$
בורסת ת"א

אל על מסכמת רבעון: תנועת הנוסעים גדלה, הוצאות המימון פגעו בשורת הרווח

רווחי חברת התעופה ירדו ב-36% ל-26 מיליון דולר, הוצאות המימון קפצו ל-22 מיליון דולר; בצד החיובי - החברה רשמה עלייה של 6.5% בתנועת הנוסעים ברבעון, מחיר הדלק הסילוני ירד ב-7% בהשוואה לרבעון המקביל, המכירות אונליין צמחו ב-38% ל-108 מיליון דולר

מיקי גרינפלד 09:0827.11.19

חברת התעופה אל על מסכמת רבעון עם ירידה חזקה בשורת הרווח, בעיקר בשל העלייה בהוצאות המימון ובהוצאות ההנהלה. בצד החיובי, אל על מציגה עלייה של 8% בהיצע המושבים ועלייה של כ- 6.5% בתנועת הנוסעים בחודשים יולי-ספטמבר.

 

הכנסות אל על ברבעון השלישי של 2019 הסתכמו ב-647.1 מיליון דולר, לעומת 641.5 מיליון דולר ברבעון המקביל, עלייה של 1%. הוצאות ההפעלה עמדו על 505 מיליון דולר, בדומה לרבעון המקביל, אז עמדו ההוצאות על 504 מיליון דולר.

 

מה דעתך על מניית אל על:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה

הוצאות המכירה והשיווק ירדו ל-50.3 מיליון דולר, בהשוואה ל-55.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. מנגד, הוצאות ההנהלה וכלליות טיפסו ל-39.5 מיליון דולר, לעומת 30 מיליון דולר ברבעון המקביל. הרווח התפעולי ירד ל-57.5 מיליון דולר, בהשוואה ל-61.9 מיליון דולר ברבעון המקביל.

 

הירידה ברווח התפעולי, לצד זינוק של 160% בהוצאות המימון (מ-8.6 מיליון דולר ברבעון המקביל ל-22.3 מיליון דולר ברבעון המדווח) פגעו בשורה התחתונה של אל על – חברת התעופה סיימה את הרבעון עם רווח נקי של 26.8 מיליון דולר, לעומת 41.6 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה קודמת, ירידה של 36%.

 

מחיר הדלק הסילוני ירד ברבעון ב-11% בהשוואה לרבעון המקביל לפני פעולות הגידור – הירידה כולל פעולות הגידור עמדה על 7%. שיעור הוצאות הדלק מההכנסות ירד ל-21%, מול 23% ברבעון המקביל.

 

המכירות באמצעות האינטרנט והמובייל צמחו ב-38% בהשוואה לתקופה המקבילה (כולל מכירת חבילות, שירותים נוספים ושדרוגים) והן הסתכמו ב-108 מיליון דולר. המכירות באמצעות המובייל בלבד טיפסו ב-71% בהשוואה לרבעון המקביל, כמות הכרטיסים שנמכרה באתר האינטרנט של אל על עלתה ב-37%.

 

 

מנכ"ל אל על גונן אוסישקין
מנכ"ל אל על גונן אוסישקין צילום: עמית שעל

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x