שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
בורסת ת"א

קסטרו: המכירות ירדו, ההוצאות עלו, הרווח השנתי צנח ב-75%

חברת האופנה של אתי וגבי רוטר סיכמה את 2018 עם רווח של 11 מיליון שקל לעומת 44 מיליון שקל ב-2017; ההוצאות עלו בעקבות עליית שכר המינימום; המכירות בחנויות ההלבשה נחלשו ברבעון האחרון ב-13% ל-1,295 שקל למ"ר; מניית קסטרו מוחקת 7.7%

אורנה יפת 13:5128.03.19

הצטרפו לעדכונים שוטפים בערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט

 

חברת האופנה קסטרו סיימה את הרבעון האחרון של 2018 ואת השנה כולה עם תוצאות שליליות וירידה בכל הפרמטרים. בעקבות התוצאות השליליות שפירסמה היום (ה') החברה, החליטה הקבוצה לא לחלק דיבידנד לשנת 2018. מניית קסטרו נופלת ב-7.7% בבורסה בתל אביב.

החברה שבניהול ובשליטת גבי ואתי רוטר סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 462 מיליון שקל לעומת 493 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017. ההיחלשות נבעה מירידה במכירות בחנויות הזהות בתחום ההלבשה. הפדיון החודשי הממוצע בחנויות אלה נחלש ברבעון האחרון ב-13% ל-1,295 שקל למ"ר לעומת 1,421 שקל למ"ר ברבעון הרביעי של השנה הקודמת.

סניף של קסטרו סניף של קסטרו צילום: יריב כץ
   

הרווח הגולמי הרבעוני עמד על 262.5 מיליון שקל - 56.8% מהמכירות, לעומת 300 מיליון שקל - 60.8% מהמכירות - ברבעון המקביל. הרווח התפעולי צנח ברבעון ביותר מ-95% ל-2 מיליון שקל לעומת 44.5 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2017. בשורה התחתונה סיימה קבוצת האופנה את הרבעון עם הפסד נקי של 7 מיליון שקל לעומת רווח של 33.7 מיליון שקל ברבעון המקביל.

בשנת 2018 הסתכמו הכנסות הקבוצה ב-1.74 מיליארד שקל לעומת כ-1.78 מיליארד שקל ב-2017. הרווח הגולמי השנתי עמד על מיליארד שקל לעומת 1.04 מיליארד שקל בשנה הקודמת. החברה ציינו כי הירידה נבעה בעיקר מהפחתות ערך מלאי של פריטי אופנה. הרווח התפעולי השנתי צנח ב-67% ל-24 מיליון שקל לעומת 73 מיליון שקל ב-2017.

הצניחה ברווח התפעולי הושפעה בין היתר מפחת גדול עקב שינוי פריסת חנויות ומעלייה בהוצאות שכר עבודה בעקבות עליית שכר המינימום.

בשורה תחתונה סיכמה קבוצת האופנה את 2018 עם צניחה של 75% ברווח הנקי ל-11 מיליון שקל לעומת 44 מיליון שקל בשנת 2017.

 

לקסטרו היו שתי השקות משמעותיות במהלך השנה החולפת: מותג האיפור המוזל קיקו מילאנו שהחנות הראשונה שלו הושקה בשבוע שעבר וצפוי להמשיך בהרחבת הפריסה הארצית, עם צפי לפתיחה של עשרות סניפים בתוך חמש שנים.

השקה משמעותית נוספת לקבוצה הייתה השקת מותג המשקפיים קרולינה למקה לשוק האמריקאי, עם הכוכבת הבינלאומית קים קרדשיאן ווסט ששותפה בפעילות בארה"ב.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x