$
בורסת ת"א

טיב טעם מתחילה להתאושש ומציגה זינוק ברווח למרות ירידה במכירות

הרשת, שעברה לניהול של הבעלים חגי שלום בחודש ינואר, רשמה במחיצת הראשונה של השנה זינוק של 68% ברווח הנקי שהסתכם ב-7.6 מיליון שקל. זאת למרות ירידה של 3.3% במכירות החברה שהסתכמו ב-674 מיליון שקל. הירידה במכירות - בעקבות סגירת סניפי עדן טבע מרקט ומכירת פעילות רשת כלי הבית דומו

נורית קדוש 21:0821.08.19

חצי שנה לאחר שנכנס לתפקיד המנכ"ל, מציגהטיב טעםבשליטתו ובניהולו של חגי שלום, ניצנים ראשונים של התאוששות עם זינוק של 68% ברווח הנקי שהסתכם ב- 7.6 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2019.

 

 

 

הזינוק ברווח הנקי הושג למרות ירידה של 3.3% במכירות החברה שהסתכמו ב-674 מיליון שקל. הירידה במכירות נרשמה בעקבות סגירת סניפי עדן טבע מרקט שרכשה הרשת לפני 4 שנים ומכירת פעילות רשת כלי הבית דומו, כמו גם צמצום פעילויות הפסדיות בזרוע הייצור. זאת לצד עלייה במכירות מרבית הסניפים ועליה במכירות האון ליין.

 

שלום, שנכנס לתפקיד לאחר שהדיח את חתנו לשעבר עדי כהן, הוביל לצמצום חד של 9.8% בהוצאות מכירה, שיווק, הנהלה וכלליות ואלו הסתכמו ב-187 מיליון שקל לעומת 207 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. בזכות צמצום ההוצאות בהיקף של 20 מיליון שקל, הצליחה טיב טעם, למרות ירידה של 3.5% ברווח הגולמי של טיב טעם שהסתכם ב- 221 מיליון שקל, להציג עליה ברווח וברווחיות התפעולית.

 

 

חגי שלום, בעל השליטה בטיב טעם חגי שלום, בעל השליטה בטיב טעם צילום: אוראל כהן

 

הרווח התפעולי זינק ב- 133% ל- 24 מיליון שקל והרווחיות הגולמית הוכפלה ל- 3.6% מהמכירות לעומת 1.7% במחצית הראשונה אשתקד.

 

למרות שמכירות סניפי טיב טעם ירדו במחצית ב-1.8% כתוצאה מסגירת הסניפים של עדן טבע מרקט ומכירת פעילות דומו, הרווח התפעולי של פעילות הקמעונאות זינק ל- 20.8 מיליון שקל לעומת 6.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. במהלך 6 החודשים הראשונים השנה פתחה טיב טעם שתי חנויות חדשות, סגרה חנות אחת ושידרגה חנות אחת קיימת ועוד שתיים נמצאות בתהליך שדרוג. בחציון השני צפוי שדרוג חנות נוספת ובמקביל החברה ממשיכה לפעול לאיתור מיקומים נוספים לחנויות חדשות.

 

בנוסף, חדלה הרשת לרכוש בשר ועוף טרי מהחברה האחות "ישרקו", זרוע הייצור והיבוא של טיב טעם והחלה לקנות מספקים שונים. בחברה טוענים כי המהלך הוביל ליעילות ולחסכון, הן במחירים והן בעלויות השינוע לסניפים, אותו מבצעים הספקים עצמם.

 

בזרוע הייצור, החברה שמה דגש על צמצום לקוחות לא רווחיים ומיקוד והרחבה של לקוחות רווחיים, החברה גם פועלת להתרחב בקטגוריות רווחיות וצמצום קטגוריות הפסדיות ובכללן קטגוריית העוף, אותה ממנה שוקלת החברה לצאת. בעקבות כך, נרשמה ירידה של 9.1% במכירות בתחום הפעילות ואלו הסתכמו ב- 184.5 מיליון שקל. המיקוד בפעילות הרווחית, הוביל לכך שלמרות הירידה במכירות, הרווח הגולמי הסתכם ב- 36.8 מיליון שקל המהווים 19.9% מהמכירות לעומת41.5 מיליון שקל במחצית הראשונה אשתקד אשר היוו 20.4% מהמכירות.

 

במהלך התקופה המדווחת התקבלה החלטה כי מגזר הקמעונאות יפסיק לקנות את הבשר הטרי מישרקו וכפועל יוצא צומצמה משמעותית הפעילות במגזר הייצור בתחום הבשר. ישרקו חברה לשיתוף פעולה עם יצרן חליפי בתחום הבשר והעוף הטרי, ובימים אלו בוחנת מחדש את הפעילות בקטגוריה, שספק אם תמשיך בשל חוסר כדאיות כלכלית. על מנת להתייעל ולהביא לשיפור בתוצאות, מוטמעת במפעל הדגים של החברה "סנפיר ים" תוספת מיכון חדש.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x