$
בורסת ת"א

ביקושים ערים בהנפקת אל על - השלימה גיוס הון של 250 מיליון שקל

להנפקת כתבי האופציות הוזרמו ביקושים בסכום של 334 מיליון שקל - בכך השלימה החברה את התנאי הנדרש לקבלת ערבות מדינה; יו"ר אל על ברודט: "זוהי הבעת אמון בבעלים החדש אלי רוזנברג וביכולת של ההנהלה החדשה להוביל את החברה"

נווית זומר 20:2816.02.21

אל עלמסיימת הנפקה מוצלחת, עם ביקושי יתר בהיקף של 40% מעל הסכום המבוקש. החברה גייסה 77 מיליון דולר בהנתקת כתבי אופציות סחירים, מתוכם 50 מיליון דולר מבעל השליטה אלי רוזנברג ו-27 מיליון דולר מהציבור. בסך הכול  בשקלים גייסה אל על כ-250 מיליון שקל - הביקושים עמדו על 334 מיליון שקל.

 

מנכ"ל אל על הנכנס, אביגל שורק, רכש בהנפקה אופציות בכ-200 אלף שקל, לדבריו "מתוך סולידריות לחברה". במסגרת ההנפקה הציעה אל על למשקיעים בין 750 מיליון ל-1.25 מיליארד אופציות, למשך ארבע שנים, הניתנות למימוש למניות במחיר של 30 אגורות למניה. האופציות הוצעו למשקיעים במחיר מינימום של 20 אגורות לאופציה. הביקושים בהנפקה הגיעו ל-1.67 מיליארד אופציות והחברה נענתה להזמנות בסכום המקסימאלי שהוצע - כאמור 1.25 מיליארד אופציות.

 

מה דעתך על מניית אל על:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה

ההנפקה בוצעה לפי דרישת האוצר, כתנאי לקבלת ערבות המדינה על קבלת אשראי פיננסי מהמערכת הבנקאית. ההלוואה תעמוד על 300 מיליון דולר, כשערבות המדינה תעמוד על  82.5% מהסכום. תנאי נוסף לקבלת ההלוואה היא יציאה לתוכנית הבראה הכוללת ישום הסכמי השכר החדשים בחברה ופיטורים של 2,000 - מהלך הפיטורים יחל בקרוב. 

 

לפי התחזית האוטימית של הנהלת אל על, היקף הפעילות בשנים 2023-2022 יעמוד על 75% מהתפוסה בצי המטוסים שלה, כאשר ב-2024 תגיע לתפוסה מלאה. התקווה באל על היא לסיים את השנה הנוכחית, 2021, עם איזון תזרימי והתאמה בין רמת ההוצאות לרמת ההכנסות.

 

יו״ר אל על דוד ברודט אמר לכלכליסט : "שוק ההון הישראלי הביע אמון באל על כחברת תעופה לאומית מובילה, זהו צעד חשוב בדרך לקבלת ההלוואה בערבות המדינה, והבעת אמון בבעלים החדשים אלי רוזנברג וביכולת של ההנהלה החדשה להוביל את אל על להמראה מחודשת".

 

לדברי ברודט, "בהתחלה נטיס מחוסנים בלבד, ולאחר כן מחוסנים ומחלימים. נעשה בדיקות מהירות כדי לאפשר בהדרגה לפתוח את השמיים. אל על מפתחת קונספט טיסה בטוחה, תהליך שיוצג בקרוב למשרד הבריאות ולצוות שמשרד התחבורה הקים. נהיה הכי פרו אקטיביים ברגע שיתאפשר לנו לטוס. יש משהו יחודי בשוק הישראלי: אין לנו מוצא מהארץ אלא רק דרך השמים, ולכן אנחנו צופים התאוששות מהירה יותר ביחס לארצות אחרות. כל הצוותים שלנו מחוסנים. במקביל אנחנו נערכים להתחיל את תהליך הפיטורים של כ-2000 עובדים".

 

מתי תחזירו את כספם של לקוחות שטיסתם בוטלה?

 

"עוד כשלושה שבועות נסיים את קבלת ההלוואה, שהיא המקור להחזר יתרת החוב שלנו ללקוחות עבור טיסות שבוטלו, ולתשלום פיצוים לעובדים וחובות לספקים. עד כה החזרנו כ-70% מהחוב לנוסעים, כשנגמור את גיוס ההלוואה בסך 300 מיליון דולר נשיב את יתרת הכסף ללקוחות".

 

המנכ"ל שורק ציין כי "האמון של ציבור המשקיעים לצד השלמת ההנפקה הוא צעד נוסף בהבראתה של אל על. אנחנו במו"מ מתקדם לגיוס ההלוואה ועם השלמת מתווה הסיוע נחל בתהליך השבת החוב ללקוחות ולספקים לצד חזרה מדורגת לטיסות בדגש על מתווה טיסה בטוחה אותו מפתחת אל על בשילוב עם משרד התחבורה ומשרד הבריאות". סמנכ"ל הכספים הנכנס יצחק (איציק) אליאב אמר עוד: "החברה מחויבת ליישום התוכנית הפיננסית ולמימוש תוכנית ההתייעלות על מנת להבטיח איתנות פיננסית לאל על".  

 

 צילום: שאטרסטוק

 

x