$
בורסת ת"א

שפיר צפויה להכניס יותר מ־2 מיליארד שקל מכביש 16

חברת ההנדסה חתמה על הסכם זיכיון מול המדינה לבניית כביש הכניסה החדש לירושלים, שיכניס לה כ־84 מיליון שקל לשנה על פני 25 שנה

צלי גרינברג 08:1129.10.18

לחצו כאן לערוץ הטלגרם של מדור שוק ההון בכלכליסט

 

חברת שפיר הנדסה חתמה על הסכם הזיכיון עם המדינה לסלילת כביש 16 ותפעולו.הזיכיון שקיבלה מהמדינה יהיה לתקופה של 25 שנה, מעבר לארבע שנות בנייתו. עלות סלילת הכביש מוערכת בכמיליארד שקל. 

שפיר תקבל כ־50 מיליון שקל מהמדינה כמענק הקמה, ו־2.5 מיליון שקל לכל רבעון, בשלב בו יוגדר הכביש כתפעולי חלקית, ו־21 מיליון שקל לכל רבעון מהרגע שהכביש יוגדר כתפעולי באופן מלא. בסך הכל צפויה החברה להכניס למעלה מ־2.1 מיליארד שקל בתקופת הזיכיון.

 

כביש 16, הנקרא גם דרך אריאל שרון, מתוכנן כדרך עירונית שעתידה להיסלל ככניסה נוספת לירושלים, ולחבר בין מחלף מוצא לבין שכונות מערב ירושלים דרך כביש בגין. אורך הכביש צפוי להיות 4.7 ק"מ ויכלול שלושה נתיבים לכל כיוון כהמשך טבעי לכביש 1. הכביש יוקם בשיטת PPP (Public–Private Partnership), שותפות בין משרד ממשלתי לבין גוף עסקי פרטי, לרוב לצורך בנייה ותפעול של תשתיות.

 

שפיר חתמה על הזיכיון לאחר שנתבשרה באמצע חודש אוגוסט השנה, כי ועדת המכרזים הבין משרדית לפרויקט הכריזה על הצעתה, אותה תבצע במשותף עם חברת פיצרוטי, כהצעה זוכה במכרז.

 

שפיר הנדסה נסחרת לפי שווי של 4.647 מיליארד שקל, לאחר שבתחילת השנה נסחרה לפי שווי גבוה יותר של 5.215 מיליארד שקל. התשואה למנייתה מתחילת השנה היא תשואה שלילית של 4.9%־ כאשר מתחילת החודש היא עומדת על 3.4%. החברה עוסקת בייצור ואספקת חומרי גלם לבנייה, תשתיות זכיינות ובנייה למגורים. שפיר מוגדרת כחברה משפחתית בה מחזיקה משפחת שפירא בכ־69% בחלקים שווים בין בני המשפחה. אלטשולר שחם קופת גמל, המחזיקה ב־7% ממניות החברה.

 

מימין: הראל וישראל שפירא, מבעלי השליטה בשפיר הנדסה מימין: הראל וישראל שפירא, מבעלי השליטה בשפיר הנדסה צילום: נמרוד גליקמן

בטל שלח
    לכל התגובות
    x