בורסת ת"א

למרות סגירת החנויות, בזכות המזגן: אלקטרה צריכה סיימה רבעון חיובי

יבואנית מוצרי החשמל שבשליטת משפחת זלקינד נהנתה מעלייה במכירות המזגנים וחיזוק המותג הפרטי, ורשמה עלייה של 4.4% בהכנסות הרבעון הראשון ל-642.8 מיליון שקל וזינוק של 69% ברווח הנקי ל-27.3 מיליון שקל; המכירות באתר האינטרנט זינקו ב-212% בארבעת החודשים הראשונים של השנה ביחס לתקופה המקבילה

אורנה יפת 09:3126.05.20

סגירת החנויות במשבר הקורונה לא הפריעה לאלקטרה מוצרי צריכה להציג עלייה בהכנסות וברווח ברבעון הראשון של 2020.

 

יבואנית מוצרי החשמל שבבעלות משפחת זלקינד סיימה את הרבעון עם עלייה של 4.4% בהכנסות ל-642.8 מיליון שקל. 

 

הרווח הגולמי עלה ב-8.4% ל-173.6 מיליון שקל, הודות לצמיחה במגזר מוצרי הצריכה החשמליים, שיעור הרווח הגולמי השתפר מ-26% ל-27% מההכנסות. הרווח התפעולי ברבעון עלה ב-23.3% ל-45 מיליון שקל.

 

 

טכנאי מתקין מזגן של אלקטרה צריכה טכנאי מתקין מזגן של אלקטרה צריכה צילום: יחסי ציבור

 

הרווח הנקי זינק ב-69% ל-27.3 מיליון שקל, הודות לעלייה ברווח התפעולי ולירידה בהוצאות מימון בשל הכנסה חד פעמית ממימוש אופציית רכש בחברה הנכדה אס זד, המפיצה את מערכות המיזוג של המותג דייקין. במרץ 2020 חתמה אמ"צ על הארכת הסכם הפצת מוצרי המיזוג של דייקין ורכשה את מלוא המניות בחברה המפיצה, אס זד.

 

המכירות במגזר קמעונאות החשמל טיפסו ב-6.8% ביחס לרבעון המקביל ב-2019 והסתכמו ב-293.4 מיליון שקל. הצמיחה במכירות המגזר נרשמה בעקבות התחזקות משמעותית של ערוץ המכירות המקוון - אתר הסחר מחסני חשמל. 

 

במגזר מוצרי צריכה חשמליים, ירדו המכירות ב-3.2% ל-241 מיליון שקל. בחברה הסבירו כי השינוי חשבונאי ונובע מהעברת הסחר של מוצרי המותג אלקטרה למגזר קמעונאות חשמל ולניהול של מנכ"לי מחסני חשמל. בנטרול שינוי זה, גדל מחזור המכירות במגזר ב-3% ל-241 מיליון שקל. הצמיחה נרשמה בין היתר בשל מכירות גבוהות של מזגנים והתחזקות המותג הפרטי אלקטרה.

 

הרווח המגזרי זינק ב-92% ל-19.8 מיליון שקל, בשל שיפור ברווחיות הגולמית בתחום המזגנים ובתחום הסחר, שהתקזז עם עלייה בהוצאות הפרסום והוצאות המכירה ושיווק. בתקופת הקורונה העלתה אלקטרה קמפיין טלוויזיה למותג המזגנים שלה שהובילו האמנים אמיר דדון ונינט טייב.

 

במגזר קמעונאות החשמל הרווח לא השתנה ביחס לרבעון המקביל ועמד על 9.6 מיליון שקל. המכירות למ"ר בחנויות הזהות עלו ברבעון ב-0.7% בלבד ועמדו על 2,960 שקל.

 

 

צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה צריכה צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה צריכה צילום: אוראל כהן

 

עלייה במספר המנויים לגולן טלקום, ירידה בהכנסה הממוצעת מלקוח

 

במגזר התקשורת הסלולרית, בו פועלת אמ"צ באמצעות גולן טלקום, עלו המכירות ברבעון ב-1.6% ל-132 מיליון שקל. הרווח במגזר עלה ב-7.7% ל-24.5 מיליון שקל, בשל קיטון בהוצאות שכר ובהוצאות תפעול. לגולן תזרים מפעילות שוטפת של כ-38 מיליון שקל לעומת כ-30 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

 

מספר מנויי הסלולר של גולן עלה בסוף הרבעון הראשון לכ-930 אלף, לעומת 927 אלף מנויים בסוף 2019 וכ-901 אלף מנויים בסוף הרבעון המקביל אשתקד. ההכנסה הממוצעת מלקוח (ARPU) ירדה ברבעון ל-47.3 שקל, לעומת 48 שקל ברבעון המקביל אשתקד. בפברואר האחרון חתמה אמ"צ על מכירת גולן טלקום לחברת סלקום בתמורה ל-630 מיליון שקל והיא צפויה לרשום רווח לפני מס של 330 מיליון שקל.

 

המכירות באתר האינטרנט שילשו את עצמן

 

בסוף חודש אפריל נפתחו מחדש חנויות מחסני חשמל ושקם אלקטריק, ולדברי מנכ"ל החברה צביקה שווימר, היקפי הפעילות זהים להיקפי המכירות טרום אירועי הקורונה. שווימר הוסיף כי "מכירות מוצרי חשמל באתר האינטרנט של החברה גדלו בין ינואר לאפריל ב-212% לכ-59 מיליון שקל, לעומת כ-19 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד, בשל התחממות מזג האוויר בישראל".

 

אלקטרה צריכה מייחסת את השיפור בתוצאות למהלכים אסטרטגיים שביצעה, בין היתר חיזוק הטכנולוגיה בתחום מיזוג האוויר, חתימה על הסכם עם קבוצת בוש באירופה להקמת מיזם משותף בתחום משאבות חום, חיזוק ערוצי המכירה של המזגנים ומוצרי החשמל, חיזוק המכירות באינטרנט ורצפת המכירה בתקופת הקורונה.

 

בכל הנוגע לאספקת סחורה והשפעה של נגיף הקורונה, דיווחה הקבוצה כי "אינה חווה, בעת הזאת, פערים משמעותיים באספקת הסחורות, וזאת לאחר חזרה כמעט מלאה של ספקיה העיקריים בסין לייצור ושחרור סחורות לאחר הפסקה קצרה בייצור וכן הצטיידות מבעוד מועד במלאים בכמות מספקת ממדינות אירופה". בנוסף, בתקופת הטלת המגבלות הוציאה אלקטרה עובדים לחל"ת וביצעה מהלכי התייעלות שסייעו לה לשמור על הרווחיות, כך שלא חלות על החברה השפעות מהותיות.

x