$
בורסת ת"א

מגבלת שכר הבכירים הכריעה גם את מנכ"ל AIG שעובר לסמל"ת

שי פלדמן יעזוב את תפקידו לאחר 6 שנים, ויעבור לכהן כמנכ"ל יבואנית הרכב. כעת בענף הביטוח פתוחים שלושה תפקידי מנכ"ל לאיוש: ב־AIG ישראל, בהפניקס ובמגדל, שבה שלמה אליהו מחפש מחליף לדורון ספיר

רחלי בינדמן ותומר הדר 08:3329.04.19

אחרי אייל לפידות עוד נטישה של מנכ"ל חברה פיננסית בצל מגבלת חוק שכר הבכירים. שי פלדמן, מנכ"ל AIG, הודיע אתמול להנהלת החברה כי יעזוב בעוד חצי שנה את תפקידו, לאחר כהונה של שש שנים. פלדמן (44) יעבור לכהן כמנכ"ל יבואנית הרכב סמל"ת (סוכנות מכוניות לים התיכון) במקומו של אורי להב, שמסיים קדנציה של עשר שנים. לפני חצי שנה היה פלדמן מועמד מוביל לתפקיד מנכ"ל כלל ביטוח, תפקיד שבו זכה לבסוף יורם נוה. כעת פלדמן ייהנה מניהול גוף פרטי שלא חוסה תחת מגבלת חוק שכר הבכירים בגופים פיננסיים, המוגבל ל־2.5 מיליון שקל בשנה, ולפי הערכות, שכרו צפוי לצמוח ב־40% לעומת שכרו ב־AIG.  

עצם העובדה שפלדמן שקל לקחת על עצמו את ניהול כלל ביטוח, שגם בה שכר הבכירים מוגבל, אולי מעיד שגובה השכר לא היה בין שיקוליו העיקריים לעזוב את AIG. בסביבת פלדמן מספרים כי הוא כלל לא חשב על עזיבה, אך עם היוודע דבר הפנייה אליו לניהול כלל, הוא החל לקבל פניות נוספות ואחת מהן הגיעה מסמל"ת. פנייה זו הגיעה דרך צייד טאלנטים, ופלדמן הסתער עליה, לפי גורמים בסביבתו, מכיוון שמדובר בעולם שצריך להמציא עצמו מחדש על רקע כניסתם של הרכב האוטונומי והרכבים השיתופיים, והשימוש הנרחב יותר במידע על הנהגים כדי לתת הצעות שסגמנט הביטוח הוא אחד מהן.

 

כעת, על פניו, עם עזיבתו של פלדמן, שלושה תפקידי ניהול בענף הביטוח פתוחים לאיוש – מנכ"ל AIG ישראל; מנכ"ל הפניקס (אם כי מסתמן כי אייל בן סימון, המשנה למנכ"ל שמונה לממלא מקום, יזכה בתפקיד באורח קבע); ומנכ"ל מגדל – זאת לאחר שכבר תקופה ארוכה בעל השליטה שלמה אליהו לא מרוצה מתפקוד המנכ"ל המכהן דורון ספיר שעוד לא הספיק לסגור שנה בתפקיד וכבר היו"ר החדש ניר גלעד החל לגשש לאתר לו מחליף. לשלושת התפקידים הללו מצטרף גם הכיסא הנחשק של מנכ"ל בנק הפועלים שיתפנה בסוף השנה על רקע פרישתו של אריק פינטו אחרי קדנציה אחת בלבד.

 

תחת ניהולו של פלדמן הפכה AIG ישראל לחברה המובילה בחמש השנים האחרונות את מדד השירות והתביעות של משרד האוצר בתחום הביטוח בישראל. נתח השוק בביטוח חובה של AIG עמד בשנה החולפת על 3.1% לעומת נתח של 3% בשנה שקדמה לה ואילו בביטוח מקיף נרשמה ירידה קלה בנתח השוק, 4.1% לעומת 4.2% ב־2017. בניגוד לביטוח ישיר, שמשווקת את מוצריה אך ורק ישירות, AIG, הגם שהיא ממותגת כחברה ישירה, משווקת ביטוחים גם באמצעות סוכנים.

 

סמל"ת, שבראשה היו"ר מיכאל לוי, היא יבואנית פיאט, אלפא רומיאו, סובארו וקרייזלר בישראל. החברה ידעה בשנים האחרונות לא מעט עליות ומורדות, שכללו את רכישת זיכיון השיווק של קרייזלר, ג'יפ ודודג', ורכישת זיכיון השיווק של סובארו, זאת לצד היחלשות הדרגתית במכירות פיאט. כפי שפורסם ב"כלכליסט", בשנה שעברה שכרה סמל"ת את שירותיה של פירמת ייעוץ חיצונית במטרה לייעל את החברה ולהביא לעלייה ברווחיותה באמצעות כמה מהלכים, בהם פיטורי עובדים ואיחוד של סוכנויות השיווק של סובארו ופיאט.

 

לפי נתוני איגוד יבואני הרכב, נכון ל־2018 סמל"ת נמצאת במקום ה־12 מתוך 14 בטבלת יבואני הרכב - ומחזיקה בנתח שוק מצרפי של 3.8% מהיקף המכירות. בין היתר יידרש פלדמן להתמודד עם לא מעט אתגרים הכוללים התחזקות של יבוא מקביל ויבוא אישי של מכוניות לישראל, בעיקר ממותגי קבוצת קרייזלר; היחלשותה של פיאט והעובדה שכיום מדובר במותג המשווק בישראל מגוון מצומצם מאוד של דגמים המבוסס בעיקר על משפחת דגמי ה־500; וצבירה גבוהה של ימי מלאי, שבגינה נמכרים כיום דגמים רבים, בעיקר של אלפא רומיאו, כמכוניות "יד ראשונה אפס קילומטרים".

 

 

שי פלדמן שי פלדמן צילום: עמית שעל

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x