$
שווקי חו"ל

האיש שהזהיר מקריסת ליהמן ברדרס ב-2008: טסלה במסלול דומה - בדרך לפשיטת רגל

דיוויד אינהורן, מי שנחשב לאחד ממבקריו החריפים ביותר של אלון מאסק, טוען שיש קווי דמיון בולטים בין בנק ההשקעות הקורס וטסלה - במיוחד בכל הקשור להתעלמות מביקורת והסתרת בעיות. "מאסק עושה הכל כדי שידיחו אותו מתפקיד המנכ"ל כדי לא לקחת אחריות, אבל לא מצליח בכך", הוא אומר

שירות כלכליסט 13:0606.10.18

דיוויד אינהורן (David Einhorn), נשיא קרן הגידור גרינלייט קפיטל, שהזהיר לפני הקריסה של ליהמן ברדרס ב-2008, מאמין עכשיו שטסלה נמצאת במסלול דומה לעבר פשיטת רגל.

 

 

 

 

אינהורן, שידוע כמי שמבצע מחקר מקיף וניתוח מעמיק של הנתונים, טוען שיש כמה קווי דמיון בולטים בין טסלה והבנק מוול סטריט, במיוחד בכל הקשור להתעלמות מביקורת והסתרת בעיות.

 

מייסד טסלה אלון מאסק מייסד טסלה אלון מאסק צילום: Joshua Lott

 

 

דיוויד איינהורן, מייסד קרן גרין קפיטל דיוויד איינהורן, מייסד קרן גרין קפיטל צילום: בלומברג

 

ליהמן היה בנק ההשקעות הרביעי בגודלו בארה"ב לפני פשיטת הרגל המתוקשרת שלו ב-15 בספטמבר 2008, שנחשבת על ידי רבים כזרז שהוביל לפרוץ המשבר הפיננסי העולמי.

 

"בליהמן איימו על מוכרים בעמדת שורט, סירבו לגייס הון (הם אפילו רכשו בחזרה מניות) וההנהלה רמזה בפומבי כי ייתכן ויהפכו לחברה פרטית", כתב אינהורן במכתב ששלח ללקוחותיו. "כמה חודשים לאחר מכן, בעלי המניות, הנושים, העובדים והכלכלה העולמית שילמו מחיר כבד כשההתנהגות חסרת האחריות של ההנהלה הובילה לפשיטת רגל. ניתן היה ככל הנראה להימנע מזה לו הרשויות היו פועלות נגד ליהמן כבר ב-1998".

 

 

מה דעתך על מניית TESLA INC:
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
קנייה חזקה קנייה המתן מכירה מכירה חזקה

 

עוד הוסיף כי הוא רואה קווי דמיון רבים למצבה של טסלה. "ב-2013 טסלה הייתה על סף כשלון לאחר שלקוחות ששילמו מקדמות לא קיבלו את מודל S. עתודות המזומן של טסלה נפלו לרמה נמוכה ומסוכנת והמנכ"ל אלון מאסק ניסה בחשאיות ובנואשות למכור אותה לגוגל. במקום לספר לבעלי המניות את האמת, מאסק שיקר את דרכו החוצה מהמשבר. לא היו שום השלכות רגולטוריות, משפטיות או כלכליות לכך שלא הודה באמת. העסק שרד, ומאסק זכה לתשבוחות על שקריו המוצלחים".

 

לפי אינהורן, בעקבות זאת הפך מאסק לנועז יותר ומוכן יותר להסתיר את האמת. הביקורת של אינהורן מגיעה לאחר שמאסק לעג בפומבי לרשות ני"ע האמריקאית (SEC) פחות משבוע לאחר שהגיע להסדר עם הרשות שתבעה אותו על הולכת שולל של המשקיעים.

 

בכל מקרה, אינהורן מאמין ש"הרמאות" תפגע בסופו של דבר ביצרנית המכוניות החשמליות, וכי חוסר היציבות הרגשית של מאסק נובעת מהבנתו שהזמן הולך ואוזל. "ההתנהלות שלו מצביעה על כך שהוא עושה ככל יכולתו כדי שידיחו אותו מתפקיד המנכ"ל, וזאת כדי להימנע מלקיחת אחריות. התפטרות אינה עומדת על הפרק כי היא מונעת ממנו לטעון שהיה יכול לפתור את הבעיה לו היה נשאר", הסביר אינהורן. "אבל זה מצב של תיקו מקסיקני: הדירקטוריון מקורב אליו מדי כדי לפטר אותו וגם לא רוצה לשאת באשמה. ניתן לומר אותו הדבר על ה-SEC, שנסוגה מהאיום להדיח אותו".

 

המחלוקת בין אינהורן ומאסק נמשכת כבר תקופה. אינהורן מעביר ביקורת עקבית על טסלה, אך כשהודיע ביולי כי אין בכוונתו לחדש את השכירות שלו על מודל S של החברה, מאסק פנה לטוויטר כדי ללעוג לו.  

בטל שלח
    לכל התגובות
    x