שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בורסת ת"א

בלעדי לכלכליסט

הפיתוח הישראלי שמעודד הנקה מתכנן גיוס פרטי לפי שווי של 10 מיליון דולר

Mao foodtech מפתחת מכשיר ביתי לבדיקת ערכים תזונתיים בחלב אם. המכשיר, שמשמש כמעבדה ניידת, יימכר ב־149 דולר, וצפי המכירות שלו ב־5 השנים הראשונות הוא 50 מיליון דולר

צלי גרינברג 06:4515.01.20

חברת הביומד הישראלית Mao foodtech מתכננת גיוס פרטי לפי שווי של 10 מיליון דולר, לטובת סיום פיתוח מכשיר ביתי לבדיקת ערכים תזונתיים בחלב אם והוצאתו לשוק. עלויות סיום הפיתוח וההגעה לשוק של המכשיר מעודד ההנקה מוערכות ב־2־3 מיליון דולר. 

הגיוס התגבש לאחר שהחברה ביצעה בהצלחה אנליזות לערכים תזונתיים לכ־100 דגימות באמצעות אבטיפוס, ולאחר שסיימה רישומי שני פטנטים בישראל, ארה"ב ואירופה. בהתאם פונה הגיוס למשקיעים ממקומות אלה.

 

המכשיר, בגודל של מטען לטלפון סלולרי, משמש כמעין מעבדה דיגיטלית ניידת. פס בדיקה (סטריפ) חד־פעמי שלתוכו טופטף חלב אם מוכנס לתוך תא. כעבור כמה דקות מתקבלת תוצאה באפליקציה ייעודית למכשיר. בהמשך מתכננת החברה להוסיף בדיקות מעבר לערכים תזונתיים, שיעניקו ערך לאם.

 

עם בעלי המניות בחברה נמנית פרופ' אביבה פתאל ולבסקי, מנהלת המכון לנוירולוגיה ילדים בבית החולים לילדים דנה באיכילוב, שחשפה את פרשת רמדיה. פתאל ולבסקי, המשמשת יועצת לחברה, אמרה ל"כלכליסט": "המוצר הביתי לניטור חלב אם מהווה כלי ראשוני לאבחון חוסרים ושינויים בהרכב החלב. הוא יעודד הנקה בכך שייתן שקט נפשי לאם המיניקה באמצעות אספקת מידע על תכולת החלב שלה, ויאפשר לה להשפיע על הרכבו ואיכותו לפי הצורך". המכשיר מזהה חוסרים דוגמת ויטמין B12, הרכב חלבון וחומצות שומן.

 

החברה מתכננת למכור את המכשיר עם ערכה של 30 סטריפים ב־149 דולר. הצפי שלה הוא למכירות של 50 מיליון דולר בחמש השנים הראשונות. החברה מתבססת על נתוני ה־OECD שלפיהם מתרחשות כ־140 מיליון לידות בשנה ברחבי העולם, מהם כ־15 מיליון במדינות ה־OECD - שוק היעד הראשון שלה.

הפתרונות המתחרים כיום במכשיר הם יקרים יותר ועלותם הממוצעת היא סביב 300 דולר לבדיקה. במסגרתם האם המיניקה מקבלת ערכה הביתה, היא מכינה את הדגימה לפי ההוראות ושולחת בחזרה למעבדה. התוצאות מגיעות כעבור כשבוע.

 

אליס רוט, מנכ"לית Mao foodtech, אמרה ל"כלכליסט" כי "בכוונתנו לפנות לשני קהלי יעד: מפיצים ושותפים אסטרטגיים, שישווקו ישירות לאימהות מיניקות; ומוסדות ויועצים בתחום הלידה, התפתחות הילד וההנקה, כמו מרפאות התפתחות הילד, טיפות חלב ויועצות הנקה".

 

ארגון הבריאות הבינלאומי ויוניצף מעודדים הנקה לתינוקות עד גיל חצי שנה. לפי יוניצף, עמידה ביעד זה תחסוך למשקי הבית 302 מיליארד דולר בשנה; תוריד את הוצאות הבריאות בכ־400 מיליון דולר בארה"ב, בריטניה, סין וברזיל; תמנע כ־20 אלף מיתות מסרטן שד בשנה ומיתות של כ־820 אלף ילדים עד גיל 5 בשנה.

 

המכשיר של Mao foodtech. מזהה חוסרים בחלב ומאפשר שיפורו המכשיר של Mao foodtech. מזהה חוסרים בחלב ומאפשר שיפורו

 

x