שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בורסת ת"א

בלעדי לכלכליסט

אלקטריאון מרחיבה את גיוס ההון: מגדל תשקיע 51 מיליון שקל

מפתחת הכביש החשמלי תרחיב את גיוס ההון לאחר שהשלימה בסוף השבוע גיוס של 123 מיליון שקל בהנפקת 10.8% לפי שווי של 1.5 מיליארד שקל; בית ההשקעות פסגות בלט בהנפקה והשקיע 40 מיליון שקל בחברה

גולן חזני 14:0228.06.20

חברת הביטוח מגדל משקיעה 51 מיליון שקל ורוכשת כ-3% ממניות אלקטריאון. לכלכליסט נודע כי מגדל רוכשת את המניות בהקצאה נוספת של מניות אחרי שאלקטריאון גייסה בסוף השבוע 123 מיליון שקל בהנפקה של 10.8% מהחברה.

 

אלקטריאון דיווחה כי היא עשויה להרחיב את גיוס ההון שביצעה ב-51 מיליון שקל נוספים, ומגדל תהיה זו שתרכוש את כל המנה. בעקבות הגיוס תיכנס אלקטריאון בעדכון המדדים הקרוב למדד ת"א 125.

 

 

בית ההשקעות פסגות היה המוסדי הבולט בהנפקת המניות שביצעה אלקטריאון, שמפתחת טכנולוגיית כביש חכם לטעינת כלי הרכב החשמליים.

 

חברת פסגות גמל השקיעה 40 מיליון שקל בהנפקה, ואילו מור בית השקעות השקיע 18.5 מיליון שקל. קרנות אלפא שבניהולם של גבי דישי ומיכאל וייס רכשו מניות בסכום של 14 מיליון שקל, באמצעות אלפא הזדמנויות ואלפא אוסטרליה. קרן ספרה רכשה מניות ב-9 מיליון שקל. בין אנשי העסקים הפרטיים שהשתתפו בהנפקה -מאיר כהן רכש מניות ב-7 מיליון שקל, דני רימוני ב-5 מיליון שקל ורן בלינקיס ב-4 מיליון שקל

 

אפקון תעשיות שבשליטת משפחת שמלצר השקיעה 3 מיליון שקל. בנוסף חתמה אפקון עם אלקטריאון על הסכם במסגרתו תבצע עבודות תכנון, הקמה ותחזוקה במיזמים ובפרוייקטים של החברה המפתחת כביש חשמלי.

 

אלקטריאון מפתחת טכנולוגיה בהטמנה מתחת לכבישי אספלט - המערכת מטעינה רכבים חשמליים שנוסעים עליה ובכך מתייצר הצורך בסלסוללות גדולות וכבדות. בארץ יישמה החברה את המערכת בקטע כביש מעגלי של כ-20 מטר שאפשר לה להסיע רנו זואי חשמלית, שנטענת מהמערכת תוך כדי נסיעה. הסלילים החשמליים שהתקבלו מפס הייצור של חברת האטצ'נסון, הם בתצורה הסופית שתוטמן בפרוייקטים של החברה בת"א ובשבדיה.

 

הדמיית המערכת של אלקטריאון הדמיית המערכת של אלקטריאון צילום: youtube

 

x