$
בורסת ת"א

עיתוי הפסח פגע באל על - הפסידה 55 מיליון דולר ברבעון

שורת ההכנסות ירדה ב-7% ל-429 מיליון דולר - החברה מייחסת את הנסיגה לעיתוי חג הפסח שחל השנה ברבעון השני; מטוסי הדרימליינר החסכוניים תרמו לירידה של 5% בהוצאות התפעול

חזי שטרנליכט 08:5529.05.19

הצטרפו לעדכונים שוטפים בערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט

 

רבעון קשה לחברת אל על, שמסכמת את החודשים ינואר-מרץ עם העמקת ההפסד הנקי. העיתוי של חג הפסח (שחל השנה באפריל, לעומת חודש מרץ ב-2018) פגע בשורת ההכנסות של חברת התעופה - פגיעה שהתגלגלה עד להפסד בשורה התחתונה.  

הכנסות החברה ברבעון ירדו ב-6.7% והסתכמו ב-429 מיליון דולר בהשוואה ל-460 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הוצאות ההפעלה של החברה ירדו בשיעור מתון יותר מזה של העלייה בהכנסות, בשיעור של 5%, ל-403 מיליון דולר בהשוואה לכ-426 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. 

 

הירידה בהוצאות התפעול נובעת בעיקר בזכות הצמצום בהוצאות הדלק הסילוני, שמיוחסת לירידה במחיר ולירידה בצריכה, שמקורה במעבר למטוסי הדרימליינר החסכוניים יותר. ירידה נרשמה גם בהוצאות הנהלה וכלליות, בשיעור של 21%.

 

מנגד, אל על יישמה לראשונה את התקן החשבונאי בנושא חכירות מטוסים IFRS 16, צעד אשר ההשפעה החשבונאית שלו הגדילה את ההוצאות בסכום של כ-5 מיליון דולר. 

 

הפסדי המימון פגעו קשות בתוצאות הרבעוניות - עמדו על  18.1 מיליון דולר, מול 4 מיליון דולר ברבעון המקביל. העלייה בהוצאות המימון נבעה בעיקר עיקר מיישום לראשונה של תקן IFRS 16 כאמור, צעד שהעלה את עלויות הריבית של חכירת המטוסים. בנוסף נרשמו הוצאות הפרשי שערי מטבע על חכירות מטוסים. סיבה נוספת לגידול בהוצאות המימון היתה עלייה בתשלומי בריבית לנוכח הגידול בהלוואות לצורכי מימון מטוסים חדשים.

 

בשורה התחתונה אל על סופגת הפסד צורב של כ-55 מיליון דולר, בהשוואה להפסד של כ-44 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד - הרחבה של 25% בהפסד. בתוך כך הודיעה החברה על השקת קו טיסות ישיר בין נתב"ג לטוקיו החל ממרץ 2020.  

 

מנכ"ל אל על גונן אוסישקין מנכ"ל אל על גונן אוסישקין צילום: עמית שעל

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x