$
שווקי חו"ל

בלעדי לכלכליסט

חברת השבבים ואלנס בדרך לספאק בשווי של מיליארד דולר

יצרנית שבבי התקשורת מהוד השרון שכרה את שירותי בנק אוף אמריקה להוביל את תהליך המיזוג, לפי שווי של 1.2-1 מיליארד דולר, והמהלך נמצא בשלבים מתקדמים. הטכנולוגיה של ואלנס מאפשרת הקטנת המשקל של כלי רכב חשמליים והגדלת טווח הנסיעה שלהם

גולן חזני 06:5412.04.21

יצרנית שבבי התקשורת ואלנס (Valens) מהוד השרון מנהלת מו"מ מתקדם למיזוג עם ספאק. ל"כלכליסט" נודע כי השווי לחברה צפוי לעמוד במיזוג על 1.2-1 מיליארד דולר וכי המגעים מצויים בשלבים מתקדמים. ככל הידוע שכרה ואלנס את שירותי בנק ההשקעות בנק אוף אמריקה להוביל את תהליך המיזוג, המהלך החל כבר לפני יותר משלושה חודשים ונמצא בשלבים מתקדמים.  

שבבי התקשורת של ואלנס, שהוקמה ב־2006, פותחו כדי להעביר נתוני מולטימדיה, וידאו ואודיו, בכמות גדולה על גבי כבל אחד במקום כמה כבלים. מהעסוק המסורתי שסביבו קמה החברה היא רושמת הכנסות של כמה עשרות מיליוני דולרים בשנה. השבב של ואלנס משמש כחלק מציוד לשיחות ועידה במשרד ובכיתות לימוד, מוצרי אלקטרוניקה, צגי ענק באירועים חיים, השוק התעשייתי ושימושים נוספים. הפרוטוקול שוואלנס המציאה (HDBaseT), שהפך לתקינה בינלאומית במוצרי מולטימדיה, מאפשר לשדר אותות וידאו ואודיו למרחק של עד 100 מטר על־גבי כבל פשוט - וללא דחיסה.

 

פתרונות תקשורת מהירה

 

ואלנס מחולקת לחטיבת אוטומוטיב ולחטיבת אודיו־וידיאו, האחראית לשאר השווקים. לפני כארבע שנים ואלנס הקימה חטיבה עסקית לפיתוח פתרונות לתקשורת מהירה בתוך הרכב, ולפני שנה עלו מכוניות מרצדס הראשונות על הכביש עם השבבים שלה. בשנה שעברה הכריזה ואלנס על שותפות עם חברת APTIV, מיצרניות מערכות הרכב המובילות בעולם, שתבסס את הפלטפורמה שלה על הטכנולוגיה והשבבים של ואלנס. שיתוף פעולה נוסף של החברה נחתם עם יצרנית שבבי הזכרון, מיקרון. 

 

בשנים האחרונות ואלנס פעילה בעיקר בתעשיית הרכב ונהנית משיתופי פעולה עם ספקיות ויצרניות גדולות כמו קונצרן דנסו (DENSO) היפני, אחד הספקים הגדולים בעולם של מערכות ורכיבים לרכב, אפטיב ודיימלר. משקל המכונית הוא נתון משמעותי בתעשיית הרכב החשמלי והאוטונומי בעיקר.

 

החיווט, הכבלים השונים במנוע המכונית ובמערכות החשמל, מהווים את המרכיב השלישי בגודלו במשקל הרכב. חברות הרכב שואפות להקטין את משקל הרכב, מה שמגדיל אוטומטית את טווח הנסיעה של רכב חשמלי. המוצר שפיתחה ואלנס מאפשר זאת, ומביא להפחתה משמעותית במשקל הרכבים.

 

לאחרונה נכנסו השבבים של ואלנס גם לתחום הציוד הרפואי כשיצרנית מכשור רפואי מגרמניה הטמיעה את שבב התקשורת של ואלנס במכונות ההנשמה החדשות מתוצרתה. חולים המחוברים למכונות הנשמה מצריכים ניטור רציף, והיצרנית הגרמנית בחרה בשבב של ואלנס כדי לאפשר לצוות הרפואי לעקוב מרחוק אחר הנתונים ממכונת ההנשמה ואחר מצבו של המונשם, ובכך לצמצם את סכנת ההידבקות בווירוסים וזיהומים. 

 

מנכ"ל ואלנס גדעון בן צבי. השקיע בה באמצעות קרן אביב קפיטל מנכ"ל ואלנס גדעון בן צבי. השקיע בה באמצעות קרן אביב קפיטל צילום: דורון לצטר

 

ואלנס הוקמה ב־2006 על ידי דרור ירושלמי שכיהן עד לפני שנה גם כמנכ"ל החברה מיום היווסדה, במשך יותר מ־13 שנים. הוא התפטר במפתיע מסיבות אישיות בפברואר 2020 ונשאר לכהן כדירקטור. מייסדי החברה שהקימו אותה יחד עם ירושלמי הם עירן לידא, המכהן כסמנכ"ל טכנולוגיות; אייל מסד; גבי גור־כהן; אלון בנזראי; ונדב בנט, שכבר אינו פעיל בחברה. עד היום ואלנס גייסה 167 מיליון דולר מ־IGP של חיים שני ומשה ליכטמן שמשמש דירקטור בחברה, הקרנות מאגמה, ג'נסיס, אקסס ונצ'רס, סמסונג קאטליסט ומשקיעים נוספים. החברה מעסיקה קרוב ל־300 עובדים, מרביתם בישראל. במהלך יוני האחרון, בעיצומה של מגפת הקורונה פיטרה ואלנס 20 עובדים.

 

מינוי המשקיע הסדרתי

 

כיום, מנכ"ל החברה הוא המשקיע והיזם הסדרתי גדעון בן צבי, שהיה אחד המשקיעים בחברה באמצעות קרן אביב קפיטל. הוא מונה באפריל, יחד עם מינוי אחר של פיטר מרטנס (Peter Mertens) ליו"ר מועצת המנהלים. מרטנס הגיע לחברה עם 35 שנות ניסיון בתפקידים בכירים, וביניהם: CTO של חברת וולוו, סמנכ"ל פיתוח וחבר מועצת המנהלים באאודי, ותפקידי הנהלה שונים בחברת מרצדס דיימלר וג'נרל מוטורס. 

 

דרור ירושלמי, המנכ"ל לשעבר וממייסדי ואלנס דרור ירושלמי, המנכ"ל לשעבר וממייסדי ואלנס צילום: אוראל כהן

 

לחברה קצב מכירות שנתי של עשרות מיליוני דולרים, צפי מכירות של מאות מיליונים מפרויקטים קיימים ומאזן החברה עומד על 100 מיליון דולר. מטה ההנהלה והפיתוח של ואלנס נמצא בהוד השרון, ויש לה סניפים נוספים בארה"ב, גרמניה, יפן, סין, דרום קוריאה וטייואן.

 

לחברה כ־300 עובדים רובם בהוד השרון והשאר בארצות הברית, גרמניה ובמזרח אסיה. ואלנס מבססת את ההנפקה על מכירות עתידיות בתחום הרכב. בשוק מעריכים כי מכירות אלה עשויות להגיע למאות מיליוני דולרים בשנה, אולם נכון לעכשיו אין לחברה הכנסות מתחום זה כלל.

x