שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בורסת ת"א

בלעדי לכלכליסט

רשת יוחננוף בוחנת הנפקה לפי שווי של 1.8 מיליארד שקל

רשת הקמעונאות מתכננת להפוך לציבורית בסוף 2019 או תחילת 2020. ההחלטה צפויה להתקבל בספטמבר על ידי אבי המשפחה ומייסד הרשת, מרדכי יוחננוף. אם תתקבל החלטה חיובית, ההנפקה צפויה להתבצע בדרך של הצעת מכר בהיקף 300 מיליון שקל

גולן חזני 06:4223.07.19

הצטרפו לעדכונים שוטפים בערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט

 

רשת קמעונאות נוספת בדרך לבורסת תל אביב. ל"כלכליסט" נודע כי רשת יוחננוף בוחנת הנפקה בסוף השנה או בתחילת 2020, ואף שכרה את משרד עורכי הדין המבורגר־עברון, שבימים אלו מכין תשקיף לרשת. ההחלטה הסופית על ביצוע ההנפקה אמורה להתקבל בספטמבר. אם תחליט משפחת יוחננוף, בעלת החברה, על הנפקה, היא צפויה להתבצע במתכונת של הנפקת מכר בהיקף של כ־300 מיליון שקל, לפי שווי חברה של 1.5–1.8 מיליארד שקל. דו"חות הרבעון השני או השלישי של השנה צפויים לשמש כבסיס להחלטה.

 

 

 

מי שאמור לקבל את ההחלטה הסופית בנוגע להנפקה הוא אבי המשפחה מרדכי יוחננוף, שעלה עם אשתו אילנה מבוכרה בשנות הארבעים של המאה הקודמת. מרדכי הקים את הרשת ב־1992 בעת שפתח חנות ראשונה באזור התעשייה של רחובות. כיום רשת יוחננוף מעסיקה 5,000 עובדים ומונה 26 סניפים. זאת, לאחר שבשנתיים האחרונות הרשת התרחבה באמצעות פתיחת 8 סניפים. בנוסף, לפני ארבע שנים יוחננוף רכשה 9 סניפים מרשת מגה הקורסת תמורת 60 מיליון שקל — מחיר שהתברר כגבוה מדי. כיום הרשת מנוהלת על ידי איתן יוחננוף, בנו של מרדכי. אחיו של איתן — גיורא, שרית ורחלי — מעורבים גם הם בעסק המשפחתי, אך שומרים על מרחק מהתקשורת ועל כן אלמונים לעומתו.

 

מנכ"ל הרשת איתן יוחננוף. רק הפעילות הקמעונאית תונפק מנכ"ל הרשת איתן יוחננוף. רק הפעילות הקמעונאית תונפק צילום: עמית שעל

 

ב־2017 נבחנה הנפקה - ונדחתה

 

ב־2017 המשפחה בחנה אפשרות להנפיק את החברה, אך בסופו של דבר החליטה לדחות את ביצוע המהלך. השיקול העיקרי לדחייה היה החשיפה הגדולה שצפויה להם בעקבות ההנפקה. הכוונה היא לא רק לנתונים הכספיים של רשת יוחננוף, אלא גם לתשומת הלב הציבורית שתופנה לבני המשפחה. כיום השיקול המרכזי בעד הנפקה הוא הרצון להנזיל את הנכס העיקרי של המשפחה, וזאת על מנת להקל את חלוקת הרכוש בין בני הדור השני והשלישי של המשפחה. הסיבה הזו היא שהביאה השנה לבורסה רשת משפחתית אחרת — פרשמרקט של האחים משפחת עמר, שמונה 31 סניפים — שהונפקה בחודש מאי האחרון לפי שווי של 750 מיליון שקל וכיום נסחרת בכ־1.3 מיליארד שקל. 

 

 

מכיוון שיוחננוף, שמלווה על ידי משרד רואי החשבון BDO, היא חברה פרטית, נתוניה הכספיים אינם מתפרסמים, אולם לפי ההערכות, ההכנסות של החברה ב־2018 עמדו על יותר מ־2 מיליארד שקל והרווח הנקי הסתכם ב־70־80 מיליון שקל. ככל הנראה, שיעור הרווחיות של יוחננוף נמוך משל פרשמרקט, שהרוויחה 55 מיליון שקל ב־2018 על מחזור של כמיליארד שקל, אך גבוה משל חברות אחרות שפועלות בתחום, בזכות מנגנון הוצאות רזה והתבססות על חנויות ענק, בשטחים של 5,000־6,000 מ"ר הממוקמות בשולי הערים ובמיקומים אסטרטגיים — אסטרטגיה שמאפשרת ליוחננוף למכור במחירי דיסקאונט ולשמור על עלויות תפעול נמוכות.

 

חלק מסניפי יוחננוף ממוקמים על קרקעות בבעלות המשפחה ובמבנים שבבעלותה. כמו כן, לחברה יש מרכז לוגיסטי במודיעין, שמשתרע על 7,000 מ"ר. בנוסף, בבעלותה נכסים כמו 50% מהקרקע שעליה בנוי המטה של חברת הנדל"ן פרשקובסקי בראשון לציון (ביתר מחזיקה פרשקובסקי עצמה).

 

לאחרונה משפחת יוחננוף החלה להקים בעצמה פרויקטי נדל"ן. ככל הידוע, אם המשפחה תחליט ללכת להנפקה, תונפק הפעילות הקמעונאית בלבד והנדל"ן יופרד לחברה אחרת, כך שהחברה תפעל במתכונת דומה לרמי לוי ולוויקטורי, ששוכרות שטחים ומבנים מבעלי השליטה עצמם.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x