$
שווקי חו"ל

הקורונה מכה בנייקי: הפסד לא צפוי וצניחה של 38% במכירות

כך לפי דו"חות החברה לרבעון הפיסקאלי הרביעי; זאת בשל הצורך לסגור חנויות בעת הסגר, וכשהמכירות המקוונות שזינקו לא מצליחות לקזז את ההפסד בסך 790 מיליון דולר; ההכנסות עמדו על 6.3 מיליארד דולר

שירות כלכליסט 09:2426.06.20

אפילו נייק, שנחשבת לאחד המותגים החזקים ביותר בעולם, ספגה מכה קשה בעקבות מגפת הקורונה.

 

 

 

יצרנית נעלי הספורט שבסיסה בפורטלנד, אורגון, דיווחה אתמול (ו') על הפסד לא צפוי ברבעון הפיסקאלי הרביעי ועל ירידה במכירות של 38% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, לאחר שעסקיה נפגעו כתוצאה מכך שנאלצה לסגור חנויות בעוד הרווח ממכירות מקוונות לא הספיק כדי לקזז את ההפסד. מלאי החברה הלך ונערם, מה שפגע עוד יותר ברווחים, ובנוסף שותפותיה הסיטונאיות נאלצו גם הן לסגור את סניפיהן, וקיבלו פחות הזמנות לביגוד ולנעליים. מניות נייק ירדו ב-4% במסחר המאוחר.

 

נייקי נייקי איור: אורי טור

 

החברה דיווחה על הפסד רבעוני של 790 מיליון דולר, או 51 סנט למניה, בתקופה שהסתיימה ב-31 במאי, לעומת רווח נקי של 989 מיליון דולר, או 62 סנט למניה בתקופה המקבילה אשתקד. סך הכנסות החברה ירדו כאמור ב-38% ל-6.31 מיליארד דולר, וזאת לעומת 10.18 מיליארד בשנה קודם לכן. תחזיות האנליסטים עמדו על רווח של 7 סנט למניה על הכנסות של 7.32 מיליארד דולר. המכירות בצפון אמריקה ירדו ב-46%, והמכירות בסין ירדו רק ב-3% בתקופת הדו"ח. זאת לאחר שחנויות רבות של נייקי נפתחו מחדש בעוד בארה"ב הן נותרו סגורות.

 

מכירות מותג קונברס ירדו ב-38%. מכירות מותג הנעליים של נייקי ירדו ב-35%, מכירות הביגוד ירדו ב-42%, וההכנסות מציוד ואביזרים ירדו ב-53%, לאחר שפעילויות ספורט ופנאי רבות לא יכלו להתבצע במהלך ההסגר. במקביל עלו המכירות המקוונות ב-75%, והיוו כ-30% מסך הכנסות החברה, לאחר שקונים צבאו על אתר החברה בביקוש לנעליים ובגדי ספורט. החברה הציבה לעצמה בעבר יעד של 30% בחדירה דיגיטלית עד 2023, אך לאור הנסיבות יעד הה מתקרב מהר יותר עקב המגפה. כעת אומרת החברה שהיא צופה ש-50% מסך מכירותיה יבוצעו באופן מקוון "כבר בעתיד הנראה לעין".

 

עם זאת, הוצאות המשלוחים והחזרות המוצרים מהוות כעת גורם מעיק מוגברת על רווחי החברה. שולי הרווח שלה ברבעון הפיסקלי הרביעי התכווצו ל-37.3%, לעומת 45.5% בתקופה המקבילה אשתקד.

x