$
בורסת ת"א

מטומי מוכרת לטדי שגיא את MobFox בפחות מחצי ממה ששילמה ב־2014

חברת הפרסום הדיגיטלי מוכרת את אחד הנכסים המרכזיים שלה, שרק לפני חודשיים הודיעה כי תהיה חלק מפעילות הליבה שלה. 80 עובדים יפוטרו - אך מרביתם ייקלטו בחברה הרוכשת

דרור רייך 20:1217.11.18

חברת הפרסום הדיגיטלי מטומי מנסה להתמודד עם הקריסה ומוכרת את אחד הנכסים המרכזיים שלה, חברת MobFox, שרכשה בעסקה כושלת לפני ארבע שנים. MobFox היא פלטפורמת פרסום למובייל באירופה, שמטומי רכשה ב־2014 תמורת 17.6 מיליון דולר. בסוף השבוע דיווחה מטומי על מכירת הפעילות ב־7.5 מיליון דולר בלבד לחברת Tightline Holdings, המהווה חלק מקבוצת טדי שגיא.

 

 

 

האג"ח להמרה של מטומי, שנסחרות בבורסת אביב, הגיעו לתשואת זבל של 17%, והמניה, שנסחרת גם בלונדון, התרסקה 75% מתחילת השנה.

הרכישה של MobFox ב־2014 התבצעה בחלקה במזומן, 8.6 מיליון דולר, וברובה כנהוג בענף, במניות מטומי, בשווי של 9 מיליון דולר. העסקה נעשתה לפי שווי של 2.6 ליש"ט למניה ואילו כיום נסחרת מניית מטומי ב־19 פני למניה, כלומר שווי שוק של 18 מיליון דולר בלבד.

 

טדי שגיא טדי שגיא צילום: אוראל כהן

 

 

מטומי פיטרה בשנה שעברה 60 מתוך 400 עובדיה. במאי השנה היא פיטרה 15 עובדים נוספים כחלק מצעדי ההתייעלות. לאחר גלי הפיטורים, מועסקים כיום בחברה כ־130 עובדים, 110 מהם בישראל. עם מכירת MobFox במטומי יאלצו להיפרד מכ־80 עובדים נוספים (אך רוב העובדים ייקלטו בחברה הרוכשת).

 

מטומי נכנסה ל־MobFox כחלק מגל רכישות שנועדו לחזק אותה בתחום הקנייה והמכירה של מדיה דיגיטלית, אוטומטית ובזמן אמת. חצי שנה לפני כן היא רכשה את Mobaff האמריקאית, רשת פרסום מבוססת משווקים עצמאיים לסלולר, בהיקף המוערך במיליוני דולרים. שנה קודם לכן היא רכשה את את מדיהוויז האמריקאית בכ־15 מיליון דולר.

 

מהצד הרוכש, Mobfox עשויה לתרום לפעילות הדיגיטלית של קבוצת שגיא, מרקט־טק, שמאגדת כמה חברות מסחר אלקטרוני. שגיא מיקד את עסקיו בתחום הנדל"ן, לאחר שמימש חלק מהותי מחברת ההימורים באינטרנט פלייטק. שגיא הוא גם הבעלים של קמדן מרקט בלונדון ושל נכסים באנגליה, בגרמניה ובישראל.

 

לפני חודשיים הודיעה שתתמקד בחברה הנמכרת

 

עסקת המכירה של Mobfox היא צעד נוסף בקידום האסטרטגיה של מטומי תחת המנכ"ל החדש ליעם גלין. זה החליף בינואר את שגיא נירי, שכיהן כמנכ"ל שמונה חודשים בלבד, במטרה להתמקד בפעילויות המעניקות לחברה יתרון תחרותי משמעותי.

 

"מכירת Mobfox היא הצעד האחרון במחויבות של מטומי לצאת מעסקים לא רווחיים ואלה הדורשים השקעת הון משמעותי, ולהפנות את מלוא תשומת הלב לצמיחה", ציינה מטומי. "מעתה, יכולה החברה למקד מאמצים ואמצעים בפעילות בחברת טים אינטרנט". החברה Team Internet עוסקת בניווט ופרסום ברשת. לאחרונה מטומי הגדילה את אחזקתה בה ב־10% נוספים, שאותם מימנה באמצעות אג"ח להמרה שגייסה בתל אביב ב־103 מיליון שקל, והגיעה לאחזקה של 90%. מדובר בשלב בדרך להשלמת רכישת החברה כולה.

 

אלא שרק לפני כחודשיים, בספטמבר האחרון, ציינו במטומי כי על פי התוכנית האסטרטגית החברה תתמקד בשתי פעילויות ליבה, טים אינטרנט ו־MobFox - הלא היא החברה הנמכרת. על פי מטומי, שתי הפעילויות הללו צמחו ב־29% וב־10.5% ב־12 החודשים האחרונים. המכירה של MobFox כעת תאפשר להקטין את הוצאות התפעול ולהגדיל את הרווחיות.

 

מכרה את פעילות השיווק במייל ב־8.5 מיליון דולר

 

ולאחר גל הרכישות, מטומי מצויה בגל של מכירות. באוגוסט דיווחה מטומי על חתימת הסכם למכירת פעילות השיווק במייל Whitedelivery תמורת 8.5 מיליון דולר.

מטומי היא חברת מדיה גלובלית שנוסדה ב־2007. המטה שלה בתל אביב ולה שבעה משרדים ברחבי העולם. עם בעלי המניות של מטומי נמנים הקרנות ברוש (7%) ופבליסיס גרופ (24%) והפרסומאי אילן שילוח (12%). שילוח היה פעיל יותר במטומי ואף כיהן כיו"ר, אך פרש מתפקידו לפני כשלוש שנים.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x