$
בורסת ת"א

הפסדי קסטרו העמיקו, ההכנסות נותרו ללא שינוי

קבוצת קסטרו-הודיס מציגה ברבעון השלישי הפסד של 32 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 9 מיליון שקל ברבעון המקביל; הפדיון למ"ר במגזר ההלבשה ירד ב-7% ל-1,031 שקל

אורנה יפת 14:0028.11.19

קסטרו מסכמת היום (ה') עוד רבעון קשה, עם קיפאון במכירות והעמקת ההפסדים: הקבוצה (הפועלת כיום כמותג משותף קסטרו-הודיס) סיימה את הרבעון עם הפסד של 32 מיליון שקל, לעומת הפסד של 9 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה. ההפסד התפעולי עמד על 17.4 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 8 מיליון שקל ברבעון המקביל.  אשתקד.  

 

הוצאות שכר הדירה והעלייה בשכר העבודה הכבידו על הקבוצה בתקופת הדוח.  קסטרו מפעילה כיום 454 חנויות והקבוצה ממשיכה במהלכים לצמצום שטחי מסחר מכבידים. מתחילת 2019 סגרה הקבוצה 23 חנויות, בהן 8 חנויות של המותג קסטרו, 4 חנויות של כל אחד מהמותגים טופ טן, הודיס ואקססוריז, ו-3 חנויות של המותג קרולינה למקה. במקביל פתחה החברה 17 חנויות מתחילת השנה – 6חנויות למותג האיפור קיקו מילנו, 4 חנויות קסטרו, 3ש חנויות אורבניקה, 2  טופ טן, חנות אחת של הודיס וחנות אחת של איב רושה.

 

מכירות הקבוצה ברבעון הסתכמו ב-433 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל. ההנחות שביצעה הקבוצה לצורך הגדלת המכירות פגעו ברווחיות הגולמית - ברבעון השלישי מציגה החברה רווח גולמי של 235 מיליון שקל (54.2% מהמכירות) לעומת רווח של 240 מיליון שקל (55.3% מהמכירות) ברבעון מקביל.

 

פעילות המגזרים

בתחום הלבשה נרשמה צמיחה של 13% בהכנסות ל-299 מיליון שקל, כתוצאה ממיזוג מותגי הודיס, לצד השקת מותג האיפור המוזל קיקו מילנו, המדווח במגזר ההלבשה. עוד במגזר זה, לצד מותגי קסטרו והודיס, חלק ממכירות אורבניקה וותג הקוסמטיקה איב רושה ומכירות אתר לאדילה. הפדיון למ"ר בחנויות המגזר ירד ב-7% ברבעון הנוכחי ועמד על 1,031 שקל.

 

במגזר אביזרי האופנה, שכולל את המותגים טופ טן, קרולינה למקה, אקססוריז וחלק נוסף של מכירות אורבניקה, עלו ההכנסות בכ-144% ברבעון ועמדו על 134 מיליון שקל. במגזר האביזרים עלה במעט הפדיון הממוצע למ"ר ועמד על 2,997 שקל לעומת 2,981 שקל בתקופה המקבילה.

 

 צילום: יריב כץ

 

x