$
שווקי חו"ל

למרות השפעות הקורונה: טוויטר היכתה את התחזיות

הרשת החברתית הציגה הכנסות של 808 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2020, ועלתה על צפי השוק ל-776 מיליון דולר; בשלושה וחצי השבועות האחרונים של מרץ, עם ההחמרה המשמעותית במגפה ובהנחיות לציבור, נפלו ב-27% ההכנסות של טוויטר מפרסום

שירות כלכליסט 15:1130.04.20
טוויטר היכתה את תחזיות השוק לרבעון הראשון, על אף הפגיעה בהכנסות הפרסום בשל השלכות הקורונה. מניית הרשת החברתית מטפסת ב-11% בטרום המסחר בניו יורק לאחר פרסום התוצאות.

 

החברה שבניהול המייסד ג'ק דורסי סיכמה את הרבעון הראשון של 2020 עם צמיחה של 3% בהכנסות ל-808 מיליון דולר ורווח מתואם של 11 סנט למניה. זאת בזמן שאנליסטים בשוק צפו לה הכנסות בגובה 776 מיליון דולר ורווח של 10 סנט למניה.

 

ג'ק דורסי, מנכ"ל ומייסד טוויטר ג'ק דורסי, מנכ"ל ומייסד טוויטר צילום: רויטרס

 

 

בדומה לחברות רבות, טוויטר לא פירסמה את התחזיות שלה לרבעון השני ולשנה כולה, בשל חוסר הוודאות במשק בתקופת מגפת הקורונה. היא כן ציינה כי התוכניות שלה לבנות דאטה סנטר חדש יידחו ככל הנראה וישפיעו על ההוצאות בשנה הפיסקאלית של 2020.

 

לפי החברה, העלייה בהכנסות הייתה בעיקרה "הודות להתחלה חזקה לרבעון שהושפעה מהשיבושים הכלכליים הנרחבים שהורגשו במרץ הנוגעים לקורונה".

 

כלל ההכנסות מפרסום עמדו ברבעון על 682 מיליון דולר, תוספת של 3 מיליון דולר לעומת השנה שעברה. אולם בחברה טענו שיש להתייחס למדד הזה לפי שני פרקי זמן: מינואר ועד תחילת מרץ, אז התוצאות עמדו בציפיות, ושאר חודש מרץ אז החלה ההשפעה השלילית של הקורונה.

 

"כדוגמה לשינוי המהיר בהתנהגות המפרסמים, בין 11 במרץ - אז אירועים רבים ברחבי העולם בוטלו וחייבנו את מרבית העובדים שלנו לעבוד מהבית - ועד ל-31 במרץ, ההכנסות שלנו מפרסום ירדו בסביבות 27% לעומת השנה שעברה", כתבה החברה בהצהרה שפירסמה. "הירידה שחווינו במרץ באה לידי ביטוי במיוחד בארה"ב, בעוד שהחולשה בפרסום באסיה החלה להירגע לאחר שמגבלות העבודה והתנועה הוסרו בהדרגה".

 

בניסיון להתגבר על המשבר, בטוויטר מעבירים משאבים למקורות הכנסה אחרים כמו הכלי שלהם לקידום אפליקציות (MAP). החברה גם הודיעה כי היא מצמצמת תוכניות גיוס עובדים והוצאות, אך במקביל תמשיך להשקיע בתחומי ההנדסה, המוצר והבטיחות.

x