$
בורסת ת"א

הפורטפוליו המתרחב הקפיץ ב-40% את הכנסות פתאל - הרווח התזרימי עלה ב-3.5%

רשת המלונאות של קבוצת פתאל רשמה ברבעון הכנסות של 1.49 מיליארד שקל ורווח תזרימי של 193 מיליון שקל; הנסיגה בשערי היורו, הפאונד והדולר מול השקל פגעו בשורת הרווח של הקבוצה

אורי גלאור 09:4527.11.19

קבוצת פתאלמסכמת רבעון עם צמיחה מרשימה בהכנסות וב-EBITDA, אך זו לא שורשרה במלואה לשורה התחתונה. הקבוצה הנשלטת על ידי דוד פתאל (59.7%) מוציאה את הדוח הרבעוני כשהיא ממשיכה לרשום הצלחה בשוק ההון – המניה השלימה עלייה של 40% מתחילת 2019, לשווי שוק של 8 מיליארד שקל.

 

להכנסות פתאל תרמה הרחבת הפורטפוליו, בעקבות השלמת עסקת ג'וריז אין (36 בתי מלון בבריטניה ואירלנד) שנחתמה באוגוסט 2018; עסקת אפולו (13 בתי מלון בהולנד) שנחתמה באוגוסט 2018; עסקת גרנג' (4 בתי מלון במרכז לונדון) שנחתמה במרץ השנה. שיעור התפוסה הממוצע בישראל בתשעת החודשים הראשונים של 2019 עמדו על 75%, מול 72% בתקופה המקבילה. התפוסה במלונות באירופה נותרה זהה, ברמה של 79%. במלונות באירלנד ובבריטניה טיפסה התפוסה לרמה של 83%, מול 78% בתקופה המקבילה.

 

ההכנסה היומית הממוצעת לחדר (ADR) בישראל ירדה ב-1.4% לרמה של 920 שקל, בהשוואה ל-937 שקל ברבעון המקביל. באירופה חלה עלייה קלה של 1% לרמה של 512 שקל. במלונות בבריטניה ואירלנד חלה ירידה קלה של 0.6% לרמה של 531 שקל. ההתחזקות של שע"ח של השקל מול היורו והפאונד כמובן תרמו למיתון שיעור העלייה בנתון זה.

 

בשורת הנכסים זהים נרשמה עלייה של 2.2% בהכנסות בתשעת החודשים ינואר-ספטמבר, ל-2.41 מיליארד שקל, מול 2.36 מיליארד שקל בתקופה המקבילה ב-2018. בישראל חלה עלייה של 6% בנתון זה, באירופה ירידה של 2%.

 

תוצאות רבעון שלישי

הכנסות פתאל ברבעון השלישי של השנה עלו ב-39% ל-1.49 מיליארד שקל, בהשוואה ל-1.07 מיליארד שקל ברבעון המקביל בשנה קודמת. העלייה נובעת בעיקר מתוספת הכנסות ממלונות שנוספו לפורטפוליו כאמור.

 

ה-EBITDAR (רווח התפעולי לפני שכירות, פחת והוצאות) עלה ברבעון ב-31% ל-532.2 מיליון שקל, לעומת 405.6 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה-EBITDA הרבעוני (ללא השפעת תקן 16(IFRS עלה ב-13% ל- 270.8 מיליון שקל, בהשוואה ל-240.4 מיליון שקל ברבעון המקביל. ה- FFO הריאלי (רווח תזרימי) עלה ב-3.5% ל-193.5 מיליון שקל, בהשוואה ל-186.9 מיליון שקל ברבעון המקביל. אשתקד

 

בשורה התחתונה רושמת פתאל רווח נקי רבעוני של 65.4 מיליון שקל, בהשוואה ל-111.6 מיליון שקל ברבעון המקביל, ירידה של 41.4%. השפעת תקן 16 IFRS על שורת הרווח הסתכמה בכ- 58.5 מיליון שקל. ללא יישום תקן IFRS 16 הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות היה עולה ב-11% ומסתכם ב-123.9 מיליון שקל.

 

תוצאות תשעה חודשים

הכנסות פתאל בתשעת החודשים הראשונים של 2019 צמחו ב-58% ל-4 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-2.53 מיליארד שקל בתקופה המקבילה – העלייה נובעת בעיקר מתוספת הכנסות ממלונות שנוספו לפורטפוליו במחצית השנייה של שנת 2018 ותחילת 2019, ולצד מעלייה בהכנסות של כ- 2.2% מבתי מלון זהים. זאת למרות ירידה של כ- 70 מיליון שקל שנבעה משערי מטבעות (ירידה בשעיר היורו, הפאונד והדולר).

 

ה-EBITDAR בתשעת החודשים עלה ב-52% ל-1.34 מיליארד שקל, לעומת כ- 877.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה. אשתקד. ה-EBITDA בתשעת החודשים (ללא השפעת תקן 16(IFRS עלה ב- 17% ל-586 מיליון שקל, לעומת כ- 501.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה.

 

ה-FFO הריאלי בחודשים ינואר-ספטמבר עלה ב-23% ל-428.6 מיליון שקל, בהשוואה ל-347.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה. בשורה התחתונה, הרווח הנקי ירד בתשעת החודשים ב-78.7% והסתכם ב-38.8 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של כ- 182.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה. השפעת תקן 16 IFRS על שורת הרווח בתשעת החודשים עמדה על 150.3 מיליון שקל. בהתאם, ללא יישום תקן IFRS 16, הרווח הנקי של פתאל היה עולה ב-3.5% ל-189.1 מיליון שקל.

 

מלון של פתאל במינכן
מלון של פתאל במינכן

 

שחר עקה, דירקטור וסמנכ"ל הכספים בחברה, ציין עם פרסום הדוחות: "פתאל החזקות מסכמת את תשעת החודשים הראשונים של השנה עם זינוק של כ- 58% בהכנסות וחוצה לראשונה את רף ה- 4 מיליארד שקל לתקופה זאת ואנו צופים כי נחצה את רף ה-5 מיליארד בסיכום שנת 2019. אנו נמשיך בתוכניתנו האסטרטגית להעמיק את אחיזתנו באירופה ובישראל ולהוסיף ערך למשקיעים ולשותפינו לדרך, באמצעות הרחבה וצמיחת פעילות החברה לאפיקים חדשים ושיפור ההכנסות והרווחים

 

רשת פתאל מונה כיום כ- 41,692 חדרים ב- 216 בתי מלון ב- 19 מדינות. הרשת בישראל מונה 46 בתי מלון, מתוכם 26 בבעלות מלאה או חלקית, 16 בשכירות ו-4 בניהול. מותגי הרשת הינם לאונרדו, אפולו, הרודס ועוד.

 

הרשת באירופה כוללת 170 בתי מלון, מתוכם 61 בבעלות מלאה או חלקית, 103 בשכירות ו-6 בניהול - בגרמניה, בריטניה (באנגליה, סקוטלנד, ווילס וצפון אירלנד), אירלנד, ספרד, בלגיה, איטליה, קפריסין, יוון, צ'כיה, הולנד, שוויץ, פולין, פורטוגל, הונגריה ואוסטריה. ריכוז המלונות הגדול ביותר של הרשת נמצא בגרמניה, בה מחזיקה הרשת 69 בתי מלון, בבריטניה מחזיקה הרשת 51 בתי מלון. בתמונה - פתאל מג'יק פלאס באילת.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x