$
בורסת ת"א

צמיחה של 10.4% במכירות המזון הבריא בשטראוס ישראל - ירידה של 3.2% בחטיפים וממתקים

הקבוצה הבינ"ל סיימה את הרבעון השלישי עם נסיגה של 3.1% בהכנסות ל-2.17 מיליארד שקל - הרווח הנקי עלה ב-4.2% ל-158 מיליון שקל; מכירות שטראוס בישראל צמחו ברבעון ב- 3.9% ל- 1.3 מיליארד שקל - חטיבת המזון הבריא רשמה מכירות של 676 מיליון שקל, חטיבת התענוג והנאה רשמה הכנסות של 277 מיליון שקל

נורית קדוש 09:2118.11.20

נסיגה מתונה בהכנסות שטראוס, עלייה מתונה בשורת הרווח: קבוצת המזון חתמה את הרבעון השלישי עם נסיגה של 3.1% במכירות שהסתכמו ב 2.17 מיליארד שקל, אותה היא מייחסת לשורה של גורמים -  ירידה במכירות לשוק מחוץ לבית בארה"ב; ירידה של עלית קופי בישראל;  מהשפעה של הפרשי תרגום שליליים בשל היחלשות הריאל הברזילאי והדולר האמריקאי.

 

למרות הירידה במכירות, צמצום הוצאות המיסוי והמימון סייעו לקבוצה לחתום את הרבעון עם עלייה של 4.2% ברווח הנקי שהסתכם ב-158 מיליון שקל.

 

הרווח הגולמי ירד בשיעור של 7.1% והסתכם ב- 824 מיליון שקל. בהתאם, נשחקה הרווחיות הגולמית ברבעון ל- 37.9% מהמכירות לעומת 39.6% ברבעון המקביל אשתקד. השחיקה ברווחיות הגולמית נרשמה בעיקר מעליה במחירי הקפה הירוק בברזיל, מעלייה בעלויות ייצור בעקבות מגבלות הקורונה ומשינוי בתמהיל המכירות. 

 

השפעת הקורונה על תוצאות החברה, באה לידי ביטוי גם בירידה של 5.2% נרשמה בהוצאות הנהלה וכלליות, כתוצאה מחסכון בהוצאות אירוח ונסיעות לחו"ל, בשל הנגיף. בנוסף, נרשמה ירידה בהוצאות המכירה והשיווק, בעיקר של עלית קופי, המפעילה עמדות קפה. לצד הירידה במכירות, נהנתה החברה מעליה חדה של 39.7% בחלקה ברווחי חברות מוחזקות, בעיקר שטראוס האייר מים שמכירותיה טיפסו בתקופת הדוח.  

 

גם שורת הרווח התפעולי בחברה נפגעה כתוצאה מהמשבר, בעיקר בשל הפרשי תרגום של הריאל הברזילאי, אך גם מסגירת נקודות המכירה של עלית קופי בתקופת הסגר. הרווח התפעולי ירד ב-2.3% ביחס לרבעון המקביל אשתקד והסתכם ב- 250 מיליון שקל. יחד עם זאת, הרווחיות התפעולית נשמרה ועמדה על 11.5%, בדומה לרבעון השלישי בשנה שעברה, בזכות העליה ברווחי האייר שטראוס מים. 

 

בסיכום 9 החודשים הראשונים השנה, איבדה שטראוס 2.2% בשורת ההכנסות שהסתכמוהב-6.3 מיליארד שקל. 

 

גיורא בר דעה מנכ"ל שטראוס גיורא בר דעה מנכ"ל שטראוס צילום: תומי הרפז

 

שטראוס ישראל

מכירות שטראוס בישראל, צמחו ברבעון ב- 3.9% ל- 1.3 מיליארד שקל. הרווח הגולמי עלה ברבעון ב- 4.4% ל-374 מיליון שקל, אך אבדן מכירות לשוק המוסדי שנסגר, הוביל לשחיקת הרווחיות ל- 39.3% לעומת 39.9% בתקופה המקבילה אשתקד.

 

העלייה הכמותית במכירות, אפשרה לחברה לשפר את הרווח התפעולי ב-8.6% ואיתו את הרווחיות התפעולית שצמחה ל- 11.1%. העלייה במכירות בישראל הושגה בזכות חטיבת המזון הבריא שצמחה ב- 10.4% ל- 676 מיליון שקל, בעוד חטיבת תענוג והנאה העוסקת במכירות חטיפים וממתקים איבדה 3.2% מהמכירות שירדו ל- 277 מיליון שקל. הרווח התפעולי של חטיבת הממתקים צנח ב- 8.6%. 

 

מנכ"ל הקבוצה גיורא בר-דעה מסר עם פרסום הדוחות: "הקבוצה מציגה ביצועים עסקיים איתנים למרות ההשפעות הגלובליות המהותיות של משבר הקורונה על פעילותה. בתשעת החודשים הראשונים של 2020 וברבעון השלישי של השנה, החברה מציגה שיפור בפעילות בעיקר בערוצים ובקטגוריות המוטות צריכה ביתית בצד היחלשות משמעותית בקטגוריות ובערוצי הצריכה מחוץ לבית שהתעצמו ברבעון השלישי בין היתר בשל הסגר השני בישראל. יציבותה הפיננסית של החברה מאפשרת לה במיוחד בעת הזו לחפש הזדמנויות עסקיות בארץ ובעולם במגוון רחב של פעילויות במטרה להרחיב את פעילותיה ככל שתמצא לנכון".

 

x