$
בורסת ת"א

מתקרבים למועד מדויק: שיגור עמוס 17 - בשבוע האחרון של יולי

החברה צמצמה את תקופת השיגור המתוכננת לשבוע בלבד - שבעדכון האחרון של אפריל עמד הצפי על כל חודש יולי; הלויין עמוס 17 יוצר על ידי בואינג - חברת החלל ספייס אקס של אלון מאסק אחראית על השיגור

מיקי גרינפלד 12:4810.06.19

הצטרפו לעדכונים שוטפים בערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט

 

טווח תקופת השיגור של עמוס 17 צומצם לשבוע בלבד, בסוף חודש יולי - חלל תקשורת מדווחת היום (ב') שהלוויין ישוגר בשבוע שבין ה-24 ביולי (יום ד') ל-31 ביולי השנה, מאתר השיגור בפלורידה.  

בחודש פברואר האחרון דיווחה חלל כי מועד השיגור צפוי בין ה-20 במאי ל-19 ביוני. בדוח השנתי המסכם של 2018 שפרסמה חלל תקשורת ב-28 במרץ ציינה החברה שעמוס 17 ישוגר ברבעון השני של 2019, כלומר בטווח החודשים מרץ עד יוני. העדכון האחרון עד הדיווח הנוכחי יצא בתחילת אפריל, ובו נאמר שהשיגור יתבצע בחודש יולי.

 

הלוויין עמוס 17 נרכש מחברת בואינג בדצמבר 2016 והוא מיועד להחליף את לוויין עמוס 5 - בעקבות ניתוק הקשר והכשל המוחלט שאירע בעמוס 5 בנובמבר 2015. לפי ההתחייבות החוזית שהעניקה בואינג, אורך החיים המתוכנן של הלוויין הוא 15 שנה לפחות (תקופת חיי הדלק של הלוויין עומדת לפי החוזה על 19 שנה). לפי ההערכה של בואינג, תקופת השירות של הלוויין בפועל תעמוד על כ-21 שנה.

 

הלוויין ישוגר לחלל באמצעות רקטות של ספייס אקס, חברת החלל של אלון מאסק. ספייס אקס ביצעה את השיגור הכושל האחרון של חלל, שבו התפוצץ לוויין עמוס 6, בספטמבר 2017, ובמסגרת ההסדר בין החברות זוכה קיבלה חלל זכאות לבצע את השיגור הבא שלה עם ספייס אקס בעלות נמוכה משמעותית.

 

חלל תקשורת נשלטת על ידי יורוקום (54%) , בעבר הלא רחוק בשליטת שאול אלוביץ' וכיום תחת חסות מפרק מטעם ביהמ"ש. בדוח חלל תקשורת מספקת שירותי תקשורת לוויינית במזרח התיכון ובמרכז ובמזרח אירופה, נכון להיום באמצעות הלוויינים עמוס 3, 4 ו-7. עמוס 3 הופעל ביולי 2008 ואורך החיים שלו לפי חלל תקשורת עומד על 12 שנה לפחות. עמוס 4 הופעל בדצמבר 2013, גם הוא עם אורך חיים של 12 שנה לפחות. עמוס 7 הופעל מסחרית על ידי חלל בפברואר 2017 (היה בשימוש כבר מרבעון שלישי של 2014, אך לא בידי חלל תקשורת) והוא תוכל להפעילו במשך 4 שנים עם אופציה להארכה של שנה נוספת.

  

חלל החלה בתוכניות לרכישת לוויין נוסף, עמוס 8, אך בדוחות השנתיים ציינה שתוכנית זו רחוקה מלהיות ודאית וסופית – זאת בעקבות החלטת חברת הלוויינים yes מקבוצת בזק – לקוחה מרכזית של חלל – לעבור משידורים מבוססי לוויין לשידור על בסיס רשת האינטרנט. "ככל שהחלטת yes תישאר על כנה, החברה לא תוכל לממש את תכנית עמוס 8 במתכונת הנוכחית ותבחן אלטרנטיבות אחרות", נאמר בדוח.

 

 

הדמיית עמוס 8 הדמיית עמוס 8 צילום: התעשייה האווירית

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x