$
שווקי חו"ל

בדרך לעסקה הגדולה בענף: אפל וסוני מתחרות על רכישת מפיקת פודקאסטים ב-400 מיליון דולר

לפי דיווח בבלומברג, אפל וסוני-מיוזיק מנהלות מגעים לרכישת חברת וונדרי, במקביל לשתי חברות נוספות לפחות שמבקשות להשיג את העסקה; ספוטיפיי, השחקנית האגרסיבית ביותר בתחום הפודקאסטים, ככל הנראה ויתרה על עסקה עם וונדרי

מיקי גרינפלד 10:4008.11.20
שוק הפודקאסטים ממשיך ללהוט: לפי דיווח בבלומברג, אפל וסוני-מיוזיק מנהלות מגעים (בנפרד) לרכישה פוטנציאלית של וונדרי (Wondery), מפיקת שורה של פודקאסטים פופולאריים, בראשם Dirty John ו-Dr. Death.

 

העסקה שעל הפרק עשויה להיות הגדולה ביותר אי פעם בתחום הפודקאסטים - בוונדרי מבקשים סכום של בין 300 ל-400 מיליון דולר. מקורות מעורבים אמרו לבלומברג שיש כרגע לפחות ארבע חברות המתחרות על הרכישה.

  

  צילום: בלומברג

 

 

ספוטיפיי היא החברה האגרסיבית ביותר בתחום הפודאקסטים בשנים אחרונות, אך היא ככל הנראה החליטה לוותר על עסקה אפשרית עם וונדרי.

 

ספוטיפיי רכשה בפברואר האחרון את מפיקת הפודקאסטים בתחום הספורט והבידור Ringer – סכום הרכישה לא פורסם אך הוא נמוך לפי הערכות מ-400 מיליון דולר. היתה זו עסקת הפודקאסטים הרביעית שביצעה ספוטיפיי בתוך שנה.

 

המתחרה הגדולה של ספוטיפיי בתחום היא סיריוס (Sirius XM), שביצעה באוקטובר 2019 את אחת העסקאות הגדולות בשוק – רכישת חלוצת הפודקאסטים Stitcher תמורת 325 מיליון דולר.

 

אפל רכשה עד כה שתי חברות קטנות בתחום: ב-2017 רכשה את Pop Up Archive, חברת סטארט אפ המפתחת טכנולוגיה לשיפור חיפושי פודקאסטים. מוקדם יותר השנה רכשה את Scout FM, שהופכת פודאקסטים לפי דרישה לערוצי שידור ברדיו.

 

סוני מיוזיק של קבוצת סוני היא לצד ספוטיפיי החברה האגרסיבית ביותר בתחום רכישות הפודקאסטים – היא הקימה בעצמה עשרות פודקאסטים מקוריים משלה וביצעה גם כמה רכישות בתחום.

x