בורסת ת"א

מחליק הקמטים של אקהויז יונפק בת"א בשווי של 800 מיליון שקל

סופווייב, חברת הקוסמטיקה שבראשה עומד היזם שמעון אקהויז, פיתחה פטנט לטיפול בקמטים באמצעות אולטרסאונד. החברה מתכננת לגייס 200 מיליון שקל בתל אביב. בנוסף, סופווייב מתכננת הנפקה בנאסד"ק ב־2022

חזי שטרנליכט 07:5320.04.21

בדרך לנאסד"ק מנפיקים באחוזת בית: ד"ר שמעון אקהויז מביא לבורסה של תל אביב חברת קוסמטיקה חדשה — סופווייב מדיקל (Sofwave). החברה, שאקהויז הוא בעל המניות הגדול ביותר בה (27.5%, טרם ההנפקה), ומשמש בתפקיד היו"ר שלה, פיתחה מכשיר לטיפול בקמטים באמצעות אולטרסאונד.

 

הטכנולוגיה כבר זכתה לאישור של ה־FDA האמריקאי, והיא רושמת זה כמה רבעונים מכירות בהיקף של מיליוני דולרים. בין בעלי המניות של סופווייב ניתן למצוא דמויות מוכרות היטב בעולם העסקים המקומי כגון עידן עופר, אודי אנג'ל ויהודית יובל רקנאטי.

 

שמעון אקהויז יו"ר סופווייב שמעון אקהויז יו"ר סופווייב צילום: עמית שעל

 

 

ההנפקה בתל אביב נמצאת בראשית דרכה, ובבורסה פרסמה החברה את טיוטת התשקיף הראשונה, שאינה חושפת עדיין את היקף הגיוס המתוכנן. את העסקה מובילים ברק קפיטל ולאומי פרטנרס.

 

לפי ההערכות בשוק, סופווייב מתכננת לגייס 200 מיליון שקל לפי שווי של כ־800 מיליון שקל לפני הכסף. אלא שההנפקה בתל אביב היא כנראה רק תחנה נוספת בדרכה של סופווייב.

 

ל"כלכליסט" נודע כי התוכנית היא לבצע הנפקה של החברה בנאסד"ק בשנה הבאה, וכי מתקיימים מגעים ראשוניים עם בנקאי השקעות בוול סטריט כדי לבחון זאת.

 

 

 

סופווייב הוקמה בשנת 2015 על ידי אריאל סברדליק, שמכהן כיום כסמנכ"ל הטכנולוגיה (CTO) של החברה. סברדליק הוא בעל המניות השני בגודלו עם 12.91% מהון המניות בדילול מלא, ערב ההנפקה.

 

החברה הוקמה תחת חממת אלון מדטק ונצ'רס של אקהויז, ופיתחה מוצר לא פולשני שנועד לטפל בקמטים בעור הפנים והצוואר.

 

החברה סיימה את שנת 2020 עם מכירות בהיקף של 4.29 מיליון דולר, שיפור חד מול מכירות ב־278 אלף דולר ב־2019. עם זאת, בשתי השנים ספגה הפסדים, "כנהוג" בקרב חברות ההייטק הצעירות. את 2020 סיימה סופווייב בהפסד של 11.7 מיליון דולר. שנה קודם לכן רשמה הפסד של 3.44 מיליון דולר.

 

רואי החשבון אף הצמידו "הפניה לתשומת לב" לדו"חות הכספיים, וציינו, בין היתר, כי לחברה היה תזרים מזומנים שלילי של 4.8 ו־2.9 מיליון דולר בשנים 2020 ו־2019 בהתאמה.

 

מנתונים שמציגה סופווייב נראה כי היא מצליחה להגביר את קצב המכירות שלה מדי רבעון. ברבעון הראשון של 2021 רשמה החברה מכירות של 3.97 מיליון דולר, עלייה של 55% ביחס לרבעון האחרון של 2020. מדובר בקצב מכירות שנתי שנושק ל־16 מיליון דולר, שמשקף עלייה של מעל 270% ביחס להיקף המכירות בשנה שחלפה.

 

מנכ"ל סופווייב, לואיס סקפורי, הוא אזרח אמריקאי שמכהן מיולי 2019. מקום עבודתו הוא בארה"ב. עלות שכרו הסתכמה ב־2020 ב־1.63 מיליון שקל, מתוכם שכרו עמד על 975 אלף שקל ותשלום מבוסס מניות בהיקף של 658 אלף שקל. סופווייב מתחרה בשוק טיפולי קוסמטיקה שהיקפו הוא כ־13 מיליארד דולר בשנה. מתוך זה, השוק למיצוק עור הפנים והחלקת קמטים מוערך ב־1.8 מיליארד דולר השנה, וצפוי לצמוח ל־2.3 מיליארד דולר ב־2023, בקצב צמיחה שנתי ממוצע של 14.9%.

 

בעברו של אקהויז ניתן למצוא כמה הנפקות מוצלחות. בין המפורסמות שבהן נמצאת לומניס, שהונפקה ב־1996 בנאסד"ק. ב־2015 קרן הפרייבט אקוויטי הסינית XIO השתלטה על החברה בשווי של 510 מיליון דולר והפכה אותה לפרטית. XIO מכרה את לומניס ב־1.2 מיליארד דולר ב־2019.

 

חברה אחרת שהנפיק היא סינרון, שהונפקה ב־2004 ובהמשך נמכרה לקרן אייפקס ב־2017 תמורת 400 מיליון דולר. אקהויז היה גם בין מייסדי חברת אומריקס, שפיתחה דבק ביולוגי ונמכרה ב־2008 לג'ונסון אנד ג'ונסון ב־438 מיליון דולר. האקזיטים שבהם היה מעורב אקהויז מוערכים בכ־2 מיליארד דולר.

x