$
שווקי חו"ל

החל מיום שני: וירג'ין גלקטיק של ריצ'רד ברנסון תתחיל להיסחר בוול סטריט

וירג'ן תהיה לחברת תיירות החלל הראשונה שנסחרת בוול סטריט. אתמול אושר מיזוגה עם שלד בורסאי שכבר נסחר בניו יורק ויאפשר לה להתחיל במסחר

שירות כלכליסט 19:3124.10.19

בעלי מניות וירג'ין גלקטיק, חברת תיירות החלל של ריצ'רד ברנסון, אישרו אתמול את מיזוגה עם שלד בורסאי של היזם צ'מט פליהפיטיה הנסחר בוול סטריט - כך עולה מסמכים שהוגשו לרשות ניירות ערך בארה"ב.

 

כתוצאה מכך, ניתן יהיה לסחור במניית חברת תיירות החלל בבורסת ניו יורק כבר ביום שני. וירג'ין גלקטיק תהפוך לחברת תיירות החלל הראשונה שנסחרת בשווקים הציבוריים.

 

 

 

על המיזוג נודע ביולי, לאחר שחברת Social Capital Hedosophia של פליהפיטיה רכשה 49% ממניות וירג'ין גלקטיק. המיזוג נותן לחברה המאוחדת שווי שוק של 1.5 מיליארד דולר, כאשר מייסד וירג'ין, סר ריצ'רד ברנסון, ממשיך להחזיק במניות הרוב עם 51%.

 

החברה של פליהפיטיה כבר נסחרת בבורסת ניו יורק, תחת הטיקר IPOA. על פי המסמכים שהגישה החברה היא מצפה שהמיזוג עם וירג'ין ייסגר מחר. אחרי סגירת העסקה, המניות ייסחרו תחת הטיקר SPCE בניו יורק כבר ביום שני.

 

חללית unity של וירג'ין גלקטיק חללית unity של וירג'ין גלקטיק

 

 

ברנסון רמז בראיון ל-CNBC בשבוע שעבר שההנפקה של וירג'ין גלקטיק תתרחש בקרוב. מטוס החלל של וירג'ין יכול לשאת שישה נוסעים ושני טייסים לפאתי החלל החיצון. המטוס משוחרר מכלי טיס סילוני אחר ואז מפעיל מנוע רקטי שמניע אותו ביותר מפי שלוש מהירות הקול בעודו מטפס דרך אטמוספירת כדור הארץ. או אז המטוס ונוסעיו מרחפים ללא כוח כבידה במשך כמה דקות, לפני שהמטוס גולש חזרה ונוחת על כדור הארץ כמו מטוס רגיל.

 

כרטיס לטיסה של וירג'ין גלקטיק עולה כ-250,000$ לנוסע, ו-603 נוסעים כבר כלולים ברשימת ההמתנה של החברה.

 

חברות למטרת רכישה, הידועות כ-SPAC, הן המגייסות הון בד"כ כדי לרכוש חברה קיימת, אך במקרה של חברתו של פליהיטיה אותה SPAC משמשת רק לרכישת מעט פחות ממחצית החברה, כדי לעזור לה להתחיל להיסחר. פליהפיטיה הוא מייסדה של Social Capital, ועבד קודם לכן בפייסבוק בשנותיה הראשונות.

 

היום השתתף ברנסון בכנס החדשנות של כלכליסט ווירג'ן וסיפר, בין היתר, על תהליך ההקמה של חברת התעופה וירג'ין: "כשהקמנו את חברת התעופה אנשים שנאו לטוס, היה לנו מטוס 747 יד שנייה אחד כדי להתחרות עם הצי של בריטיש איירווייז, ואף אחד לא נתן לנו יותר משנה. אבל בגלל שעשינו הכל נכון עם המטוס האחד הזה - מכיסאות נוחים ועד סרטים אישיים - וירגי'ן שרדה ושגשגה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x