שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בורסת ת"א

רמי לוי: הרווח הנקי זינק ברבעון הראשון ביותר מ-23%

למרות עלייה של כמעט 17% במכירות רמי לוי ברבעון הראשון, הרווחיות התפעולית של הרשת נשחקה. הסיבה: העלייה בהוצאות שנגרמה עקב הסתערות הלקוחות שחייבה את החברה לפתוח את החנויות עד לשעה מאוחרת ולהעסיק עוד עובדים בליקוט וסידור מוצרים

נורית קדוש 22:2331.05.20

הסתערות הצרכנים על חנויות המזון בחודש מרץ נרשמה גם ברמי לוי שיווק השקמה. החברה הכוללת את רשת המזון ואת החברות הבנות ובהן קופיקס, גוד פארם, רמי לוי תקשורת ומועדון האשראי, רשמה עליה במכירות וברווח הנקי שעלה ב- 23.4% ל-29.1 מיליון שקל. דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד בגובה 25 מיליון שקל. 

החברה התמודדה עם עליה בהוצאות והתקשתה לתרגם את העליה במכירות לשיפור הרווחיות התפעולית שנשחקה. מכירות החברה עלו ברבעון הראשון השנה ב-16.7% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד והסתכמו ב-1.62 מיליארד שקל. מכירות רשת המזון צמחו ב-15.7% ל-1.49 מיליארד שקל, בין היתר בזכות פתיחת 3 חנויות חדשות. מכירות החנויות הזהות עלו ב-10.5% בלבד. מכירות מגזר ״אחרים״ הכוללות את קופיקס, גוד פארם, תקשורת ומועדון האשראי צמחו ב-28.6% ל-132.6 מיליון שקל.  

רמי לוי רמי לוי צילום: עמית שעל

 

העליה במכירות באה לידי ביטוי בשורת הרווח הגולמי שצמח בשיעור חד יותר של 22.8% ל-386.3 מיליון שקל. מדד המחירים של סטורנקסט, שמבוסס על נתוני המכר ברשתות השיווק עלה בחודש מרץ ב-1.1%, ככל הנראה כיוון שהקמעונאים לא העבירו את ההוזלות לצרכנים. עדות לכך ניתן לראות בשיפור הרווחיות הגולמית, המשקפת את הפער בין מחירי הקניה של המוצרים למחירי המכירה לצרכן ל-23.7% לעומת 22.5% בתקופה המקבילה אשתקד.

 

הסתערות הלקוחות חייבה את החברה לפתוח את החנויות עד לשעה מאוחרת מהרגיל ולהעסיק עוד עובדים בליקוט וסידור מוצרים. הדבר גרר עליה של 23% בהוצאות מכירה ושיווק הנהלה וכלליות ששיעורן מהמכירות עלה ל-20.4% לעומת 19.3% בתקופה המקבילה אשתקד.

 

העלייה בהוצאות הובילה לכך שהרווחיות התפעולית ברשת המזון נשחקה ל-2.97% לעומת 3.3% בתקופה המקבילה אשתקד. בזכות עליה חדה ברווח התפעולי של מועדון האשראי ופעילות הסלולר ל-8.9 מיליון שקל לעומת כחצי מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, השתפר הרווח התפעולי של החברה שעלה ב-19.5% אך שיעורו נותר דומה (3.2%) לתקופה המקבילה אשתקד (3.1%).

 

למרות ביקושים חריגים שנרשמו במהלך משבר הקורונה להזמנות אונליין, לא ציינה החברה את נתח האונליין ממכירותיה. החברה השיקה עד כה מרכז ליקוט אוטומטי אחד בתל אביב ונערכת לפתוח 2 נוספים השנה בפתח תקווה ובבאר שבע. נתח המותג הפרטי הגיע ל-19% מהמכירות והחברה שואפת להגדילו ל-25-30% מהמכירות.
x