$
שווקי חו"ל

פולקסווגן רוכשת 20% מחברה סינית לסוללות לרכבים חשמליים

יצרנית הרכב הגרמנית צפויה לרכוש את Guoxuan תמורת 560 מיליון דולר, כחלק מתוכניתה למכור 1.5 מיליון רכבי אנרגיה חדשים בשנה

שירות כלכליסט 16:2917.01.20

פולקסווגן עתידה לרכוש 20% מחלקה של יצרנית הבטריות לרכבים חשמליים Guoxuan, הסינית, בניסיון להגדיל את חלקה בתחום הרכבים החשמליים בשוק הרכב הגדול בעולם. העסקה, שעליה מדווחת סוכנות רויטרס, תביא את פולקסווגן לראשונה לבעלות על יצרנית בטריות סינית ומשתלבת עם תוכניתה של החברה למכירות שנתיות של 1.5 מיליון רכבי אנרגיה חדשים (NEVs) בסין עד 2025, כולל מכוניות פלאג-אין היברידיות.

 

יצרנית הרכב הזרה הנמכרת ביותר בסין, מתכננת לרכוש חלק בחברה, הרשומה בבורסה בשנזן דרך הנפקה פרטית מופחתת בשבועות הקרובים. בהסתמך על שווי הון של 2.8 מיליארד דולר, 20% ממניותה של יצרנית הבטריות שוות 560 מיליון דולר בקירוב.

 

רוב פרטי העסקה סוכמו באופן סופי ושתי החברות ממתינות לחוקי רגולציה חדשים בסין, הקשורים בהנפקות פרטיות, ועתידים לספק מנגנון תמחור גמיש יותר ותקופת נעילה קצרה יותר לרוב בעלי המניות. אחרי רכישת המניות, פולקסווגן תהפוך להיות בעלת המניות השנייה בגודלה בחברה עם 20%, אחרי Zhuhai Guoxuan, חברה המחזיקה כעת ב-25% מהמניות.

 

החברה ליצור בטריות לרכבים חשמליים ממוקמת בעיר המזרחית Hefei, היכן שפולקסווגן בונה רכבים חשמליים בשיתוף JAC Motor, אחד משותפותיה הסיניות. בכדי להשיג מטרותיה בסין, פולקסווגן צריכה לבנות מפעל חדש ליצור רכבים חשמליים בעלות של 2.5 מיליארד דולר בשיתוף SAIC Motor. המפעל יהיה אחראי על יצור של 30 אלך רכבים בשנה. כמו כן צריכה החברה לחדש מתקני יצור בעיר הדרום מזרחית Foshan על מנת לבנות רכבים חשמליים עם שותפתה, קבוצת FAW.

פס ייצור של רכב חשמלי של פולקסווגן פס ייצור של רכב חשמלי של פולקסווגן צילום: בלומברג

 

 

בנוסף זיהתה פולקסווגן את CATL כספקית אסטרטגית, וחבר מועצת המנהלים של החברה, סטפן סומר אמר לרויטרס ביולי כי היא יכולה לבנות מפעל ליצור בטריות משל עצמה בסין. "על ידי החזקה בחלק מיצרניות הבטריות הסיניות הגדולות, יצרני רכבים יכולים להרוויח כוח התמקחות רב יותר על מחירי בטריות", אמר ייל זנג, מנהל בחברת הייעוץ AutoForesight. "יצרניות רכבים זרות מדביקות עכשיו את דומותיהן הסיניות בהבטחת אספקה של בטריות בסין".

 

בין יריבותיה של פולקסווגן נמצאת טסלה, שהחלה מוקדם יותר השבוע במכירה של רכבים מהמפעל שלה בסין. יצרנית הרכבים החשמליים האמריקאית מתכננת בסופו של דבר לייצר 250 אלף כלי רכב לשנה בשלב הראשון.

 

סין היא תומכת נלהבת של NEV והחלה כבר להוציא לפועל דרישות מכסה מיצרניות רכב על מכירות ה-NEV. עם זאת, קיצוצים בתמיכה הכספית הכו בשוק, עם התכווצויות במכירות של רכבי האנרגיה החדשים בפעם הראשונה בשנה שעברה. סביר להניח כי המכירות השנה יהיו דומות לאלו של שנה שעבר או שיעלו עליהן במעט.

 

בתוך כך, פיאט קרייזלר הודיעה כי היא מנהלת שיחות עם חברת האלקטרוניקה פוקסקון על מיזם משותף לפיתוח מכוניות חשמליות, בעיקר עבור השוק הסיני.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x