ימים צילום: תומי הרפז

 

הקפידו על עיצוב המרפאה בצבעים בהירים

מרפאה צריכה להיות מקום אסתטי ונעים, וחשוב מכל שהיא תשדר ניקיון וסטריליות. כאשר אנשים מגיעים למרפאה תמיד קיים אלמנט של חרדה, לכן כדאי להשתמש בצבעים בהירים כגון חום־אפרסק בהיר או קרם. צבעים אלה ידועים כמרגיעים והם נוטים לא להימאס, כך שאפשר לחסוך על צביעה מחדש. במרפאות עדיף לא לבחור קו עיצובי הייטקי או יוקרתי, כדי לא ליצור אצל הלקוחות תחושה שהם משלמים אקסטרה עבור עיצוב המקום. חשוב להשתמש ברהיטים מאיכות טובה בחדר ההמתנה,כדי שההמתנה לא תזכיר המתנה בקופת חולים.

(ד"ר איזבלה רודמן, בעלת מרפאה)

 

זכרו כי המרפאה היא גם נדל"ן

כדאי למקם את המרפאה בנכס שבו קיים חדר נוסף, שאותו תוכלו להשכיר ובכך לכסות את ההוצאות הקבועות. משרד בגודל של כ־50 מ"ר ובו שני חדרים, מטבחון ולובי מרווח יעלה כ־3,000 שקל בחודש בתל אביב, בתוספת דמי ניהול של כ־1,000 שקל, ארנונה של כ־1,400 שקל וחשבון חשמל של כ־600 שקל, כך שההוצאות הקבועות מסתכמות בכ־6,000 שקל בחודש. כאשר מדובר ברפואה משלימה, למשל, מחירי ההשכרה למטפלים נעים בין 30 ל־60 שקל לשעה. חדרים כאלו בדרך כלל מושכרים בתפוסה של 75% בחודש, וגם אם יושכרו במחיר הנמוך ביותר, התוצאה עדיין תהיה כ־6,000 שקל בחודש - כך שאפשר להתחיל בכל חודש עם תזרים מאוזן.

(יונתן קדם, מנכ''ל מרכז יסוד למדיטציה והומיאופתיה)

 

נצלו את חלל המרפאה להרצאות ולסדנאות

מרכז טיפולים שבשעות הבוקר מספק טיפולים אישיים ללקוחותיו יכול להפוך לעת ערב למרכז פעילות עם סדנאות והרצאות בתחום עיסוקו. היתרון בכך כפול: העלאת ההכנסה והגברת החשיפה. אם, למשל, מדובר במרפאה המטפלת בהיריון ולידה, אפשר לערוך בה בערבים הרצאות של יועצת הנקה, יועצת שינה לתינוקות או מומחים לגמילה מחיתולים. אפשר לגבות על ההרצאות תשלום נוסף, ולעניין את קהל המשתתפים בהן בטיפול במרפאה. חשוב לערוך את ההרצאות והסדנאות בשעות חלשות יחסית של המרפאה, כך שהן לא יבואו על חשבון זמן עבודה.

(מיכל גולדשטיין, יזמית קרן שמש ובעלת מרכז הטיפולים "הבית בהרדוף" לרפואה אסתטית)

 

פתחו מרפאה שהיא One Stop Shop

ברפואה הציבורית רוב המטופלים צריכים לרוץ ממרפאה אחת לשנייה כדי לקבל טיפול. כאשר פותחים מרפאה פרטית צריך לשאוף שהיא לא תעסוק רק באבחון, אלא גם תיתן פתרון כולל לבעיה. כדאי לנסות לכלול כמה שיותר שירותים במקום, וכך להקל על המטופל באופן ניכר ולהוות מקום טיפול למספר רב יותר של חולים. מרפאה אורתופדית, למשל, יכולה לספק סוגים שונים של טיפולים: במקרה של שברים - עשיית גבס או סד או מתלה, במקרה של תינוקות עם רגליים עקומות - גבסים או רצועות, וכן הלאה. בישראל אמנם נהוג לגבות תשלום נפרד עבור כל טיפול, אבל הרווח הכלכלי בתשלום גלובלי הוא חשוב: המטופל נוטה לחזור במידת הצורך למרפאה ולהמליץ עליה לחברים ולמכרים.

(ד"ר אריה גרובר, אורתופד־מנתח ומנכ"ל מרפאות מדיטרק)

 

עדיף למקם מרפאה בקומה נמוכה ולא בסופו של מסדרון ארוך עדיף למקם מרפאה בקומה נמוכה ולא בסופו של מסדרון ארוך צילום: תומי הרפז

 

הקדישו תשומת לב לבחירת מיקום המרפאה

כל מקום שיש בו פעילות עדיף לפתיחת מרפאה מאשר בית מגורים, בניין משרדים או אזור תעשייה. זה יכול להיות מרכז מסחרי, בסמוך לבתי קפה, בסמוך לבתי ספר או בסמוך לכל מוקד משיכה אחר - העיקר שיהיה נגיש לעין, כך שלעוברים ושבים יהיה קל להבחין בו. בצורה כזו תיחקק המרפאה בזיכרון גם אצל מי שלא הגיע אליה במיוחד, ובפעם הבאה שהוא יזדקק לטיפול מהסוג שהיא מעניקה - הוא יידע איפה למצוא אותה. כמו כן, עדיף כי הגישה למרפאה תהיה נוחה, לכן כדאי למקם אותה בקומה נמוכה ולא בסופו של מסדרון ארוך, שעשוי להקשות על מטופלים בעלי מוגבלויות או מבוגרים.

(ד"ר עמית הרץ, רופא שיניים)

 

בדקו האם אתם חייבים ברישיון לניהול עסק

משרדים של מקצועות חופשיים שונים, כמו מרפאות למיניהן, משרדי עורכי דין ורואי חשבון וסוכנויות תיווך - לא תמיד חייבים ברישיון לניהול עסק. כדי לדעת אם העסק מחויב ברישיון או לא תוכלו להיכנס ולבדוק את העניין באתר עיריית תל אביב־יפו, בקטגוריית רישוי עסקים שנמצאת בתוך החלק באתר הנקרא "לעבוד ולעשות עסקים". גם אם אין חובה להוציא רישיון עסק, בדקו אם הנכס שאתם משתמשים בו מיועד למשרד או למגורים, ואם מדובר בנכס למגורים בקשו אישור לשימוש חורג מאגף רישוי ופיקוח על הבנייה בעירייה.

(ארנון גלעדי, המשנה לראש עיריית תל אביב־יפו וממונה על פיתוח העסקים)

 

נהלו את יומן התורים באופן אינטראקטיבי

ניהול יומן אינטראקטיבי יכול לשמש את בעל המרפאה בדרכים שונות. בנוסף לשירות מזכירה וירטואלית, המספק מענה אנושי ללקוחות המתקשרים לקבוע תור 24 שעות ביממה, קיים כלי ייעודי לניהול יומן וזימון תורים המותאם לצורכי המרפאות. תוכנת היומן האינטראקטיבי יוצרת סנכרון בזמן אמת בין המרפאה למוקד, וכוללת שירות תזכורות והתראות לבעל המרפאה, כך שהוא יכול לעקוב באופן מסודר אחרי התורים והבקשות של המטופלים ולחסוך בתשלום למזכירה שעובדת במרפאה על בסיס קבוע.

(גיל חפר, מנהל חטיבת שירותים עסקיים בביפר)

בטל שלח
    לכל התגובות
    x