$
שווקי חו"ל

פינטרסט דיווחה על הפסד של 41 מיליון דולר, והתרסקה במסחר המאוחר

מניית הרשת החברתית איבדה 15% לאחר שהחברה פרסמה את הדו"ח הרבעוני הראשון שלה מאז הנפקתה ודיווחה על הפסדים גדולים מהצפי; מספר המשתמשים החודשי רשם גידול

שירות כלכליסט 09:3017.05.19

הצטרפו לעדכונים שוטפים בערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון ב"כלכליסט"

 

מניותיה של חברת פינטרסט איבדו יותר מ-15% מערכן במסחר המאוחר אתמול (ו') בוול סטריט, לאחר שדיווחה על הפסדים גדולים מהצפוי בדו"ח הרבעוני הראשון שלה מאז הנפקתה לפני כחודש.

 

 

 

הרשת החברתית דיווחה על הפסד נקי של 41.4 מיליון דולר, או 33 סנט למניה על הכנסות של 201.9 מיליון דולר. מדובר בעלייה בהכנסות לעומת 131 מיליון דולר לפני שנה עליהם דיווחה החברה לקראת הנפקתה. אחרי שקלול הפיצוי מבוסס המניות למשקיעים וגורמים נוספים, החברה טענה שהפסידה 32 סנט למניה. תחזית האנליסטים הממוצעת הייתה להפסדים משוקללים של 11 סנט למניה על הכנסות של 200.7 מיליון דולר.

 

 

הנפקת פינטרסט הנפקת פינטרסט צילום: בלומברג

 

פינטרסט יצאה להנפקה באפריל לפי שווי של 12 מיליארד דולר, ומנייתה חוותה תנודתיות מאז. היא סגרה את המסחר אתמול עם עלייה של 7.8% לרמה של 30.86 דולר למניה, ורשמה עליות או ירידות של 4% או יותר במחצית מ-20 ימי המסחר שלה עד כה. עם זאת, הפסדים עשויים להיות גדולים מאוד בדו"ח הראשון שמיד לאחר הנפקה, כפי שחברת סנאפ הוכיחה בצורה ברורה. אבל זו לא הייתה בעיה עבור פינטרסט כיוון שהרבעון הסתיים לפני שההנפקה התקיימה למעשה. אם ההנפקה הייתה מתרחשת במהלך הרבעון, היא הייתה גורמת להוצאות של 975 מיליון דולר, כך מסרה פינטרסט במכתב ששלחה לבעלי המניות. במקום זאת, היא טענה שנאלצה לבצע פיצוי של מיליון דולר בלבד במניות.

 

באותו מכתב היא טענה גם שהקפיצה בעלויות נבעה בעיקר משכירת עוד עובדים לשורותיה. "הוצאותינו ועלויותינו גדלו ב-32% לעומת שנה שעברה ועלויות והוצאות ה-non-GAAP שלנו גדלו ב-35% לעומת השנה שעברה, בכל אחד מהמקרים, מה שמשקף גידול במספר העובדים על מנת לשפר את חווית המשתמש וטכנולוגיית הליבה שלנו. זאת תוך כדי הגדלת מכירותינו בארה"ב וברחבי העולם", לשון המכתב.

 

החברה דיווחה על כך שמספר המשתמשים הפעילים מדי חודש עומד על 291 מיליון, ומדובר בהכנסה של 73 סנט למשתמש. בתקופה המקבילה אשתקד עמד המספר הממוצע על 239 מייליון, ואת השנה שעברה כולה סיימה עם 265 מיליון משתמשים. צפי האנליסטים עמד על מספר של 288.7 מיליון.

 

החברה מסרה שהיא צופה הכנסות שנתיות של 1.055 מיליארד דולר עד 1.08 מיליארד דולר, בעוד צפי האנליסטים עומד על 1.07 מיליארד דולר.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x