$
שווקי חו"ל

בשביל להיות תחרותי הנפט יצטרך לרדת בעתיד לפחות מ-10 דולר

דו"ח של BP הצרפתית: בעתיד ישתלם הרבה יותר להניע כלי רכב באמצעות אנרגיות מתחדשות; באותה השקעה ניתן יהיה להפיק מאנרגיה מתחדשת פי 7 יותר תועלת; מחירי הנפט יצטרכו לרדת ל-9-10 דולר לחבית כדי להמשיך להיות רלוונטיים לתחום התחבורה

שירות כלכליסט 17:3405.08.19

בעבור אותה השקעה, פרויקטים עתידיים של אנרגיה מתחדשת שישולבו בכלי רכב חשמליים המונעים על ידי סוללה, יפיקו בסופו של דבר עד פי שבע יותר אנרגיה שימושית ממכוניות המונעות באמצעות בנזין; זאת, לפי חישוב המתבסס על מחירי הנפט הנוכחיים. כך לפי ענקית הבנקאות הצרפתית BNP פריבה.

 

עמדת טעינה לרכב חשמלי עמדת טעינה לרכב חשמלי צילום: עמית שעל

 

 

על הנפט לרדת בטווח הארוך למחיר של 10-9 דולר לחבית על מנת שהבנזין ימשיך להיות תחרותי בתחום התחבורה מול אנרגיה מתחדשת, ולרדת לרמה של 19-17 דולר לחבית כדי שהדיזל יישאר תחרותי בתחום, כותב ראש חטיבת מחקר הקיימות ביחידת ניהול הנכסים של BNP, מארק לואיס, בדו"ח שפורסם לאחרונה. חבית נפט גולמי נסחרת היום (ב') בניו יורק תמורת כ-55 דולר.

 

"הניתוח שלנו הוביל למסקנה מאוד נחרצת עבור תעשיית הנפט: בשביל אותה השקעה היום, תופק הרבה יותר אנרגיית שמש ורוח עבור כלי רכב חשמליים מאשר אנרגיה מנפט שנרכש בשוק. אלו מספרים מדהימים, והם מראים שהכלכלה של אנרגיה מתחדשת, בצירוף כלי רכב חשמליים, צפויה להפוך לדבר כדאי ביותר בעשור הקרוב", כך לואיס. 

 

 

קידוח נפט בטקסס, ארה"ב קידוח נפט בטקסס, ארה"ב צילום: גטי אימג'ס

 

לואיס טבע את המושג "החזר אנרגיה על הון שהושקע", על מנת להסביר את כלכלת תחבורת הכביש. מדובר במדד של הכסף שהושקע בנפט ובאנרגיה מתחדשת, וההבדל באנרגיה שמופקת מהשניים כשהיא משמשת לתחבורה. ועדיין, לואיס צופה שעוד ייקח זמן עד לשינוי.

 

"תעשיית הנפט כיום גדולה בהרבה מתעשיית אנרגיית הרוח והשמש – הנפט אחראי ל-33% מתפוקת האנרגיה הגלובלית ב-2018, לעומת 3% בלבד להן אחראיות אנרגיה סולרית ואנרגיית רוח", הוא מסביר.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x