$
בורסת ת"א

מענקי ממשלות שבדיה וישראל צמצמו את ההפסד של מפתחת "הכביש החכם" אלקטריאון

החברה צופה הכרה בהכנסות ראשונות כבר ברבעון הרביעי של השנה. המנכ"ל אורן עזר: "לקראת סוף השנה יהיה לנו שאטל נוסע בשבדיה. המענקים שקיבלנו מממשלת שבדיה ומרשות החדשנות אפשרו לנו לא לצאת לגיוסים מיותרים, ולהתמקד בפיתוח הפעילות"

צלי גרינברג 15:4227.08.20

חברת אלקטריאון וירלס, מפתחת ה'כביש החכם', דיווחה היום (ה) את תוצאותיה הכספיות למחצית הראשונה של 2020 במסגרתם הציגה צמצום הפסד כתוצאה ממענקים ממשלתיים.

 

 

 

מה דעתך על מניית אלקטריאון:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה

החברה, שהמפתחת כבישים חשמליים חכמים, עדיין נטולת הכנסות ועיקר פעילותה מתבטא בהוצאותיה, שרובם נובעים ממחקר ופיתוח ועמדו במחצית הראשונה של השנה על 10.1 מיליון שקל, המהווים עלייה של 74.1% בהשוואה ל-5.8 מיליון שקל הוצאות מחקר ופיתוח במחצית הראשונה של 2019.

 

העלייה בהוצאות המחקר והפיתוח מיוחסות על ידי החברה להתקדמות הרכש בפרוייקטים שלה בשבדיה ובתל אביב. אך החברה מציינת כי 8.5 מיליון שקל מסך ההוצאות למחצית הראשונה של השנה מומנו על ידי מענקים שקיבלה מממשלת שבדיה ומרשות החדשנות הישראלית, לעומת 79 אלף שקל בלבד במחצית הראשונה של 2019.

 

מענקים אלו סייעו לחברה לצמצם את ההפסד התפעולי ל-5 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2020 בהשוואה ל-7.3 מיליון שקל הפסד תפעולי במחצית הראשונה אשתקד. וההפסד הכולל הצטמצם ל-5.1 מיליון שקל בהשוואה ל-7.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

 

כספי המענקים הממשלתיים גם הפכו תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת לחיובי, וזה עמד על 995 אלף שקל במחצית הראשונה של 2020, בהשוואה לתזרים מזומנים שלילי של 4.7 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2019.

 

אורן עזר, מנכ"ל אלקטריאון אורן עזר, מנכ"ל אלקטריאון צילום: ניר סלקמן

 

החברה מציינת, כי לאחר תאריך הדו"ח קיבלה 4.2 מיליון שקל נוספים מממשלת שבדיה על עמידה ביעדי פרויקט ההדגמה שלה במדינה, וכי עד עתה קיבלה ממנה כ-22.7 מיליון שקל על בסיס ההתקדמות בפרויקט, המהווים כ-55% מהיקף המימון לו.

 

אורן עזר, המייסד, היו"ר ומנכ"ל אלקטריאון וירלס, אמר לכלכליסט: "המענקים שקיבלנו מממשלת שבדיה ומרשות החדשנות אפשרו לנו לא לצאת לגיוסים מיותרים, ולהתמקד בפיתוח הפעילות ללא צורך בגיוס סכומים נוספים. לגבי שווי החברה - אני מניח שהוא מבטא את האמונה במה שהחברה עושה, ובאופן אישי זה משמח לדעת שמאמינים בפתרון שמוצע על ידנו, כי בסוף הוא חלק מפתרון לטובת כדור הארץ, שמוריד זיהום אוויר ומצמצם את הצורך במצבר של הרכבים החשמליים. ואולי זה גם כי מסתכלים על גודל השוק בו אנו פועלים, וכיוון החברה כבינלאומית שמתעתדת לצאת גם לארה"ב ואסיה. בסוף מדובר בפרויקטים גדולים של תשתית וטכנולוגיה ושל שרות נלווה בדמות מערכת ניהולית טכנולוגית שתשמש ציי רכב בגדלים שונים, רשויות ממשלתיות ועוד.

 

"כיום אנו בעיצומם של 2 פרויקטים: בשבדיה ובתל אביב, ולמרות שהקורונה לא אפשרה התניידות ואתגרה אותנו, התמודדנו בהצלחה והמוצר הגיע לרמת בשלות. למעשה יש לנו כיום את היכולת לייצור מסחרי, וזה, בין היתר, דווקא בזכות הקורונה, שאפשרה לנו את הזמן להיערך לכך.

 

"המוצר שלנו בשבדיה יושלם עד אוקטובר 2020, והמטרה היא שלקראת סוף השנה יהיה לנו שם שאטל נוסע, וגם בתל אביב אנו פועלים להשלים את 600 המטר שם. בנוסף להם, ביצענו מכירה לחברת חשמל פרטית גרמנית, עליה כבר דיווחנו, שתקבל מאיתנו תשתית, אוטובוס וכל הנדרש, ואנו עתידים לפרסם מכירות נוספות.

 

הצפי הוא כי הכנסות ייכנסו כבר לאחר ההתקנה הראשונה באוקטובר הקרוב, אבל חשוב לזכור שהפרויקט בשבדיה נתן הרבה יותר מ-12 מיליון דולר, ואיפשר לנו לבנות סימולטורים ייעודיים, לשכלל המוצר אל מול התקינה והרגולציה, לבדוק אותו, ולעבוד על ייצור המוני שלו".

 

אלקטריאון וירלס נסחרת בבורסה בתל אביב בשווי 2.28 מיליארד שקל, ומנייתה עלתה 243.08% מתחילת השנה, וצפויה להשלים עלייה גבוהה יותר עם סיום יום המסחר היום לאחר שהגיבה לדו"ח הכספי בעלייה של 5.8%.

x